Multimedijos sistemos, junglumas – itin svarbus kriterijus šiuolaikiniam vairuotojui, tad didieji automobilių gamybos koncernai ieško būdų, kaip praturtinti jų patirtį. Tą daro bendradarbiaudami su technologijų bendrovėmis. Kokią naudą iš to pajus vairuotojai, ar dėl to nesuprastės pats vairavimas?
Asociatyvi „Shutterstock“ nuotr.
Besivaikant išmaniąsias technologijas
Automobilių pramonė ganėtinai uždara. Esame įpratę matyti, kad dauguma gamintojų viską bando susikurti namuose, ypač – multimedijos sistemas. Tačiau kai technologijos tobulėja greičiau nei mechanika, bendrovės atsiveria bendradarbiavimui su aukštųjų technologijų įmonėmis.
Vis dažniau naujų automobilių multimedijose matome „Google“ ir net „ChatGPT“ dirbtinio intelekto integracijas: pavyzdžiui, BMW automobiliuose bus galima pakalbėti su Aleksa iš „Amazon“, „Hyundai“ pradėjo drauge dirbti su „Samsung“, o netrukus naujuose korėjietiškuose automobiliuose bus galima naudotis „Samsung SmartThings“ funkcionalumu. Jis leis automobiliui tiesiogiai bendrauti, pavyzdžiui, su išmaniaisiais namais.
„Teko keliauti į vieno automobilio pristatymą su technologijų žurnalistu iš Estijos. Man labai patiko jo mintis, kad kone visos automobilių multimedijos yra vertos šnipšto. Jis stebėjosi, kaip čia yra, kad prekybos centre įsigytas paprasčiausias kiniškas planšetinis kompiuteris už 100 eurų puikiai veikia, o automobilių už 50 ar net 100 tūkst. eurų multimedijos stringa, sunku jas sujungti su telefonu. Tame tikrai yra tiesos. Žinoma, dabar gamintojai jau kuria geresnes sistemas. Bet esmė lieka ta pati – patirtis reguliuojant važiuokles yra niekinė, kai kalba pasisuka apie išmaniąsias technologijas“, – mintimis dalijasi televizijos laidos „Autopilotas“ žurnalistas Egidijus Babelis.
„Aš labai seniai laukiu, kada automobilių gamintojai perims technologijų gamintojų patirtį ir su jomis pradės bendradarbiauti, nes, vairuodamas daugelio markių modelius, jaučiu, kad IT skyrius kompanijoje yra silpnoji vieta. Automobilių gamintojai yra metalinių technologijų specialistai, jiems visą šimtmetį nereikėjo rūpintis programavimu, lustais, o dabar, visai neseniai, atsirado elektronikos poreikis ir jis eksponentiškai auga. Galvoju, jog didelių korporacijų valdyme nebuvo tokio greito minties pokyčio, kokio reikalauja rinka, ir inertiškos įmonės tiesiog nespėja adaptuotis“, – svarsto konkurso „Lietuvos metų automobilis“ komisijos narys Justas Lengvinas.
Automobilių gamintojams reikia technologijų bendrovių pagalbos
Automobilių rinkos ekspertas taip pat išskiria ir naujus pasaulyje pasirodžiusius automobilių prekių ženklus, kaip antai „Tesla“ ir „Rivian“. Naujokus mėgsta technologijų entuziastai, nes jų programinė įranga, technologiniai sprendimai yra pažangesni nei senųjų gamintojų. Naujos bendrovės iš karto į tai orientavosi.
Daugumą automobilių pasaulio žmonių nustebino „Ford“ vykdomojo direktoriaus Jimo Farley geri žodžiai apie kinišką elektromobilį. Interviu „Everything Electric Show“ „Youtube“ kanalui davęs vienos seniausių ir didžiausių automobilių įmonių vadovas prisipažino, kad jie iš Kinijos į Detroitą atsigabeno modelį „Xiaomi SU7“: juo važinėja jau pusę metų ir nenori atiduoti, nes „Ford“ vadovui minėtas elektromobilis itin patinka.
„Pas mus buvo daug kalbų apie „Apple“ automobilį, bet nieko su juo nenutiko. O Kinijoje technologijų ir buitinės elektronikos gamintojai gamina automobilius ir jiems puikiai sekasi“, – kalbėjo J. Farley „Everything Electric Show“.
Jis pastebėjo, kad Vakaruose transporto gamintojai yra gana uždari ir retai teikiasi bendradarbiauti vienas su kitu, o juo labiau su išorinėmis, pavyzdžiui, technologijų bendrovėmis. Bet dabar pasaulis, naujų automobilių rinka ir pirkėjų poreikiai keičiasi ypač greitai, tad tenka keistis ir gamintojams.
Koks bus technologijų bendrovių indėlis į automobilius?
Matome „Google“, „ChatGPT“, kitas technologijų bendrovių integracijas automobiliuose. Būtent jos įprasmino anksčiau sunkiai veikusią valdymo balsu funkciją. Tad senieji gamintojai ne visuomet noriai, bet atsiveria technologijų bendrovėms.
Lankstesni gamintojai, tokie kaip „Hyundai“, eina dar toliau į išplėstinį bendradarbiavimą su Pietų Korėjos technologijų ir buitinės elektronikos gigantu „Samsung“. O tai reiškia, kad automobilių naudojimo galimybės bus dar labiau praplėstos.
„Kodėl aš naudoju „Apple“ ekosistemą, kompiuterį, telefoną ir neturiu minčių jų keisti į kažką kita? Todėl, kad jie puikiai veikia tarpusavyje. Užsirašau ką nors kompiuteryje, matau tą telefone, padarau nuotrauką telefonu – ji iš karto yra kompiuteryje. Įrenginiai bendrauja tarpusavyje be jokio įsikišimo, ir tai labai patogu.
Automobilis, manau, irgi gali būti tokios infrastruktūros dalis. Pavyzdžiui, kompiuteryje sudarytas maršrutas bus matomas automobilio navigacijoje vos įsėdus. Sėdi ryte su kavos puodeliu, gali nusistatyti norimą temperatūrą mašinos salone be jokių aplikacijų, sudėtingų sujungimų. Toks technologijų ir transporto gamintojų bendradarbiavimas galėtų labai palengvinti kasdienybę“, – sako J. Lengvinas.
Būtent taip ateitį regi sutartį pasirašiusios „Hyundai“ ir „Samsung“ įmonės. Jos nori, kad automobilis būtų integruotas į žmonių gyvenimą platesne prasme, būtų ne vien transporto priemonė.
2026-aisiais pasirodysianti visiškai nauja multimedija ir „Samsung SmartThings“ integracija leis automobiliui paprasčiau bendrauti ne tik su išmaniaisiais įrenginiais, bet ir su išmaniaisiais namais, be to, suteiks daugiau saugumo, leisdama nustatyti automobilio vietą ir be mobiliojo ryšio signalo.
Daugumos ekspertų teigimu, ateitis priklauso įrenginių tarpusavio bendravimui. Skirtingi prietaisai, sujungti į bendrą ekosistemą, atvers naujų galimybių, o galiausiai netgi įgalins ir autonominį vairavimą.