Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 22 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 21 d. 20:39
Asfaltas klojamas, o ryšys stringa: kodėl infrastruktūros spragos stabdo skaitmeninę pažangą Lietuvoje?
Lapkričio 21 d. 18:37
Norite kalbėti vokiškai, itališkai ar kiniškai? „Microsoft Teams“ atnaujinimas pavers jus poliglotu
Lapkričio 21 d. 16:45
5 tendencijos 2025-iesiems: žmonės ieško pusiausvyros tarp technologijų ir realybės, vis labiau vertina autentiškumą
Lapkričio 21 d. 14:24
NKSC įspėja apie dažniausias Juodojo penktadienio apgavystes
Lapkričio 21 d. 12:29
Palygino IT ir automobilių gigantus: į akis krenta sudėtinga problema
Lapkričio 21 d. 10:12
Elektronikos prekių pardavimai per Juodąjį penktadienį: taupysime ne tik dėl akcijų
Lapkričio 21 d. 08:20
Ką turime nuveikti šiandien, kad taptume konkurencingesni ateities inovacijų srityje?
Lapkričio 20 d. 20:21
Su vietos trūkumu susiduria daugelis „Gmail“ naudotojų: pateikiame paprastas gudrybes, kurios leis išspręsti opią problemą
Lapkričio 20 d. 17:34
Sukčiai platina netikras nuorodas, prisidengdami Lietuvos prekių ženklais
Lapkričio 20 d. 14:31
Odos vėžio nustatymas naminiams gyvūnams – KTU doktorantė siekia sukurti diagnostinę metodiką pasitelkiant DI
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Elektromobilių įkrovimas: priprantame prie naujos realybės

Publikuota: 2024-03-16 17:47
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Vis daugiau žmonių tiek Europoje, tiek ir Amerikoje renkasi elektromobilius kaip pagrindinę transporto priemonę keliaujant trumpus ir ilgus atstumus. Kartu su augančiu šių transporto priemonių skaičiumi mūsų keliuose, pasigirsta ir nuogąstavimų, kad kelionės elektromobiliu yra sunkios, ilgai trunka, o ir pasikrauti – neva nėra kur.

 Rodyti komentarus (1)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Vis daugiau žmonių tiek Europoje, tiek ir Amerikoje renkasi elektromobilius kaip pagrindinę transporto priemonę keliaujant trumpus ir ilgus atstumus.

Kartu su augančiu šių transporto priemonių skaičiumi mūsų keliuose, pasigirsta ir nuogąstavimų, kad kelionės elektromobiliu yra sunkios, ilgai trunka, o ir pasikrauti – neva nėra kur. Toks požiūris nestebina, nes jau daugiau kaip šimtą metų esame įpratę savo transporto priemones pildyti kuru važiuodami į degalinę, kur greit pripildome baką ir keliaujame toliau. Tačiau elektromobilių įkrovimo principas ir idėja yra kiek kitokia.

Elektromobilių įkrovimas: priprantame prie naujos realybės
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

Tai koks tas principas? Turbūt svarbiausia suprasti, kad mes elektromobilį dažniausiai krauname ir krausime ne tada, kai jo baterija artės prie 0, bet tada, kai tam turėsime galimybę. Skeptikai net kartais elektromobilius lygina su mobiliais įrenginiais. Ir iš dalies tai yra tiesa. Mobilųjį įrenginį dažnas krauna būdami darbe, namuose ar automobilyje. Tai yra labiau įprotis negu būtinumas.

„Nėra kur krauti elektromobilių“

Dažnai tenka skaityti nuogąstavimus, kad „nėra kur krauti elektromobilių“, kad „įkrovimo taškų per mažai“. Bet tai yra netiesa. Visa elektromobilių industrija plėtojasi labai gerai. Prieš kelerius metus viešojo įkrovimo stotelių mūsų šalyje buvo tikrai mažai, tuo tarpu dabar jų skaičius yra apie 1300, o 2030-aisiais stotelių skaičius turėtų siekti jau 6000. Tai yra milžiniškas skaičius, palyginus jį su dabar Lietuvoje veikiančiomis iki 500 degalų kolonėlių.

Tokį didelį įkrovimo stotelių skaičių turime todėl, nes įrengti įkrovimo vietą yra daug paprasčiau negu įrengti degalinę. Elektromobilio įkrovimo stotelei tereikia elektros įvado ir kelių stovėjimo vietų, o degalų kolonėlei – rezervuarų, apsauginės zonos.

Kitaip tariant, Vokiečių gatvėje Vilniuje ar Laisvės alėjoje Kaune būtų sunku įsivaizduoti degalinę, nes ją įrengti būtų be galo sunku ir neekonomiška. Būtent todėl turime labai daug įkrovimo stotelių skirtingose vietose.

Žinoma, degalų pylimas yra daug trumpesnis, jis trunka apie penkias minutes, tuo tarpu norint įkrauti elektromobilį reikia daugiau laiko, tai gali užtrukti keletą valandų. Todėl bandymas lyginti šiuos du energijos pildymo principus ir idėja, kad žmogus atvažiuoja į krovimo stotelę kaip į kuro kolonėlę ir ten pila kurą – neteisingas. Būtent todėl ir girdime skeptikus sakant: „Tai dabar turėsiu valandą laukti kažkur ant lietaus, kol įsikraus mano elektromobilis?!”

Kad nekiltų problemų ir nereikėtų niekam laukti valandą ar kelias, kol elektromobilis įsikraus, įkrovimo stotelės dažniausiai įrenginėjamos vietose, kur žmogus praleidžia daugiausia laiko. Pirmiausia, tai yra parduotuvės ir prekybos centrai, kur žmogus praleidžia nuo 20 minučių iki kelių valandų. Per tokį laiką elektromobilis gali būti įkrautas keliasdešimt procentų, kartais – ir pilnai. Kaip pavyzdį galiu pateikti verslo ir prekybos centro „Europa“ aikštelėje įrengtas stoteles, kur vidutinė įkrovimo sesija yra 20 kWh, ir to užtenka maždaug 100 km nuvažiuoti.

Kita kryptis – verslo centrai. Vietos, kur mes dirbame. Visos dienos metu elektromobilis gali būti pilnai įkrautas. Panašios įkrovimo stotelės atsiranda ir šalia daugiabučių namų ar jų požeminėse parkavimosi aikštelėse, kur žmonės gali įkrauti elektromobilį naktį ar kitu laiku, kai automobilis stovi. Šiuo metu įkrovimo stotelių šalia daugiabučių nėra daug, bet ateityje jų skaičius tikrai didės.

Ir trečia kryptis – visos likusios vietos, kur žmonės leidžia laiką. Tai yra vietos šalia parkų, kavinių, viešbučių ir kitų vietų, kur mes praleidžiame daugiau kaip pusvalandį.

Ilgesnės kelionės

Didžiausias dvejones žmonėms kelia ilgesnės kelionės. Tačiau noriu visus nuraminti, kad keliavimas ateityje tikrai bus toks pat komfortiškas kaip ir dabar. Taip, galbūt nuvažiuoti iki jūros truks pusvalandžiu ilgiau negu kuru varomais automobiliais, bet matant dabartinius žmonių įpročius sustoti kas kelis šimtus kilometrų, kelionė turbūt truks labai panašų laiką.

Keliuose atsiras vis daugiau didelių įkrovimo aikštelių, kur žmonės galės praleisti pusvalandį ar keletą valandų, kol jų elektromobilis pilnai įsikraus ir jie galės tęsti kelionę. Beje, jeigu palygintume elektromobilių įkrovimo aikšteles su panašiomis poilsio aikštelėmis užsienyje – Vokietijoje, Britanijoje ar Jungtinėse Amerikos Valstijose, tai ten žmonės yra įpratę sustoti keliaujant ir papietauti ar pavakarieniauti tokiose pakelės vietose. Ir toks dalykas egzistuoja jau ne vieną dešimtmetį. Galbūt Lietuvoje ir Baltijos šalyse tokių vietų nėra daug ir todėl mums tai yra kiek keista.

Jau dabar kuro kolonėlės yra labiau kavinės ar greito maisto užkandinės, kur žmonės praleidžia daugiau laiko, negu trunka tik įsipilti kuro į baką. Įdomus faktas, kad daugiau kaip 30 proc. kuro kolonėlių klientų net nesipila kuro, o tik užsuka nusipirkti kavos ar maisto.

Ar greit sulauksime patogių įkrovimo „kolonėlių“? Taip, mūsų įmonė planuoja dar šiais metais atidaryti įkrovimo aikštelę, kurioje vienu metu galės krautis 20 elektromobilių. Joje yra numatyta ne tik kavinė, kur klientai turės galimybę pavalgyti, bet ir poilsio bei darbo zona.

Kiek kartų reikia krauti elektromobilį keliaujant į Palangą?

Labai dažnai sulaukiame klausimų apie tai, kaip apskritai atrodo ilgesnė kelionė elektromobiliu. Tradiciškai, tokia kelionė atrodytų taip: iš Vilniaus išvykstame pilnai įkrovę savo elektromobilį, sustojame pusvalandžiui ar valandai įsikrauti elektromobilį nuvažiavus apie 200 kilometrų ir pasiekiame Palangą.

Grįžtant situacija būtų panaši – pajudame iš Palangos pilnai įkrautu elektromobiliu, sustojame jį įkrauti nuvažiavus 200 kilometrų, arba šalia Kauno, pasikrauname elektromobilį pusvalandį ar valandą, ir pasiekiame Vilnių.

Tiesa, mes čia kalbame ne apie ekstremalias sąlygas, kai lauke yra –20°C, bet Lietuvos oru žiemą, kuomet įprastai laikosi –5°C ar –10°C šaltukas, nuvažiuoti didelius atstumus galima labai paprastai.

Ateitis su elektromobiliais ateina ir turime prie to priprasti.

„Eldrive Lietuva verslo plėtros vadovas Paulius Jankauskas




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama