Elektronika.lt
 2024 m. gruodžio 27 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Gruodžio 26 d. 11:22
Prenumeratoms – vidutiniškai 700 eurų per metus: kaip jas pagaliau atšaukti?
Gruodžio 25 d. 11:23
Tyrimas atskleidė, kad dėl DI autoriai gali netekti beveik ketvirtadalio pajamų
Gruodžio 24 d. 11:13
Kaip šventiniu laikotarpiu apsipirkti saugiau?
Gruodžio 23 d. 17:33
Mobilieji ir kompiuteriniai žaidimai: būdas kovoti su šventiniu stresu?
Gruodžio 23 d. 11:31
Dirbtinio intelekto sprendimai kibernetiniam saugumui užtikrinti VU Kauno fakultete
Gruodžio 22 d. 11:24
Energetikos sektoriaus laukia pokyčiai – alternatyvų yra, bet ar užteko laiko pasiruošti?
Gruodžio 21 d. 11:33
Kokį elektronikos įrenginį dovanoti, kad jis vėliau neišaugintų elektros sąskaitos?
Gruodžio 20 d. 17:12
KTU mokslininkai sukūrė nanolazerį – sidabro nanokubus panaudojo šviesos generavimui
Gruodžio 20 d. 14:28
Lietuvių kalba ir technologijos: VU mokslininkų projektas LIEPA-3 atvers naujas galimybes
Gruodžio 20 d. 11:49
Stacionarūs kompiuteriai: koks jų vaidmuo nešiojamųjų kompiuterių eroje?
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Technologijų įmonės vis dažniau prisideda prie automobilių kūrimo: kas iš to vairuotojams?

Publikuota: 2024-11-14 20:22
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Multimedijos sistemos, junglumas – itin svarbus kriterijus šiuolaikiniam vairuotojui, tad didieji automobilių gamybos koncernai ieško būdų, kaip praturtinti jų patirtį. Tą daro bendradarbiaudami su technologijų bendrovėmis. Kokią naudą iš to pajus vairuotojai, ar dėl to nesuprastės pats vairavimas?

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Multimedijos sistemos, junglumas – itin svarbus kriterijus šiuolaikiniam vairuotojui, tad didieji automobilių gamybos koncernai ieško būdų, kaip praturtinti jų patirtį. Tą daro bendradarbiaudami su technologijų bendrovėmis. Kokią naudą iš to pajus vairuotojai, ar dėl to nesuprastės pats vairavimas?

Asociatyvi „Shutterstock“ nuotr.
Asociatyvi „Shutterstock“ nuotr.

Besivaikant išmaniąsias technologijas

Automobilių pramonė ganėtinai uždara. Esame įpratę matyti, kad dauguma gamintojų viską bando susikurti namuose, ypač – multimedijos sistemas. Tačiau kai technologijos tobulėja greičiau nei mechanika, bendrovės atsiveria bendradarbiavimui su aukštųjų technologijų įmonėmis.

Vis dažniau naujų automobilių multimedijose matome „Google“ ir net „ChatGPT“ dirbtinio intelekto integracijas: pavyzdžiui, BMW automobiliuose bus galima pakalbėti su Aleksa iš „Amazon“, „Hyundai“ pradėjo drauge dirbti su „Samsung“, o netrukus naujuose korėjietiškuose automobiliuose bus galima naudotis „Samsung SmartThings“ funkcionalumu. Jis leis automobiliui tiesiogiai bendrauti, pavyzdžiui, su išmaniaisiais namais.

„Teko keliauti į vieno automobilio pristatymą su technologijų žurnalistu iš Estijos. Man labai patiko jo mintis, kad kone visos automobilių multimedijos yra vertos šnipšto. Jis stebėjosi, kaip čia yra, kad prekybos centre įsigytas paprasčiausias kiniškas planšetinis kompiuteris už 100 eurų puikiai veikia, o automobilių už 50 ar net 100 tūkst. eurų multimedijos stringa, sunku jas sujungti su telefonu. Tame tikrai yra tiesos. Žinoma, dabar gamintojai jau kuria geresnes sistemas. Bet esmė lieka ta pati – patirtis reguliuojant važiuokles yra niekinė, kai kalba pasisuka apie išmaniąsias technologijas“, – mintimis dalijasi televizijos laidos „Autopilotas“ žurnalistas Egidijus Babelis.

„Aš labai seniai laukiu, kada automobilių gamintojai perims technologijų gamintojų patirtį ir su jomis pradės bendradarbiauti, nes, vairuodamas daugelio markių modelius, jaučiu, kad IT skyrius kompanijoje yra silpnoji vieta. Automobilių gamintojai yra metalinių technologijų specialistai, jiems visą šimtmetį nereikėjo rūpintis programavimu, lustais, o dabar, visai neseniai, atsirado elektronikos poreikis ir jis eksponentiškai auga. Galvoju, jog didelių korporacijų valdyme nebuvo tokio greito minties pokyčio, kokio reikalauja rinka, ir inertiškos įmonės tiesiog nespėja adaptuotis“, – svarsto konkurso „Lietuvos metų automobilis“ komisijos narys Justas Lengvinas.

Automobilių gamintojams reikia technologijų bendrovių pagalbos

Automobilių rinkos ekspertas taip pat išskiria ir naujus pasaulyje pasirodžiusius automobilių prekių ženklus, kaip antai „Tesla“ ir „Rivian“. Naujokus mėgsta technologijų entuziastai, nes jų programinė įranga, technologiniai sprendimai yra pažangesni nei senųjų gamintojų. Naujos bendrovės iš karto į tai orientavosi.

Daugumą automobilių pasaulio žmonių nustebino „Ford“ vykdomojo direktoriaus Jimo Farley geri žodžiai apie kinišką elektromobilį. Interviu „Everything Electric Show“ „Youtube“ kanalui davęs vienos seniausių ir didžiausių automobilių įmonių vadovas prisipažino, kad jie iš Kinijos į Detroitą atsigabeno modelį „Xiaomi SU7“: juo važinėja jau pusę metų ir nenori atiduoti, nes „Ford“ vadovui minėtas elektromobilis itin patinka.

„Pas mus buvo daug kalbų apie „Apple“ automobilį, bet nieko su juo nenutiko. O Kinijoje technologijų ir buitinės elektronikos gamintojai gamina automobilius ir jiems puikiai sekasi“, – kalbėjo J. Farley „Everything Electric Show“.

Jis pastebėjo, kad Vakaruose transporto gamintojai yra gana uždari ir retai teikiasi bendradarbiauti vienas su kitu, o juo labiau su išorinėmis, pavyzdžiui, technologijų bendrovėmis. Bet dabar pasaulis, naujų automobilių rinka ir pirkėjų poreikiai keičiasi ypač greitai, tad tenka keistis ir gamintojams.

Koks bus technologijų bendrovių indėlis į automobilius?

Matome „Google“, „ChatGPT“, kitas technologijų bendrovių integracijas automobiliuose. Būtent jos įprasmino anksčiau sunkiai veikusią valdymo balsu funkciją. Tad senieji gamintojai ne visuomet noriai, bet atsiveria technologijų bendrovėms.

Lankstesni gamintojai, tokie kaip „Hyundai“, eina dar toliau į išplėstinį bendradarbiavimą su Pietų Korėjos technologijų ir buitinės elektronikos gigantu „Samsung“. O tai reiškia, kad automobilių naudojimo galimybės bus dar labiau praplėstos.

„Kodėl aš naudoju „Apple“ ekosistemą, kompiuterį, telefoną ir neturiu minčių jų keisti į kažką kita? Todėl, kad jie puikiai veikia tarpusavyje. Užsirašau ką nors kompiuteryje, matau tą telefone, padarau nuotrauką telefonu – ji iš karto yra kompiuteryje. Įrenginiai bendrauja tarpusavyje be jokio įsikišimo, ir tai labai patogu.

Automobilis, manau, irgi gali būti tokios infrastruktūros dalis. Pavyzdžiui, kompiuteryje sudarytas maršrutas bus matomas automobilio navigacijoje vos įsėdus. Sėdi ryte su kavos puodeliu, gali nusistatyti norimą temperatūrą mašinos salone be jokių aplikacijų, sudėtingų sujungimų. Toks technologijų ir transporto gamintojų bendradarbiavimas galėtų labai palengvinti kasdienybę“, – sako J. Lengvinas.

Būtent taip ateitį regi sutartį pasirašiusios „Hyundai“ ir „Samsung“ įmonės. Jos nori, kad automobilis būtų integruotas į žmonių gyvenimą platesne prasme, būtų ne vien transporto priemonė.

2026-aisiais pasirodysianti visiškai nauja multimedija ir „Samsung SmartThings“ integracija leis automobiliui paprasčiau bendrauti ne tik su išmaniaisiais įrenginiais, bet ir su išmaniaisiais namais, be to, suteiks daugiau saugumo, leisdama nustatyti automobilio vietą ir be mobiliojo ryšio signalo.

Daugumos ekspertų teigimu, ateitis priklauso įrenginių tarpusavio bendravimui. Skirtingi prietaisai, sujungti į bendrą ekosistemą, atvers naujų galimybių, o galiausiai netgi įgalins ir autonominį vairavimą.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama