„Visa Europe“ užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad iki 2012–2015 metų elektroninės prekybos pardavimai sudarys apie 20 proc. visos apyvartos ir interneto svetainės vis labiau taps skirtos prekybai, o ne informacijos pateikimui. Minėtu laikotarpiu prekybininkai ims plačiau taikyti naujų technologijų sprendimus, tokius kaip savitarnos kasos, produkcijos inventorizacija, naudojanti radijo dažnio identifikavimą (RFID), segmentuota reklama, nukreipta į pirkėją prekybos vietose. Parduotuvėse bus įrengti asmeniniai kompiuteriai su prieigomis prie tinklo, leisiantys gauti visą reikiamą informaciją bei kitų pirkėjų atsiliepimus apie produktą.
Prekybos tyrimų centro (angl. Centre for Retail Research) atlikto tyrimo „Ateities parduotuvė 2012–2015 m.“ (angl. The Store of the Future 2012–2015) duomenimis, įvertinus 7 ateinančių metų perspektyvą, daugiau nei ketvirtadalis prekybininkų (28,7 proc.) mažins parduotuvių skaičių. Per šį laikotarpį parduotuvių pobūdis keisis iš esmės – net 70 proc. prekybininkų tikisi rinkai pristatyti naujoviškas parduotuves su labiau išvystytomis informavimo paslaugomis.
Pirkėjai prekes galės išsirinkti ir užsisakyti internete, o atsiimti – parduotuvėje. Mažesnės parduotuvės vis labiau orientuosis į paslaugas bei informacijos pateikimą, nustos kaupti dideles prekių atsargas. 22 proc. prekybininkų ketina diegti savitarnos kasas, o 34 proc. – RFID pagrįstą ženklinimo sistemą, kuri užtikrins efektyvesnius prekių inventorizavimo metodus. 50 proc. prekybininkų technologines inovacijas planuoja panaudoti tiesioginei prekių reklamai elektroniniu paštu ir tekstinėmis žinutėmis, pasitelkiant lojalumo kortelėse sukaupta informacija apie pirkėjus.
„Technologijų įtaka ateities prekybai yra akivaizdi. Mūsų inicijuotas tyrimas parodė, jog nors pokyčiai gali įvykti per gana trumpą laikotarpį, labiausiai tikėtina, kad ateities parduotuvė bus kuriama panaudojant įvairias skaitmeninio amžiaus technologijas. Visų tikslas yra vienas – suteikti patogias sąlygas pirkėjui bei skatinti didesnę prekybininkų diferenciaciją ir palankias verslo sąlygas“, – sakė „Visa Europe“ viceprezidentas Steve Perry.
Keletas įdomių tyrimo, kuriame dalyvavo 7 Europos šalių prekybininkai, faktų:
- Beveik 60 proc. prekybininkų įsitikinę, kad ateityje elektroninės svetainės bus labiau orientuotos į prekybą ir tik 20 proc. mano, kad svetainės bus informacinio pobūdžio;
- Apie 60 proc. prekybininkų tikisi, kad jų elektroninės svetainės ir realios parduotuvės bus panašios, tuo tarpu 23 proc. mano, kad jos bus visiškai skirtingos ir vykdys skirtingas funkcijas;
- Beveik pusė prekybininkų, kurie nesitiki pasiekti visiškos darnos tarp elektroninės ir realios parduotuvės, mano valdysiantys skirtingo pobūdžio prekybos taškus;
- Daugiau nei du trečdaliai prekybininkų planuoja naudoti papildomas priemones, tokias kaip informavimo paslaugos ar prekių atsiėmimas netoli gyvenamosios vietos. Tam labiausiai pritaria Jungtinės Karalystės ir Nyderlandų prekybininkai;
- Iki 2012–2015 metų daugiau nei 71 proc. pirkėjų prieš eidami apsipirkti norėtų pirmiau prekes surasti internete;
- Iki 2015 metų 48 proc. prekybininkų savo klientams planuoja pristatyti elektroninių sprendimų, tokių kaip elektroniniai kioskai ar interaktyvūs asmeniniai kompiuteriai. Daugiausiai tokių technologijų diegimui pritarančių prekybininkų yra Švedijoje (52,7 proc.) ir Vokietijoje (52,6 proc.);
- 48 proc. prekybininkų sutinka, kad elektroniniai mokėjimai yra svarbūs arba labai svarbūs siekiant didinti pardavimo proceso automatizavimą, pavyzdžiui diegiant savitarną, automatizuotus apmokėjimus. Tam pritaria 53 proc. Jungtinės Karalystės ir 50 proc. Nyderlandų prekybininkų.
Europos prekybininkai, paklausti apie ateities mokėjimo technologijas, palankiausiai vertina tokius inovatyvius mokėjimų sprendimus kaip bekontaktės kortelės, daugiafunkcinės debetinės, kreditinės ir išankstinio mokėjimo kortelės, atsiskaitymai mobiliaisiais telefonais.
Apie „Ateities parduotuvė 2012–2015 m.“ tyrimą:
„Visa Europe“ inicijuotas ir Prekybos tyrimų centro (Notingemas, Jungtinė Karalystė) atliktas tyrimas buvo vykdomas 2008 m. vasario-kovo mėn. Jame dalyvavo 300 stambaus ir vidutinio prekybos verslo įmonių atstovų iš 7 Europos šalių – Prancūzijos, Vokietijos, Italijos, Nyderlandų, Norvegijos, Švedijos ir Jungtinės Karalystės. Kokybinės studijos metu buvo analizuojami pirkėjų, mokėjimų, technologinės ir socialinės atsakomybės aspektai, darantys įtaką Europos prekybos rinkai.