Audito ir verslo konsultacijų kompanijos „Deloitte“ atlikto tyrimo duomenimis, trims ketvirtadaliams jaunimo nuo 14 iki 25 metų amžiaus kompiuteris tapo populiaresne laisvalaikio leidimo priemone už ilgą laiką šioje srityje pirmavusią televiziją. Analizuojant šios vartotojų grupės ypatumus skirtingose šalyse pastebėta, kad pastarajai kitų informacijos kanalų įtaka lyginant su televizija ženkliai išaugo.
Tyrimo metu buvo apklausti per 8 800 JAV, Didžiosios Britanijos, Vokietijos, Japonijos ir Brazilijos gyventojų nuo 14 iki 75 metų amžiaus.
Tyrimas atskleidė, kad daugiausiai laiko prie kompiuterio jauni žmonės praleidžia žaisdami kompiuterinius žaidimus, klausydami muzikos ir bendraudami socialiniuose tinklapiuose. 80 % apklaustųjų nurodė, kad internetu dažniausiai siunčiasi ir klauso muziką, o 73 % teigė, kad reguliariai naudojasi socialiniais tinklapiais ir pokalbių svetainėmis.
59 % jaunimo nurodė, kad pramogoms taip pat naudoja ir savo mobiliuosius telefonus, kai, tarp visų apklaustųjų ši dalis tesudaro 33 %. Jaunimas taip pat praleidžia trečdaliu mažiau laiko žiūrėdamas televiziją nei bet kuri kita žmonių amžiaus grupė.
Šie rodikliai rodo, kad šiuolaikinį jaunimą pasiekti „skaitmeninio turinio“ informacijos kanalais tampa vis lengviau lyginant su tradicinėmis žiniasklaidos priemonėmis. Į pakitusius informacijos vartojimo įpročius turėtų atkreipti dėmesį ir verslininkai bei rinkodaros specialistai, planuodami savo veiksmus.
Televizija vis dar įtakingiausia
Tačiau, kaip parodė „Deloitte“ tyrimas, analizuojant visas vartotojų grupes ir turint galvoje, kad dabar didžiausią perkamąją galią turi asmenys nuo 43 iki 61 metų amžiaus, televizija kol kas išlieka efektyviausiu įrankiu, lemiančiu pirkimo įpročius. Ją kaip efektyviausią respondentai nurodė visose šalyse. Reklama internete dalinasi antrąja vieta kartu su reklama laikraščiuose ir žurnaluose. Reklama radijo eteryje buvo nustumta į 5 vietą. Įdomu tai, kad Vokietijoje ir Japonijoje internetinė reklama lenkia reklamą spaudoje, tačiau JAV, Didžiosios Britanijos ir Brazilijos rinkose spauda vis dar išlaiko geresnes pozicijas.
Apžvelgiant reklamos kanalų įtakingumo situaciją skirtingose šalyse, įdomu pastebėti, kad Brazilijoje reklama mobiliuosiuose telefonuose užima 5 vietą tarp visų reklamos kanalų. Paprašyti įvardinti efektyvius reklamos kanalus, mobiliuosius telefonus įvardino beveik penktadalis apklaustųjų. Japonijoje 5-oje vietoje atsidūrė reklama internetiniuose dienoraščiuose (13 %).
Įdomi lauko reklamos situacija – nors daugelyje šalių jį praranda populiarumo pozicijas, Vokietijoje ją kaip efektyvią nurodė net 21 % respondentų. Didžiojoje Britanijoje 6 % apklaustųjų paminėjo kitur dar mažai populiarią reklamą video žaidimuose. Efektyviausiais internetinės reklamos kanalais visose 5 šalyse įvardintos paieškos sistemos bei reklaminiai skydeliai.
Mobilieji telefonai – ne tik bendravimo įrankis
Mobilieji telefonai, kurie anksčiau būdavo laikomi tiesiog bendravimo priemone ir verslo elito įvaizdžio dalimi, pastaruoju metu keičia „paskirtį“ ir tampa daugiafunkciniais įrankiais, kuriuos naudoja visi. Net trečdalis apklaustųjų visose šalyse nurodė, kad naudoja savo mobilųjį telefoną ir kaip tam tikrą priemonę pramogauti. Daugiausiai tokių buvo Brazilijoje – beveik 50 %, mažiausiai Vokietijoje – 26 %.
Fotografavimas ir trumpųjų žinučių rašymas yra dažniausiai naudojamos telefonų funkcijos visose šalyse, išskyrus Japoniją, kur elektroniniai laiškai ženkliai lenkia trumpąsias žinutes – atitinkamai 88 % ir 31 %. Įdomu ir tai, kad sparčiai daugėja vartotojų, kurie naudoja mobiliuosius telefonus video medžiagai žiūrėti – tokių JAV apklaustų dalis sudaro 20 %, o Japonijoje net 33 %.
Informacijos formų įvairovės paklausa – naujos nišos IT kompanijoms
Informacijos kanalų bei jos pateikimo formų įvairovės paklausa yra puiki proga IT kompanijos plėsti savo verslą ir užpildyti naujas nišas. Ypač kalbant apie video informaciją. „Deloitte“ tyrimas parodė, kad nors televizija kol kas yra laikoma populiariausia priemone video medžiagai žiūrėti, tačiau, kadangi video peržiūra jau yra pakankamai neblogai išvystyta paslauga tiek mobiliuosiuose telefonuose, tiek kituose mobiliuosiuose prietaisuose, pastarieji vis labiau populiarėja ir poreikis tokiu būdu gauti informaciją auga. Net trys ketvirtadaliai apklaustų brazilų palankiai vertina šią galimybę. Pusė tokių yra JAV ir Japonijoje, o Didžiojoje Britanijoje ir Vokietijoje – atitinkamai 44 % ir 31 %.
Remiantis tyrimo statistika, Vokietijoje žmonės vidutiniškai praleidžia 11,3 valandų per savaitę informacijos paieškai naudodami kompiuterį ar mobilųjį telefoną. Pažymėtina, kad čia kalbama tik apie asmeniniams interesams patenkinti skirtos informacijos paiešką. JAV žmonės tam skiria 12 valandų, Didžiojoje Britanijoje – 13,2, Japonijoje – 16,4. Akivaizdžiausias skirtumas matomas Brazilijoje, kur televizija žiūrima vidutiniškai 9,8 valandų per savaitę, o informacijos paieškai internete skiriama net 19,3 valandų. Šie rodikliai taip pat turėtų sudominti rinkodaros specialistus.