Krizė. Švedai gelbėja latvius, JAV Senatas automobilių gamintojus, o mūsų šalies Protai ir toliau ieško idėjų, kaip ir kuom užpildyti Lietuvos biudžeto spragą.
„Krizė veikia visus“ – pasakysite. Dabar madinga kalbėti apie krizę, problemos sprendimo būdus, kurių vienas yra vienytis (mano nuomone, labai protingas sprendimas). Ši tema ir man patinka. Patinka visus įtikinėti, jog krizės nėra, jog tai tik dar viena galimybė.
Štai, turtingiausias planetos žmogus Warrenas Buffetas (turtingiausias jau ne Billas Gatesas – jis tik trečias sąraše) neseniai investavo 5 mlrd. dolerių į bankrutuojantį „Goldman Sachs“ banką. „Kokia čia krizė“ – pasakytų Warrenas. – Laikas pasishopinti! Sunkmečiu visos bendrovės pigesnės!“
„Google“ veidas ekonominiu sunkmečiu
Prieš dešimtmetį pasaulį sudrebino „Google“ atėjimas. Niekas tuomet nebūtų galėjęs pasakyti, jog trijų žmonių projektas vos per vieną dekadą taps toks įtakingas. Geriausia tai, jog sunkiais ekonomikos laikais „Google“ augs dar sparčiau.
Vienas vaikinas į „SlideShare“ įkėlė prezentaciją apie „Google“ strategiją, taktiką, planus. Vos per savaitę šią prezentaciją pamatė beveik 100 tūkst. rinkodaros, interneto, verslo specialistų. Rekomenduoju įsijungti 5-ąją skaidrę „Why won't Google be affected by the crisis?“ (liet. kodėl krizė nepaveiks „Google“ neigiamai?)
Autorius racionaliai įtikina, jog per artimiausius keturis metus „Google“ įplaukos pakils nuo 20-ies iki 35-ių mlrd. JAV dolerių. Pagrindinė priežastis – bendrovės ieško efektyvesnių ir lengviau išmatuojamų rinkodaros būdų savo produktams reklamuoti. Pagal šiuos du kriterijus „Google“ yra numeris vienas. Beje, be reklamos paieškos sistemoje, korporacijai priklauso ir tokie projektai kaip „YouTUBE“, kurio paslaugos bet kuriuo momentu gali būti apmokestintos, tad akcininkai gali jaustis saugūs.
Prezentacijoje dar rasite įdomius paaiškinimus į klausimus: kodėl „Microsoft“ turėtų bijoti „Google“, kaip „Google“ nurungs „Facebook“, kodėl „Google“ perka palydovus, kodėl „Google“ neapmokestina tiekiamų paslaugų.
Kodėl „Google“ tokia įtakinga?
Marissa Mayer, „Google“ produktų viceprezidentė „BusinessWeek“ žurnalui kalbėjo: „Kai įsidarbinau bendrovėje aš paklausiau Sergėjaus ir Lario („Google“ įkūrėjų ir savininkų vardai) kodėl jie bendrovės nepavadino su galūne „Google.com“. Jie atsakė: „Oi ne.. mes neapsiribosime tik paieška bei internetu, mes būsime visur“.
Dar prieš įkuriant „Google“, jos įkūrėjai daug mąstė apie tai, kas bus įgyvendinus pirmą bendrovės etapą – sukelti revoliuciją paieškos sistemų rinkoje. Kitos bendrovės sakytų „Mes išaugome, tad turime susikurti naujus planus bei tikslus“. Laris ir Sergėjus dar prieš įkuriant bendrovę žinojo kaip „Google“ atrodys toli į priekį.
Čia jau japonų išmintis. Kai kurie šios šalies verslininkai susikuria 250-ies metų veiklos viziją. Žinoma, neįmanoma nusakyti kaip atrodys bendrovė po tiek laiko, bet vizija turėtų būti graži ir ambicinga.
Šiuo išmintingu patarimu įmonių vadovams ir baigiu straipsnį. Sėkmės kovojant (t.y. bendradarbiaujant) su krize.