Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 24 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 23 d. 15:27
„Garmin“ pristato pirmąjį didelio formato nardymo kompiuterį „Descent X50i“
Lapkričio 23 d. 11:37
Išmani vaikystė: ekspertė apžvelgia, kokius įgūdžius ugdo programavimas, robotika ir dirbtinio intelekto naudojimas
Lapkričio 22 d. 17:37
Svečiai gali „pavaišinti“ virusais: kodėl namuose būtinas „Šlepečių Wi-Fi“?
Lapkričio 22 d. 14:36
Didelei daliai vyresnių žmonių skaitmeninės paslaugos – sunkiai prieinamos
Lapkričio 22 d. 11:21
Medžiodami nuolaidas išlikite budrūs: ekspertas pataria, kaip netapti sukčių auka perkant internetu
Lapkričio 22 d. 08:16
Failų bendrinimo technologijos: kaip jos prisitaiko prie augančių šiuolaikinio žmogaus poreikių?
Lapkričio 21 d. 20:39
Asfaltas klojamas, o ryšys stringa: kodėl infrastruktūros spragos stabdo skaitmeninę pažangą Lietuvoje?
Lapkričio 21 d. 18:37
Norite kalbėti vokiškai, itališkai ar kiniškai? „Microsoft Teams“ atnaujinimas pavers jus poliglotu
Lapkričio 21 d. 16:45
5 tendencijos 2025-iesiems: žmonės ieško pusiausvyros tarp technologijų ir realybės, vis labiau vertina autentiškumą
Lapkričio 21 d. 14:24
NKSC įspėja apie dažniausias Juodojo penktadienio apgavystes
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Geriausios elektromobilių ir benzininių modelių savybės viename automobilyje: kur slypi jo privalumai?

Publikuota: 2024-10-25 11:31
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Mėgėjams
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Tarptautinės švaraus transporto tarybos ekspertų tyrimo rezultatai parodė, kad iš tinklo įkraunami hibridiniai automobiliai gali išmesti iki 50 proc. mažiau šiltnamio efektą sukeliančių dujų nei tradiciniai. Nepaisant akivaizdžių įkraunamųjų hibridų privalumų, visuomenėje jų vaidmuo suvokiamas vis dar miglotai. Iš dalies tai lemia iki galo niekaip neišsklaidomos abejonės dėl tikrojo jų našumo.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Tarptautinės švaraus transporto tarybos ekspertų tyrimo rezultatai parodė, kad iš tinklo įkraunami hibridiniai automobiliai (angl. Plug-in Hybrid Electric Vehicles arba PHEV) gali išmesti iki 50 proc. mažiau šiltnamio efektą sukeliančių dujų nei tradiciniai. Nepaisant akivaizdžių įkraunamųjų hibridų privalumų, visuomenėje jų vaidmuo suvokiamas vis dar miglotai. Iš dalies tai lemia iki galo niekaip neišsklaidomos abejonės dėl tikrojo jų našumo.

Įkraunamasis hibridas („Shutterstock“ nuotr.)
Įkraunamasis hibridas („Shutterstock“ nuotr.)

Pabandykime įdėmiau pažvelgti į sklandančius mitus apie PHEV automobilius, taip pat panagrinėkime, kokias technologijas taiko jų gamintojai.

Mitas nr. 1: trumpai tarnauja baterijos

Neretai tenka susidurti su mitu, esą PHEV modelių baterijos trumpai tarnauja. Atitinkamai daroma prielaida, kad ir paties automobilio tarnavimo laikas sutrumpėja, mat baterija yra viena brangiausių jo dalių. Tačiau dabartiniuose modeliuose diegiamos pažangios energijos valdymo sistemos užtikrina optimalų baterijų veikimą ir atitinkamai – ilgaamžiškumą. Tai atspindi ir gamintojų suteikiamos garantijos.

Vartotojų tyrimų organizacijos „Consumer Reports“ duomenimis, įkraunamųjų hibridų baterijos sukurtos taip, kad nepriekaištingai veiktų ne mažiau nei dešimtmetį. Europoje visi gamintojai įpareigoti suteikti PHEV modeliuose montuojamoms baterijoms 8 metų arba 160 000 kilometrų garantiją – tokios pat trukmės, kaip ir taikomą elektromobiliams. Natūralu, kad gamintojai šį įsipareigojimą pildo pasitikėdami savo technologijomis.

O vartotojams tai reiškia, jog parduodant automobilį antrinėje rinkoje, baterijos garantija vis dar galios ir suteiks didesnę vertę.

Mitas nr. 2: mažas nuvažiuojamas atstumas

Daugelis potencialių PHEV modelių pirkėjų nerimauja, jog su šiais automobiliais elektros režimu nuvažiuos nereikšmingą atstumą. Tačiau tobulėjant technologijoms šiuolaikinių PHEV modelių vien elektra įveikiamas atstumas pastebimai išaugo.

Be to, vis dažniau pateikiami realiomis sąlygomis pasiekiami skaičiai leidžia vairuotojams tiksliau suprasti, ar juos dominantys įkraunamieji hibridai yra pakankamai konkurencingi tiek techniniu, tiek ekonominiu požiūriu.

Pavyzdžiui, viename populiariausių kompaktinių universalų segmento modelyje „Opel Astra Sports Tourer GSe 225 PHEV“ montuojamas 12,4 kWh talpos akumuliatorius leidžia vien elektros energija nukeliauti iki 65 km (pagal WLTP metodiką). Panašaus dydžio SUV modelis „Peugeot 3008 PHEV“, naudodamas vien elektros energiją, gali įveikti iki 64 km.

Lietuvoje toks atstumas reiškia, kad neišmetant teršalų galima pasiekti visus tradicinės darbo dienos tikslus: nuvežti vaikus į mokymosi įstaigas, važiuoti į darbą, aplankyti parduotuves ir pan. Be to, ilgose kelionėse galima išnaudoti didesnę sistemos galią nei paprastuose modeliuose su vidaus degimo varikliais.

Štai „Astra“ hibride naudojamas 1,6 litro benzininis variklis su turbokompresoriumi išvysto 181 AG galią, o elektros motoras suteikia papildomas 110 AG. Didžiausias sukimo momentas siekia 360 Nm.

Dėl tokios galios sistemos universalas nuo 0 iki 100 km/val. greičio gali įsibėgėti per 7,5 sek ir išvysto maksimalų 235 km/val. greitį. Išnaudojus elektros energiją, nebūtina tučtuojau ieškoti įkrovimo stotelės, nes automobilyje telpa iki 42 litrų benzino.

Mitas nr. 3: baterijų gamyba sukelia neigiamą poveikį aplinkai

Įvertinus visą baterijos naudojimo ciklą aiškėja, kad, nepaisant poveikio aplinkai gamybos metu, ilguoju laikotarpiu PHEV modelių baterijos atsveria pradinį anglies dvideginio išmetimą. Štai Tarptautinės švaraus transporto tarybos ekspertų tyrimo rezultatai parodė, kad įkraunamieji hibridai gali išmesti iki 50 proc. mažiau šiltnamio efektą sukeliančių dujų nei tradiciniai modeliai.

Sistemingi tyrimai rodo reikšmingą CO2 emisijos sumažėjimą nuo pat pirmųjų įkraunamųjų hibridų nuvažiuotų kilometrų, tad būtina tiksliai įvertinti visą automobilio naudojimo laikotarpį.

Mitas nr. 4: ilgai trunkantis įkrovimas

Dar vienas populiarus mitas – ilgai trunkantis PHEV modelių baterijų įkrovimas. Santykinai nedideles šių modelių baterijas galima gana greitai įkrauti vien dėl mažesnės jų talpos ir tam net nėra būtinos sparčiojo įkrovimo stotelės.

Tarkime, prisijungus prie kintamosios srovės sieninio 7,4 kW galios įkroviklio, minėto „Opel Astra“ PHEV modelio bateriją pavyks visiškai įkrauti vos per 2 val. Tiek šį, tiek daugelį kitų įkraunamųjų hibridų galima pakankamai sparčiai įkrauti per paprasčiausią namų kištukinį lizdą – jam nebūtina papildoma įkrovimo įranga. Štai net ir SUV modelio „Ford Kuga“ iš tinklo įkraunamosios versijos 14,4 kWh bateriją galima įkrauti iš paprasto kištukinio lizdo pernakt.

Mitas nr. 5: išauga eksploatavimo kaštai

Dar vienas įkraunamuosius hibridus supantis mitas – aukšti jų eksploatavimo kaštai. Iš tiesų, kartu su vidaus degimo varikliu veikiančioje elektros pavaroje beveik nėra judančių detalių, todėl mechaninių gedimų tikimybė ypač menka.

O būtent galimybė naudoti elektros pavarą leidžia vairuotojams smarkiai sumažinti degalų išlaidas. Daugybė tyrimų rodo, kad apie 80 proc. Europos gyventojų kasdien įveikia ne daugiau kaip 40 km, todėl judriuose miestuose PHEV modeliu didžiąją laiko dalį galima važinėti naudojant vien elektros energiją.

Mitas nr. 6: vairuoti PHEV ne taip smagu kaip benzininius modelius

Yra žmonių, manančių, kad vairuoti įkraunamuosius hibridus yra nuobodu. Tačiau tai netiesa. PHEV modeliai gali džiuginti itin sklandžiu ir aštriomis reakcijomis pasižyminčiu važiavimu, nes dėl elektros motorų greitai pasiekiamas aukštas sukimo momentas ir didelis pagreitis.

PHEV privalumas – galimybė aktyvuoti skirtingus vairavimo režimus: tarkime, važiuoti naudojant tik elektros pavarą ar aktyvuoti abu galios šaltinius ir važiuoti sportiškai. Tokios galimybės leidžia prisiderinti prie skirtingų situacijų kelyje.

Netgi ikoniškiausių sportinių automobilių gamintojai vis dažniau sąmoningai kuria PHEV modelius, nes juose gali suderinti komfortą ir dinamiškumą. Tokiu pavyzdžiu gali būti „Ferrari SF90 Stradale“.

Mitas nr. 7: PHEV modelių trūksta ir jie sunkiai įperkami

Kitas paplitęs mitas – menkas PHEV modelių pasirinkimas ir didžiulė jų kaina. Iš tiesų įkraunamųjų hibridų pardavimo apimtys nuosekliai auga, plečiasi ir jų pasiūla: daugelis gamintojų siūlo skirtingų kėbulų, dydžių bei kainų modelius, kad šie atitiktų įvairių pirkėjų poreikius ir galimybes. „Consumer Reports“ analitikai skaičiuoja, kad 2023 metais PHEV modelių pardavimas visame pasaulyje augo 60 proc. ir siekė per 4,6 mln. vienetų. Toks augimas pranoko elektromobilių plėtrą.

Skirtingose šalyse taip pat galioja įvairios PHEV modelių įsigijimo finansinės paskatos ir subsidijos, kurios sumažina pradines pirkėjų išlaidas ir taip pagreitina įkraunamųjų hibridų atsiperkamumą, palyginus su benzininiais automobiliais. Pavyzdžiui, Lietuvoje iki 50 tūkst. eurų kainuojančius PHEV perkančios įmonės gali atskaityti PVM.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama