Šį pavasarį po ilgų diskusijų pagaliau buvo išrinktas Lietuvos prekinis ženklas. Dabar galime pasidžiaugti ir naujuoju oficialiu Lietuvos tinklalapiu, kuris reprezentuos Lietuvą užsieniečiams. Tiesa, tai objektas, kuris turėtų sukelti nemažai kalbų visuomenėje, nes yra net du tinklalapio variantai. BESTWEB.lt, geriausių lietuviškų tinklalapių kataloge, jau užvirė specialistų diskusija apie tai kuris variantas geresnis.
Gedimino Kirkilo vadovaujamos įvaizdžio komisijos paskelbtą konkursą oficialiam Lietuvos tinklalapiui laimėjo „Gaumina“. Įmonės sukurtas tinklalapis, kurį galite aplankyti www.unofficialwebsiteoflithuania.com, novatoriškas ir techniškai sudėtingas. Tituliniame puslapyje matomas interaktyvus vaizdas – oro uosto laukimo salėje sėdintys žmonės. Spragtelėjus ant jų, lietuvis, prancūzas, lenkė, vokietė, italas ir suomė pasakoja savo įspūdžius apie Lietuvą, jos gamtą, technologinį išsivystymą, kultūrą ir verslo aplinką. Visi pašnekovai kalba anglų bei originalo kalbomis.
2006 m. „TNS Gallup“ atliktas tyrimas „Lietuvos turizmo ir verslo prekės ženklo sukūrimas“ parodė, kad dauguma turistų Lietuvoje apsilanko išgirdę jau buvusių draugų ar pažįstamų rekomendacijas. Dauguma jų būna teigiamai nustebinti – apsilankymas Lietuvoje pranoksta visus išankstinius lūkesčius. Būtent remdamasi šia statistika, „Gaumina“ pasirinko tokį Lietuvos pristatymo būdą. Be to, yra numatytas tolimesnis svetainės vystymas – nauji personažai, kalbantys apie kitas Lietuvos aktualijas. „Gauminos“ nuomone, taip lankytojai nuolat ras naujienų ir naujų priežasčių atvykti.
Tinklalapyje pateikiama pagrindinė informacija apie Lietuvą, jos istoriją, verslo galimybes bei turizmą. Lietuvą, jos politiką, ekonomiką, kultūrą, žinių visuomenę, sportą ir turizmą iliustruoja savo srities specialistų straipsniai. Jie informatyvūs, originalūs ir profesionalūs. Kas gali geriau pristatyti Lietuvos ekonomiką, jei ne Gitanas Nausėda, o turizmą – ne Algimantas Čekuolis? Lankytojams, norintiems detaliau susipažinti su tam tikra sritimi, pateikiamos reikalingos nuorodos.
Nepaisant išvardintų privalumų, premjero Gedimino Kirkilo vadovaujama įvaizdžio komisija šį tinklalapį atmetė kaip atliktą atmestinai. Jos manymu, tinklalapyje buvo patiekiama per mažai informacijos, per daug nuorodų, 2006 m. statistika ir per mažai Lietuvą indentifikuojančių simbolių. Kaip matome, visi argumentai labai subjektyvūs ir gana keisti. Pavyzdžiui, ar nuorodų pateikimas yra trūkumas? Juk oficialūs institucijų tinklalapiai turi daugiau ir išsamesnės informacijos apie tam tikrą sritį, kuria susidomėjo lankytojas. Nėra jokio tikslo ją perspausdinti dar kartą. Ar tikrai lengviau sukurti naują tinklalapį nei pakeisti statistinius duomenis naujesniais? Ar žmogus apsilankęs Lietuvos oficialiame tinklalapyje ir matydamas Lietuvos vėliavą gali neindentifikuoti šalies?
Atmetus pirmąjį svetainės variantą, Įvaizdžio komisija paskelbė naują konkursą – interneto svetainės Pekino olimpinėms žaidynėms kūrimą. „Dizaino krypties“ sukurtas tinklalapis patalpintas www.lietuva.lt. Pagal konkurso sąlygas, vėliau svetainė turės būti modifikuota į Lietuvos oficialų tinklalapį.
Abejonių kelia ne tik faktas, jog Vyriausybė mokės tris kartus – „Gauminai“, „Dizaino krypčiai“ ir įmonei, modifikuosiančiai svetainę, bet ir tinklalapio tikslingumas. Ar verta kurti atskirą tinklalapį Olimpinėms žaidynėms? Tai renginys trunkantis tik kelias savaites. Lietuvaičių laimėjimus atspindi oficialus Pekino olimpinių žaidynių tinklalapis. Be to, Lietuvos sportininkais labiausiai domisi ir didžiuojasi patys lietuviai. Ar tikslinga daryti atskirai svetainę su kinų kalba? Olimpinėms žaidynėms jau įpusėjus, tinklalapyje iki šiol neveikia kai kurios nuorodos, o pateikiama informacija pakankamai sausa ir neinformatyvi. Be to, nuorodų jame yra tikrai ne mažiau nei „Gauminos“ svetainėje.
Ką apie Lietuvos internetines svetaines mano specialistai? Kviečiame Lietuvos visuomenę aktyviau prisidėti prie diskusijos apie drąsią Lietuvą reprezentuosiantį tinklalapį.