Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 22 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 21 d. 20:39
Asfaltas klojamas, o ryšys stringa: kodėl infrastruktūros spragos stabdo skaitmeninę pažangą Lietuvoje?
Lapkričio 21 d. 18:37
Norite kalbėti vokiškai, itališkai ar kiniškai? „Microsoft Teams“ atnaujinimas pavers jus poliglotu
Lapkričio 21 d. 16:45
5 tendencijos 2025-iesiems: žmonės ieško pusiausvyros tarp technologijų ir realybės, vis labiau vertina autentiškumą
Lapkričio 21 d. 14:24
NKSC įspėja apie dažniausias Juodojo penktadienio apgavystes
Lapkričio 21 d. 12:29
Palygino IT ir automobilių gigantus: į akis krenta sudėtinga problema
Lapkričio 21 d. 10:12
Elektronikos prekių pardavimai per Juodąjį penktadienį: taupysime ne tik dėl akcijų
Lapkričio 21 d. 08:20
Ką turime nuveikti šiandien, kad taptume konkurencingesni ateities inovacijų srityje?
Lapkričio 20 d. 20:21
Su vietos trūkumu susiduria daugelis „Gmail“ naudotojų: pateikiame paprastas gudrybes, kurios leis išspręsti opią problemą
Lapkričio 20 d. 17:34
Sukčiai platina netikras nuorodas, prisidengdami Lietuvos prekių ženklais
Lapkričio 20 d. 14:31
Odos vėžio nustatymas naminiams gyvūnams – KTU doktorantė siekia sukurti diagnostinę metodiką pasitelkiant DI
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

Pati įkyriausia – reklama internete

Publikuota: 2005-06-24 07:41
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Aut. teisės: ©Kriause.com – internetinė komunikacija
Inf. šaltinis: Kriause.com – internetinė komunikacija

Reklama – neatsiejamas svetainės elementas. Ji nuolatos Jus sekioja internete, naršytumėte po didelį portalą ar mažą namų puslapį. Dauguma rinkos analitikų nagrinėjo reklamos internete efektyvumą. Tačiau retai pasitaiko tyrimų, kaip reklama internete įtakoja vartotoją ar kiek gali pakenkti svetainės įvaizdžiui. Taigi, ar reklama tinklalapiuose erzina?

 Rodyti komentarus (6)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Reklama – neatsiejamas svetainės elementas. Ji nuolatos Jus sekioja internete, naršytumėte po didelį portalą ar mažą namų puslapį. Dauguma rinkos analitikų nagrinėjo reklamos internete efektyvumą. Kiek sėkmingai ji pritraukia naujus klientus, padeda reklamos pirkėjui. Tam naudojami elementariausi tyrimo metodai. Pavyzdžiui, reklaminės antraštės (angl. banner) paspaudimų skaičiavimas.

Tačiau retai pasitaiko tyrimų, kaip reklama internete įtakoja vartotoją. Rezultate svetainės, kurios pas save dedą reklamą nežino kaip į ją reaguos svetainės lankytojas. Ir netgi, kiek viena ar kita reklama gali pakenkti svetainės įvaizdžiui. Reklamos pirkėjai taip pat iki šiol nežino kokią įtaką reklama internete turi tiems lankytojams, kurie ant jos niekada nespaudžia. Ar ji juos erzina?

Tačiau mes turime duomenis, kurie padės atsakyti į šiuos klausimus. Organizuotoje konferencijoje „User Experience 2004“ John Boyd iš „Yahoo!“ ir Christian Rohrer iš „eBay“ pristatė tyrimo duomenis „Kaip žmonės reaguoja į reklamą internete“. Čia pakomentuosime kelis faktus iš šio pranešimo.

Apie neigiamą

Kada internautų paklausė kaip reklama internete įtakoja jų darbą su svetaine, jie atsakė sekančiai (pateikiamas procentas vartotojų, kurie pasisakė neigiamai):

  • Reklama iššokančiuose languose (pop-up) – 95 %
  • Lėtas reklamos krovimas – 94 %
  • „Spąstai“ priverčiantys paspausti ant reklamos – 94 %
  • Mygtuko „uždaryti“ nebuvimas – 93 %
  • Reklama uždengia tai, ką norime perskaityti – 93 %
  • Nesuprantama reklama – 92 %
  • Reklama, kuri keičia svetainės turinį – 92 %
  • Reklama, kuri svetainėje užima per daug vietos – 90 %
  • Mirksinti reklama – 87 %
  • Judanti po ekraną reklama – 79 %
  • Reklama, kuri be paspaudimo pradeda skleisti garsus – 79 %

Rezultatai pateikti remiantis 605 internautų apklausa 2004 metais. Panašūs rezultatai gauti 2003 ir 2002 metais.

Reikia pastebėti, kad vartotojai ypač neigiamai reagavo į tas reklamines antraštes, kuriose buvo naudojami aukščiau paminėti elementai. Vienas lankytojas reaguodamas į „banerį“, kuris pats pradėjo groti parašė, kad jei yra kas nors baisiau už iššokančius langus (pop-up) tai būtent šis „baneris“.

Kitas internautas solidaus portalo atsiliepimų knygoje paliko sekančią žinutę:

– „Jums, vaikinai, turėtų būti gėda! Kada atėjau į jūsų svetainę tikrai neprašiau ekrane „išmesti“ tris langus (pop-up). Aš nelankau svetainės vienišiems vyrams, ir savo varpos nesiruošiu ilginti 4 coliais. Tiesą sakant, niekada nesinaudoju paslaugomis, kurios reklamuojamos tokiais metodais. Manau yra šlykštu, kad įlindote į mano kompiuterį, jog uždribtumėte kelis centus. Nuo šiol ignoruosiu Jūsų svetainę, ir siūlysiu tai daryti visiems savo pažystamiems. Po velnių Jus ir Jūsų įkyrias reklamas.“

Šis komentaras geras pavyzdys kaip vartotojas reaguoja į iššokantį langą. Tačiau iškeikta svetainė apskritai neužsiėmė reklama internete. Kaip paaiškėjo vėliau iššokantys langai atsidarė virusinės programos dėka („spyware“), kurią vartotojas neatsargiai buvo įdiegęs ankščiau. Ši žinutė taip pat parodo koks yra vartotojo požiūris į savaime iššokančius langus.

Natūralu, kad vartotojai ėmėsi priemonių blokuoti šiuos langus. Internautų blokuojančių savaime iššokančius langus procentas nuo 26 % 2003 metais iki 69 % 2004 metais. Tai leidžia daryti ne tik papildomos programos, bet ir naršyklės, todėl ko gero ateityje „pop-up“ beveik išnyks.

Internautų neigiamas požiūris į įkyrias reklamos internete formas ne tik virsta pykčio protrūkiais, bet ir persiduoda reklamos užsakovams, bei svetainėms, kurios talpina šią reklamą. Apklausus 18 808 internautų paaiškėjo, kad 50 % iš jų nusivylė kompanija, kuri naudojo įkyrias reklamos internete formas. Taip pat 40 % apklaustųjų pareiškė, kad po šios reklamos neigiamai pradėjo galvoti apie svetainę, kuri talpino reklamą.

Apie gerą

Internete yra nedaug reklamos, kuri patinka vartotojui. Tačiau kai kurios reklaminės technologijos suteikia teigiamą požiūrį į reklamą internete. Internautams labiausiai patinka reklama, kuri:

  • Aiškiai nusako, kas nutiks ant jos paspaudus.
  • Suderinama su tuo kokios informacijos žmonės šiuo metu ieško internete.
  • Aiškiai suprantama kaip reklama.
  • Aiškiai nusako, ką konkrečiai reklamuoja.
  • Suteikia papildomą informaciją be būtinybės išeiti iš esamos svetainės.

Šie reklamos dizaino elementai tampriai susieti su kertinėmis svetainės patogumą nusakančiomis taisyklėmis: aiškiai parodykite, kokius pasirinkimus turi lankytojas, naudokite aiškią kalbą ir suteikite tą informaciją, kuri šiuo metu reikalinga vartotojui.

Idėja

Patarimai interneto svetainėms.

Tos svetainės, kurios ketina talpinti reklamą turėtų rimtai susimąstyti prieš talpindami reklamą, kurios nemėgsta 80–90 % internautų. Rezultate Jūsų klientas gali būti nepatenkintas, ir tai gali atsiliepti Jūsų svetainės perspektyvoms.

Reklamos kūrėjai gali nekreipti dėmesio į šį straipsnį ir toliau kurti reklamą, kuri nervuoja internautus. Jei jie suras svetaines, kurie dės šią reklamą galės džiaugtis dideliu jos paspaudimų procentu. Tačiau reikia nepamiršti, kad paspaudimai nėra vienintelis tikslas. Galbūt Jums pavyks apgauti lankytoją ir priversti paspausti ant reklamos, tačiau vargu ar jis taps potencialiu pirkėju. O Jūsų reklamos kampanija gaus „įkyriausios reklamos“ pravardę.

Svetainės, kuriose reklamos nėra (pvz., įmonių svetainės) taip pat gali pasimokyti iš šio straipsnio. Daugelis dalykų, kurie nepatinka vartotojams reklamoje taip pat priimama ir svetainių dizaine. Todėl galima sulaukti tokios pačios reakcijos iš lankytojų, kaip transliuodami įkyrią reklamą. Tokios svetainėse reiktų vengti:

  • Savaime iššokančių langų.
  • Ilgo svetainės krovimosi.
  • Elementų kurie verčia lankytoją ant jų spausti, tačiau jie neatitinka savo turinio.
  • Informacijos, kuri pernelyg „garsiai“ rėkia.
  • Svetainės elementų, kurie bėgioja po puslapį.
  • Garso bylų, kurios automatiškai pasileidžia kraunantis svetainei.

Kritinis balsas

Perskaitę šį straipsnį „Adnet“ reklamos pardavėjai ko gero garsiai nusijuoks. Jie šiai dienai yra „pačios bjauriausios reklamos“ Lietuvos internete pardavėjai ir jiems gerai sekasi. Tačiau man kaip vartotojui juo gerą pusmetį nepavykstą išsirinkti automobilio. Problema ne manyje. Problemą, kad kiekvieną kartą paiešką pradėdamas didžiausiame Lietuvos auto skelbimų portale Autoplius susiduriu su „lavina“ reklamos. Po kiekvieno paspaudimo mane puola „poltergeistai“, „Floating Ad“, dviejų stambiausių „banerių kavalerija“. O man nereikia nei „Labas“ kortelės, nei didelės pensijos, nei automobilio draudimo (nes automobilio dar neturiu), o tiesiog mielo mažo pagalbininko.


Kriaušė
Straipsnį paruošė „Kriause.com – internetinė komunikacija“ pagal Jakob Nielsen.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama