Nors internetas ir religija atrodo nesuderinami dalykai, tačiau yra kitaip. Neseniai savo mylimame „ReadWriteWeb“ aptikau įdomų tekstą apie tai, kaip įvairių religijų šalininkai naudoja internetą savo tiesoms skleisti. Noriu perskaitytomis mintimis su jumis ir pasidalinti.
Krikščioniai veržiasi į „Second Life”
Vienas geriausių religijos internetinio portalo pavyzdžių yra „LifeChurch“. Svetainės kūrėjai savo kūrinį vadina „skaitmenine bažnyčia“. Internetinis portalas „turtingiausias“ savo didžiuliais vaizdo nedžiagos rezervais.
Iš didelio vaizdų archyvo galima išsirinkti įrašus iš kelių kategorijų. Mane labiausiai sudomino „Finance“ (liet. finansai). Kitame žingsnyje iš laidų sąrašo pasirinkau „How to Be Rich“ (liet. kaip tapti turtingu?) ir pasižiūrėjau įdomią, daugiau nei pusvalandį trukusią paskaitą. Šioje serijoje yra ir daugiau panašių paskaitų.
Svetainės kūrėjai taip pat siūlo „LifeGroups“ paslaugą, kurioje galima susirasti nedidelį žmonių būrį, planuojančius susitikimą prie apskritojo stalo įvairiomis temomis, daugiausiai teologinėmis. Jeigu niekas nieko neorganizuoja, tu gali tapti sekančio susitikimo iniciatoriumi. Sekundžių darbas.
Nepaisant viršuje aprašyto „stuffo“, ta pati organizacija, 2007-ųjų balandį įkūrė savo bažnyčią antrajame gyvenime – „Second Life“. Deja, dar reikės laiko, kol ši tamsi bažnytėlė prigis ir pritrauks pas save lojalių žmonių bendruomenę. Kaip pastebėjo vienas tinklaraštininkas: „Iš pradžių buvo keli žmonės, bet po to taip ir likau vienas su savo mintimis“.
Žydai turi savo „Tube“
Teksto autoriai nepatingėjo pakalbinti ir Izraelyje esančio „Shalom Hartman“ instituto svetainės administratoriaus, Alan Abbey. Institutas savo misiją apibūdina kaip „lyderystės institutą, rodantį naujas žydų kultūros mokymosi kryptis“.
Apibendrinus visas išsakytas mintis, sudariau tokį pasiektų rezultatų sąrašą:
- Instituto dėstytojai kiekvieną savaitę parašo įdomių straipsnių, kurie neretai sukelia didžiules diskusijas komentaruose (eng. talkback);
- „Wordpress“ platforma paremtas internetinis tinklaraštis, kuriame, administratoriaus žodžiais tariant „galime aprašyti savo veiklos sritis neoficialiu tonu“;
- Vaizdinė medžiaga pateikiama tiek savo portale, tiek kituose populiariuose portaluose. Pvz., organizacijos vaizdo kanalas „YouTUBE“ yra antras pagal populiarumą tarp Izraelio ne pelno siekiančių organizacijų. Nepaisant gausių priėjimo prie vaizdo medžiagos būdų, „Shalom Hartman“ turi ir savo „televizorių“ – JewTube.com.
Bet dar įdomesni yra instituto planai:
- „Podcastai“ – tiek garso, tiek vaizdo – archyvo sukūrimas;
- Savo vardo garsinimas tarp panašios tematikos puslapių internetiniame žinyne „Wikipedia“;
- Socialinio portalo „Facebook“ nuosavas kanalas (šiuo metu kuriama strategija);
- Mikrožinučių paslauga „Twitter“.
Alan Abbey prasitarė, jog jau 25 tūkst. žmonių apsilankė svetainės vaizdo archyvuose. Rezultatai neblogi, tendencija – jie tik gerės.
Vietoj išvadų
Situacijos Lietuvoje neapžvelgsime, nes nėra ką apžvelgti. Tiesa, Bernardinai.lt visada mane stebino, tačiau tai ne tas atvejis, kuriam paskyriau šį įrašą. Šis įrašas apie „daugiau nei tik tekstų portalas“.
Kažin, kada Lietuvos klebonai/kunigai/kiti šventieji pradės rašyti tekstus į viešą dienoraštį BLOGas.lt sistemoje, įkelti nuotraukas į „Flickr“ o vaizdo reportažus į „Videogaga“? Laukiu nesulaukiu.
O jūs?