Šiemet pirmą kartą konkurso „Virtuali kelionė klasėje“ nugalėtojais pripažinti kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų mokyklos pedagogai, į kompiuterių ekranus perkėlę Adomo Mickevičiaus kūrinį „Gražina“, kuriuo moksleiviams perteikė ne tik lietuvių kalbos, bet ir dailės žinias. Konkurso nugalėtojai išrinkti ir apdovanoti šeštajame Lietuvos „Mokytojų novatorių“ forume, kurį organizavo LR Švietimo ir mokslo ministerija bei informacinių technologijų bendrovė „Microsoft Lietuva“. Iš viso konkurse pedagogams, sumaniausiai panaudojantiems informacines ir komunikacijos technologijas (IKT) savo pamokose, šiemet dalyvavo 328 darbai, kuriuos pateikė 80-ies Lietuvos mokyklų mokytojai.
„Mokytojų novatorių“ forumo metu vyko diskusija tema „Ką daryti, kad mokyklose daugėtų mokytojų – novatorių?“ Diskusijos dalyviai (iš kairės į dešinę): Švietimo informacinių technologijų centro direktorius Vaino Brazdeikis, Kuršėnų Lauryno Ivinskio gimnazijos Mokytoja novatorė Tatjana Kriliuvienė, Švietimo ir mokslo ministras Gintaras Steponavičius, žurnalistas Virginijus Savukynas, „Microsoft Lietuva“ generalinis direktorius Mindaugas Glodas, Vilniaus pedagoginio universiteto Studijų prorektorius doc. dr. Vytautas Bernotas. |
---|
„Šiandien galime konstatuoti, kad informacinės technologijos rado kelią į pamokas Lietuvos mokyklose. Per 6 metus nuo mūsų iniciatyvos pradžios šalies pedagogai parengė daugiau nei 2 000 darbų, kuriais naudodamiesi jie ir jų kolegos gali pritaikyti informacines technologijas ir sumaniai perteikti vaikams savo dėstomų dalykų žinias, nesvarbu ar tai būtų fizika, matematika, ar dailė, muzika ir istorija“, – sakė Mindaugas Glodas, UAB „Microsoft Lietuva“ generalinis direktorius.
Pasaulinė iniciatyva efektyvesniam mokymui ir mokymuisi
Konkursas „Virtuali kelionė klasėje“ yra viena iš „Microsoft“ pasaulinės programos „Partneriai mokyme“ (Partners in Learning) iniciatyvų. Lietuvoje ji įgyvendinama kartu Švietimo ir mokslo ministerija bei Švietimo informacinių technologijų centru (ITC). Projekto tikslas – sukurti virtualią mokytojų bendruomenę, kurioje pedagogai iš skirtingų mokyklų bei regionų galėtų mokytis vieni iš kitų, keistis idėjomis, mokymo metodais, dalintis medžiaga, vaizdinėmis priemonėmis.
Šeštojo „Mokytojų novatorių“ forumo dalyviai KTU Statybos rūmų salėje. Pirmoje eilėje (iš kairės į dešinę): Švietimo informacinių technologijų centro direktorius Vaino Brazdeikis, Švietimo informacinių technologijų centro direktoriaus pavaduotojas Mantas Macaitis, Vilniaus pedagoginio universiteto Studijų prorektorius doc. dr. Vytautas Bernotas, Švietimo ir mokslo ministras Gintaras Steponavičius, „Microsoft Lietuva“ generalinis direktorius Mindaugas Glodas, Ieva Zdanytė „Microsoft“ programos „Partneriai mokyme“ koordinatorė Lietuvoje. |
---|
Konkurso metu pedagogai rengia metodinę medžiagą, kurioje pristato kaip sėkmingai taikyti informacines technologijas pamokose, kaip sudominti vaikus, sudėtingą mokymo medžiagą paverčiant įdomiais pasakojimais, praktiniais pavyzdžiais.
Informacinės technologijos padeda mokyti ir tiksliuosius, ir humanitarinius dalykus
Šiemet konkursui „Virtuali kelionė klasėje“ Lietuvos mokytojai pateikė 328 darbus, iš kurių 44 buvo pristatyti apdovanojimams, o 12 apdovanota už kūrybiškumą, novatoriškumą ir galimybes praktiškai pritaikyti pamokose.
Tarp apdovanotojų darbų – matematikos, fizikos, istorijos, dailės, muzikos, tikybos, užsienio kalbų, chemijos, informacinių technologijų, klasės vadovo veiklos metodinės medžiagos, suskirstytos į 3 kategorijas: Bendruomenės ir bendradarbiavimo (už metodinės medžiagos pritaikomumą keliuose mokomuosiuose dalykuose), Inovatyvaus IKT taikymo (už išradingą technologijų pritaikymą) ir Turinio kategorija (už metodinės medžiagos pritaikomumą kitų mokytojų darbe). Taip pat buvo įteikti Pagrindinis prizas ir Mokytojų pasirinkimo prizas.
Geriausi pedagogų parengti projektai buvo eksponuojami stenduose „Mokytojų novatorių“ forumo metu. Išrinktiems Pagrindinio prizo laimėtojams suteikta galimybė pristatyti savo projektą Europos „Mokytojų novatorių“ forume. |
---|
Šiais metais pirmą kartą Pagrindiniu prizu buvo apdovanotas kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų mokyklos pedagogų darbas. Tai – integruotas lietuvių kalbos ir dailės projektas „Adomo Mickevičiaus „Gražina“ ekrane“. Jo esmė – padėti mokiniams suvokti laikmečio kultūros tradicijas, gilinti istorijos žinias ir technologijų naudojimo įgūdžius, susipažįstant su epu „Gražina“. Dailės pamokų metu pieštomis poemos veikėjų figūromis mokiniai „keliauja laiku“ ir atkuria poemoje aprašytus istorinius įvykius. Sukurtas scenas jie filmuoja ir montuoja, papildydami kino filmą titrais.
Nugalėtojai pristatys darbus Europoje
Šiam darbui, kartu su antruoju Pagrindinio prizo laimėtoju Jėzuitų gimnazijos fizikos mokytojos Rigondos Skorulskienės darbu „Dangaus kūnų atspindžiai“, suteikta galimybė pristatyti savo projektą Europos „Novatoriško švietimo forume“, vyksiančiame šių metų kovo 23-25 d. Berlyne.
„Microsoft Lietuva“ generalinis direktorius Mindaugas Glodas ir Švietimo ir mokslo ministerijos Bendrojo ugdymo departamento direktorius Arūnas Plikšnys įteikia Pagrindinį prizą „Virtualios kelionės klasėje“ konkurso nugalėtojoms VšĮ Jėzuitų gimnazijos mokytojai Rigondai Skorulskienei (kairėje) bei Klaipėdos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų pagrindinės mokyklos mokytojoms Jolitai Stumbrienei (viduryje) ir Sigitai Koroliovei (dešinėje). |
---|
Bendrovės „Microsoft Lietuva“ kartu su LR Švietimo ir mokslo ministerija organizuotas „Mokytojų novatorių“ forumas jau šeštasis Lietuvoje. Šiemet jis sukvietė 350 dalyvių – mokytojų, mokyklų direktorių ir savivaldybių švietimo skyrių atstovų. Iš viso per šešerius metus „Virtualios kelionės klasėje“ konkursui Lietuvos pedagogai pateikė daugiau negu 2 000 darbų, o bendra „Microsoft Lietuva“ ir Švietimo ir mokslo ministerijos programa „Partneriai mokyme“ per įvairias iniciatyvas pasiekė daugiau negu 32 000 šalies moksleivių.
„Virtualios kelionės klasėje“ konkurso 2010 metų nugalėtojai
Pagrindinis prizas
- „Dangaus kūnų atspindžiai“ (fizika, užsienio kalbos, informacinės technologijos, tikyba), Rigonda Skorulskienė, VšĮ Jėzuitų gimnazija.
- „Adomo Mickevičiaus „Gražina“ ekrane“ (lietuvių kalba, dailė), Sigita Koroliovė ir Jolita Stumbrienė, Klaipėdos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų pagrindinė mokykla.
Bendruomenės ir bendradarbiavimo kategorija
- „M@no klasė!“ (klasės vadovo darbas), Stasė Riškienė, Šiaulių rajono Kuršėnų Pavenčių vidurinė mokykla
- „Gyvenkime be patyčių“ (pradinis ugdymas), Vaida Čepienė ir Liną Paškevičienė, Radviliškio rajono Šeduvos gimnazija.
- „Tarpukario Kauno menininkai: virtuali ekskursija“ (istorija, dailė), Domas Boguševičius ir Daiva Sutkevičienės, VšĮ Kauno technologijos universiteto gimnazija.
IKT taikymo kategorija
- „Atstumas tarp taškų“ (matematika), Loreta Kablytė, Kauno „Santaros“ gimnazija
- „Magiški tačiau realūs eksperimentai“ (chemija), Irena Babinska, Vilniaus rajono Pagirių gimnazija.
- „Su prosenelių muzika nuo lopšio iki šių dienų“ (muzika, informacinės technologijos), Rūta Remenytė-Šviežikienė ir Vaida Rutkauskienė, Panevėžio 5-oji vidurinė mokykla.
Turinio kategorija
- „Ar viską žinai apie rūgštis?“ (chemija), Vilma Martinkėnienė, Vilniaus Mindaugo vidurinė mokykla.
- „Lygčių sistemų sprendimo būdai“ (matematika), Irina Žernakova, Vilniaus Vasilijaus Kačialovo gimnazija.
- „Skaičius π. Apskritimo ilgio formulė“ (matematika), Jurgita Kublickienė, Joniškio „Saulės“ pagrindinė mokykla.
Mokytojų pasirinkimas
- „Aleksotas ir Aš“ (informacinės technologijos, lietuvių kalba, dailė), Rozvita Brazaitienė, Danutė Ruseckienė ir Virginija Tamošiūnienė, VšĮ Kauno Julijanavos katalikiška vidurinė mokykla.