RRT, savo veiklą skaičiuojanti ketvirtus metus, pažymi, kad elektroninių ryšių ir pašto bei pasiuntinių rinkų reguliavimas yra ypač sudėtingas procesas, reikalaujantis įvairiasluoksnės kompetencijos, administracinių gebėjimų, įsiklausymo, kokios tendencijos pradeda aktyviau reikštis vieningoje Europoje bei visame pasaulyje. Svarbu, kad vykstant informacinės visuomenės plėtrai, nacionalinės reguliavimo institucijos vykdoma veikla skatintų naujų technologijų diegimą, laiku identifikuotų galimas problemas rinkose, atsakingai gintų paslaugų vartotojų interesus. „Šiuo metu stebimi geri elektroninių ryšių rinkos plėtros ir veiklos rezultatai didžia dalimi priklauso nuo pačios rinkos, kurios dėsnius mes privalome teisingai suprasti, kad netrukdytume jai vystytis, o padėtume eiti ta kryptimi, kuri atneštų didžiausią ilgalaikę naudą tiek Lietuvos ekonomikai, tiek verslui, tiek vartotojams“, – sakė RRT direktorius T. Barakauskas.
2004 m. Lietuvos elektroninių ryšių rinka palyginti su 2003 m. išaugo 5,33 proc. ir sudarė apie 2,137 mlrd. Lt (2003 m. 2,029 mlrd. Lt). Keitėsi ir rinkos struktūra – sparčiai augo internetinės prieigos, kiek lėčiau - judriojo telefono ryšio segmentai, struktūriškai mažėjo fiksuotojo ryšio bei skirtųjų linijų dalys. Ši struktūrinė sektoriaus kaita parodė Lietuvos vartotojų teikiamus prioritetus elektroninių ryšių bei technologinėms paslaugoms, o gilesnė Lietuvos ir kitų ES šalių elektroninių ryšių sektorių analizė rodo, kad Lietuvos elektroninių ryšių paslaugų teikėjai rinkodaros veiksmais kryptingai kuria vartotojų įpročius, jų poreikius naujomis technologijomis grįstoms paslaugoms.
Nuolatinis rinkos dalyvių skaičiaus augimas rodo tiek verslo atstovų susidomėjimą šia veikla, tiek palankią verslo aplinką šiai veiklai. Nors tam tikruose elektroninių ryšių rinkų vystymosi sparta sulėtėjo dėl juose pasiektos brandos stadijos, pvz., fiksuotojo ir judriojo ryšio paslaugų, tačiau bendroji sektoriaus augimo ir plėtros dinamika turėtų išlikti dėl interneto paslaugų bei kitų plačiajuostėmis technologijomis grįstų duomenų perdavimo, o taip pat ir kitų ryšių paslaugų segmentų augimo.
Nors Lietuvos pašto ir pasiuntinių paslaugų rinka yra pakankamai maža, vis tik ji yra pakankamai dinamiška. Pašto korespondencijos kiekio vienetais vidutinis metinis augimas 2000–2004 m. laikotarpiu buvo 5,6 proc. (2004 m. – 4 proc.). 2004 m. pašto ir pasiuntinių rinka, vertinant ją pajamomis, išaugo 5 proc. Palyginus pašto siuntinių kainas ES šalyse (įvertinus perkamosios dalios paritetą), Lietuvoje kainos yra vienos mažiausių, apie 42 proc. mažesnės už Europos Sąjungos visų 25 šalių vidurkį ir apie 14 proc. mažesnės už naujųjų Europos Sąjungos šalių kainų vidurkį. Pašto siuntinių paslaugų kaina Lietuvoje yra žema, palyginus su kitomis šalimis, ir įvertinus pagal perkamosios galios paritetą, atspindi ir iliustruoja laisvos pasiuntinių rinkos privalumus.
„Vis labiau susiliejantis informacinių technologijų ir elektroninių ryšių paslaugų sektorius yra kritinės svarbos sektorius, aktyviai stimuliuojantis kitų Lietuvos ūkio šakų plėtotę, todėl ir ateityje jis turėtų užimti itin reikšmingą vietą šalies ūkio struktūroje“, – pabrėžė T. Barakauskas.
Atsisiųsti pranešimo pristatymą „Lietuvos ryšių sektoriaus apžvalga. RRT 2004 metų veiklos ataskaita“ [2,27 MB] (RRT direktorius Tomas Barakauskas) PDF formatu (suarchyvuotas) galite iš mūsų portalo. O su pilna RRT 2004 m. veiklos ataskaita ir Lietuvos ryšių sektoriaus apžvalga taip pat galite susipažinti RRT interneto svetainėje www.rrt.lt.
Straipsnį ir iliustracijas pateikė LR Ryšių reguliavimo tarnyba