Bendraudamas su žiniasklaida, „Volvo“ techninis direktorius atskleidė, kad jam būtų sunku prisiversti mokėti už įrangą ar funkcijas automobilyje, žinant, jog jos ir taip yra turimoje transporto priemonėje, tačiau užrakintos.
Švedijos automobilių gamintojas žino, kad vartotojai nekenčia nesibaigiančių prenumeratos paslaugų. Todėl bendrovė nemano, kad automobilių gamintojai gali pasikliauti prenumeratos pajamomis. Tokias mintis išsakė vyriausiasis technologijų vadovas Andersas Bellas.
„Verslo modeliai, mes visada galime diskutuoti ir diskutuoti, bet nemanau, kad turėtume turėti kažkokią svajonę parduoti ir sieti programinę įrangą su didžiulėmis pajamomis. Yra gerų prenumeratos modelių. Yra siaubingų. Taigi jie visi nėra vienodi“ – sakė A.Bellas.
Bellas sakė, kad nors vartotojai nuolat rodė norą užsisakyti, tarkime, tiesioginius eismo duomenis navigacijos sistemoms, yra aiški prenumeratos pajamų riba. Kadangi tiesioginiai eismo duomenys reikalauja nuolatinių išlaidų automobilių gamintojui, vartotojai yra labiau linkę susimokėti.
Juk jūsų telefono duomenų planas nėra nemokamas. Tačiau BMW, „Tesla“ ir „Rivian“ užsitraukė nemalonę dėl programinės įrangos, kuri jau yra automobilyje, blokavimo. Bellas nemano, kad tai kada nors pasiteisins.
„Man būtų sunku mokėti už aparatinės įrangos, kuri, kaip žinau, yra automobilyje, atrakinimą“, – sakė jis žurnalistams.
Tai pagrindinė problema, kuri skaldo automobilių gamintojus. „Tesla“ yra pasiūlius akumuliatorių atnaujinimus naudojant programinę įrangą, parduodama tą pačią fizinę pakuotę su skirtingomis programinės įrangos talpomis ir imdama iš vartotojų vienkartinį mokestį už vėlesnį jos atrakinimą.
Ji taip pat siūlo visiškai savarankišką vairavimą, kuriam visada reikia žmogaus priežiūros ir kuris, nepaisant klaidinančio pavadinimo, negali legaliai vairuoti, kaip prenumeratą arba vienkartinį mokestį.
„Rivian“ taip pat siūlo programinės įrangos blokuojamą akumuliatorių ir neseniai perkėlė „Spotify“ ir „Tidal“ transliacijas - anksčiau jos buvo nemokamos, kol turėjote pačią paslaugą – į mokamą paslaugą. „Apple Music“ taip pat yra mokama, o tai reiškia, kad jei norite naudoti ką nors daugiau nei „Bluetooth“ garso transliacijai, turite užsiprenumeruoti „Rivian Connect+“.
Tai kainuoja 13,50 euro per mėnesį papildomai prie pasirinktos muzikos paslaugos prenumeratos, nors į ją taip pat įeina automobilio duomenys, automobilyje esantis prieigos taškas, palydoviniai vaizdai navigacijoje ir liejimas į centrinį ekraną.
Norint toliau naudotis automobilyje įdiegtomis programėlėmis, po kelerių metų bandomojo laikotarpio „General Motors“ reikalauja, kad savininkai jas užsiprenumeruotų. Kad po trejų metų bandomojo laikotarpio būtų galima naudotis „Super Cruise“ vairavimo automagistrale asistentu „Hands-off highway“, markė reikalauja 23 eurų per mėnesį, nors iš anksto taip pat kainuoja daugiau nei 1,8 tūkst. eurų.
Pamirškite koncentruotis į pajamas iš prenumeratos. „Volvo EX90“ programinės įrangos komanda turi pakankamai darbo, nes daugybė programinės įrangos funkcijų dar neįjungtos išleidimo metu.
Visi šie pavyzdžiai bent jau susiję su nuolatinėmis išlaidomis automobilių gamintojui. „Super Cruise“ reikia atnaujintų žemėlapių. Automobilyje įdiegtoms programėlėms reikia duomenų planų. Tačiau būtent BMW per daug pastūmėjo vartotojus ir sukėlė prieš prenumeratą nukreiptą pasipiktinimo bangą, su kuria šiandien kovoja automobilių gamintojai. Įmonė bandė priversti savo klientus užsisakyti paslaugą, kad galėtų naudotis šildomomis sėdynėmis.
Tai buvo iš pat pradžių pasmerktas žingsnis, kurį BMW teko atšaukti po didelio pasipiktinimo ir nedidelių pardavimų. Prekės ženklas taip pat norėjo, kad vartotojai užsiprenumeruotų „CarPlay“. Galiausiai BMW atsisakė ir šio plano.
„Volvo“ stebėjo, kaip kitos bendrovės darė klaidas. Dabar ji gali išvengti šių spąstų ir kartu pasipelnyti iš sėkmės. Nes, nors automobilių gamintojai yra įpratę prie didelio pelno galimybių, yra riba, kiek nesąmonių vartotojai gali pakęsti.