„Google“ vyriausiojo direktoriaus teigimu, internetinės paieškos lyderis nesiruošia atidėlioti savo pasiūlymo „Yahoo“, net jei Vyriausybės valdininkams reikia daugiau laiko įvertinti tokio sandorio naudą.
Prieš tris mėnesius šis laukiamas susitarimas buvo atidėtas tam, kad nešališki analitikai ištirtų, kokia gali būti šio sandorio įtaka. „Google“ direktorius Ericas Schmidtas teigia nenorįs laukti labai ilgai – tik iki spalio 11 dienos. Ši data įrašyta kompanijos sutartyje.
„Laikas – pinigai“, – pareiškė E. Schmidtas.
Direktorius vengė klausimų, ar toks susitarimo atidėliojimas ir vilkinimas nėra trečiųjų šalių pastangos užkirsti kelią sandoriui.
„Šiuo atveju atsakymo neturime. Kalbėjome su analitikais, tačiau nepavyko išsiaiškinti, ar jie pritaria mūsų sandėriui, ar ne“, – reiškė dvejones „Google“ valdytojas.
(„News Bridgepix“ nuotr.) |
---|
Sutartis tarp dviejų didžiulių kompanijų sukėlė didelę įtampą, kadangi abi bendrovės sudėjus kontroliuotų daugiau nei 80 procentų sparčiai augančios internetinės paieškos, paremtos reklama, rinkos.
„Microsoft“ ir didelė dalis reklamos verslo atstovų skundėsi ir bandė įrodyti, jog „Google“, susijungdamas su „Yahoo“, įgis pernelyg didelę galią didinti kainas. Tokius kaltinimus „Google“ paneigė argumentu, jog jo rodikliai veikia pagal tradicinį aukciono principą. Be to, ir „Yahoo“ gali pasirinkti, kurias „Google“ reklamas nori rodyti savo svetainėse.
Tačiau nepriklausomi ekspertai gana abejingai žiūri į tokius optimistinius abiejų pusių pareiškimus. Dar didesniam objektyvumui užtikrinti buvo pasamdytas teisininkas, kurio užduotis – peržiūrėti ir įvertinti visas sutartis.
E. Schmidtas savo ruožtu įžvelgia ryšį tarp ekspertų atsargumo ir „Yahoo“ prisidėjimo prie „Microsoft“ lobistinės veiklos bei paties „Google“ nesugebėjimo konkrečiau paaiškinti šio susijungimo naudą.
„Visai natūralu baimintis procesų ar žingsnių, kurie lemia kompanijų augimą“, – tikino vyriausiasis „Google“ direktorius.
Siūlydamas partnerystę, „Google“, galima sakyti, savotiškai „išgelbėjo“ „Yahoo“ nuo „Microsoft“ – jis penkis mėnesius nevykusiai bandė nupirkti visą kompaniją arba bent jau jos paieškos sistemą.
Taigi dabar „Yahoo“ desperatiškai reikia bendradarbiavimo su „Google“, nes akcininkai vis dar gyvena ta nuoskauda, kai „Yahoo“ atsisakė „Microsoft“ pasiūlytos 47,5 milijardų dolerių sumos.
„Yahoo“ tikisi, jog aukštesnės „Google“ technologijos pagalba padidins savo metines pajams iki 800 milijonų dolerių. „Google“ nėra atskleidęs, kiek uždirbti tikisi iš savo pusės, tačiau paminėjo, jog suma greičiausiai bus mažesnė nei kolegų.
Vieno iš „Google“ įkūrėjo Sergejaus Brino teigimu, „Google“ jaučiasi įsipareigojęs „Yahoo“, kadangi jo įkūrėjai prieš 10 metų įkalbėjo jį bei kolegas rimtai užsiimti šiuo verslu.
„Google“ šiek tiek nerimavo, kai, plintant pasaulinei ekonomikos krizei, buvo kalbama apie išlaidų ribojimą ir spartaus kompanijos augimo pristabdymą.
Tačiau dabar E. Schmidtas ir kiti valdininkai primygtinai teigia, jog kompanijos pajamos nesumažės, nes jų sistema prašo užmokesčio tik tada, kai interneto paieškos vartotojas paspaudžia ant reklaminės nuorodos. Be to, daugelis tų paspaudimų suintensyvėja išpardavimų metu, o tokios progos praleisti nenori nei vienas reklamos specialistas.
„Manau, jog mes netgi pasipelnėme iš ekonomikos sulėtėjimo“, – taip pareiškė Timas Armstrongas, reklamos pardavimų skyriaus Šiaurės Amerikoje viršininkas.
Na, o sujudimas bankų sistemoje „Google“ nejaudina.
„12,7 bilijonų dolerių grynais yra investuoti į labai, labai, jei taip galima sakyti, neįdomias sritis. Drama vyksta Niujorke, ne čia. „Google“ ir toliau dirba savo ritmu“.
Šaltinis: „International Herald Tribune“.