Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie LRV užsakymu atliktas tyrimas, kuriame įvertinti elektroninės valdžios ir interneto vartojimo rodikliai.
Tyrimo tikslas – nustatyti kompiuterių bei interneto vartotojų auditoriją ir įvertinti internetu teikiamos informacijos sklaidos rodiklius, kurie rodo informacijos ir ryšių technologijomis elektroniniu būdu teikiamų viešųjų ir administracinių paslaugų naudojimo situaciją Lietuvoje.
Šio tyrimo duomenimis, 2009 m. žiemą internetu ar el. paštu naudojosi 51,4 proc. apklaustų 15–74 m. Lietuvos gyventojų, dauguma jų yra 15–19 m. amžiaus respondentai. Šioje amžiaus grupėje net 90,9 proc. apklaustųjų naudojasi internetu, o vyresnių nei 60 m. amžiaus gyventojų grupėje internetu naudojosi tik 11,5 proc.
Elektroninėmis viešojo sektoriaus paslaugomis naudojasi 38,6 proc. apklaustų interneto vartotojų. Populiariausiomis viešojo sektoriaus įstaigų teikiamomis elektroninėmis paslaugomis išlieka pajamų mokesčio deklaravimas – 40,9 proc., ir darbo paieška – 29,8 proc. Nuo 2008 m. rudens dvigubai išaugo internete naudojančių su sveikatos apsauga susijusias paslaugas – 24,1 proc.
Interneto vartotojai dažniausiai susiduria su tokiomis problemomis kaip: kompiuteriniai virusai – 70,2 proc., ir nepageidaujami el. laiškai – 53,4 proc.
Pažymėtina, kad ekonominės krizės metu dauguma respondentų per ateinančius 12 mėn. neketina įsigyti personalinio kompiuterio – 81,8 proc., prie interneto prisijungti tikrai neketina 28,7 proc. respondentų, tačiau apie tokią galimybę svarsto 43 proc., o dar šiais metais prijungti namų kompiuterį prie interneto žada 20,2 proc. apklaustųjų.
Tarp respondentų, turinčių namuose kompiuterinę techniką, populiariausi išlieka paprasti personaliniai kompiuteriai (80,5 proc.), mažiau apklaustųjų turi namuose nešiojamuosius kompiuterius (31,7 proc.). Kompiuteriu dažniausiai yra naudojamasi namuose (86,3 proc.) bei darbe (31,6 proc.); populiariausios naudojamos kompiuterių funkcijos: naudojimasis internetu (86,0 proc.) ir el. paštu (65,0 proc.), darbas su dokumentais, skaičiavimas (38,9 proc.), muzikos, vaizdo klipų ir filmų įrašymas (38,9 proc.), kompiuteriniai žaidimai (30,5 proc.). Populiariausias prisijungimo prie interneto mokėjimo būdas išlieka fiksuotas abonentinis mokestis (96,6 proc.).
Tyrimą atliko „TNS Gallup“ 2008 m. gruodžio 1 d. – 2009 m. kovo 1 d. Tyrime dalyvavo 1 476 pastovūs 15–74 metų amžiaus Lietuvos gyventojai.