Nors apie aplinkos tausojimą viešumoje kalbama vis daugiau, pateikiamos informacijos gausa dažniausiai tik supainioja vartotoją. 2007-ųjų rudenį išleidusi pirmąjį „žaliąjį“ kompiuterį privatiems vartotojams SCALEO, „Fujitsu Siemens Computers“ teigia, kad aplinką tausojančių produktų sąvoka turėtų būti apibrėžta aiškiau ir neklaidinti žmonių.
„Su savo „žaliaisiais“ asmeniniais kompiuteriais mes norime pasiūlyti iš tiesų ekologiškesnę alternatyvą privatiems pirkėjams, – sako Herbert Schoenebeck, „Fujitsu Siemens Computers“ viceprezidentas. – Mūsų siekis – kad privatūs asmenys pirktų taip pat ekologiškai sąmoningai, kaip ir verslo klientai.“
„Fujitsu Siemens Computers“ tapo pirmąja IT kompanija, siūlančia visą aplinkai nekenksmingų sprendimų skalę – tiek duomenų centrams, tiek biurams, tiek namų vartotojams.
Tačiau privatiems pirkėjams trūksta aiškumo, teigia kompanijos viceprezidentas. „Mes jaučiame pareigą didinti visuomenės sąmoningumą aplinkosaugos srityje, – tęsia H. Schoenebeck. – Kaip gamintojai, nemažai dėmesio skiriantys energijos taupymui, jaučiamės įpareigoti detaliai paaiškinti, kad tai yra kur kas daugiau, nei vien viešai keliamas triukšmas. Vartotojai gali realiai sumažinti savo įtaką aplinkai ir tuo pačiu taupyti energiją. O tai, ypač atsižvelgiant į energijos kainų augimą, yra reali išlaidų sumažinimo nauda mūsų klientams.“
„Žalieji“ asmeniniai kompiuteriai buvo sukurti tiek privačių, tiek verslo klientų poreikiams patenkinti. „Žalioji“ produkcija sudaro apie 75 proc. „Fujitsu Siemens Computers“ parduodamų profesionalių kompiuterių, tačiau, kaip bebūtų, kalėdiniai pardavimai parodė, kad aplinkosauginis sąmoningumas ir žinios apie aplinkos apsaugą dalyje visuomenės vis dar yra nepakankamos. Dėl to kompanija kviečia kitas IT bendroves visų pirma sukurti vieningą ženklą aplinką tausojančiai IT įrangai. Sertifikuojant turėtų būti atsižvelgiama į visą produkto gyvavimo ciklą – nuo kūrimo ir gamybos iki atidavimo perdirbimui. Tik tada klientas galės būti tikras, kad perka iš tiesų aplinką tausojantį produktą, o ne reklamos pažadus, dažnokai nepasakančius visos tiesos.
„Aplinkos suvokimą visuomenėje reiktų peržiūrėti iš naujo, o mes turėtume padėti privačiam klientui pateikdami detalią informaciją, – sako H. Schoenebeck. – Kartą per metus išjungdami šviesą kelioms minutėms daug įtakos aplinkos tausojimui nepadarome. Energiją taupančios lemputės, mažai degalų naudojantys automobiliai ir pan. yra gera pradžia, tačiau ne daugiau – tik pradžia.“
„Fujitsu Siemens Computers“ turi ilgą aplinkos tausojimo tradiciją. Kompanija nuo 1988 m. priima seną įrangą perdirbimui Paderborne (Vokietija), devintojo dešimtmečio pradžioje sukūrė pirmąją vidinę aplinką tausojančių produktų kūrimo direktyvą, o 1993 metais išleido ir pirmą „žaliąjį“ asmeninį kompiuterį.
Tačiau tausoti aplinką – tai nereiškia likti be komforto ir technologijų šių dienų moderniame pasaulyje. Tai galėtų pabrėžti ir klientų pasirinkimas, kokį kompiuterį pirkti – aplinką tausojantį ar ne, ir šitaip priversti verslą kreipti technines inovacijas bei dizainą į aplinkos apsaugą.
„Žaliasis“ SCALEO parodo, koks gali būti aplinką tausojantis kompiuteris. SCALEO gavo „Nordic Swan“, „Blue Angel“ ir „Energy Star“ sertifikatus, kurie pagrįsti itin giežtomis direktyvomis, taigi vartotojas gali būti visiškai tikras, kad įsigijo ne tariamai „žalią“ produktą, o aktyviai prisidėjo prie tikro aplinkos tausojimo.