Elektronika.lt
 2024 m. gruodžio 23 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Gruodžio 22 d. 11:24
Energetikos sektoriaus laukia pokyčiai – alternatyvų yra, bet ar užteko laiko pasiruošti?
Gruodžio 21 d. 11:33
Kokį elektronikos įrenginį dovanoti, kad jis vėliau neišaugintų elektros sąskaitos?
Gruodžio 20 d. 17:12
KTU mokslininkai sukūrė nanolazerį – sidabro nanokubus panaudojo šviesos generavimui
Gruodžio 20 d. 14:28
Lietuvių kalba ir technologijos: VU mokslininkų projektas LIEPA-3 atvers naujas galimybes
Gruodžio 20 d. 11:49
Stacionarūs kompiuteriai: koks jų vaidmuo nešiojamųjų kompiuterių eroje?
Gruodžio 20 d. 08:14
„DS Automobiles“ pristato naujausią savo elektrinį flagmaną – „DS N°8“ kupė
Gruodžio 19 d. 20:18
Naudingi patarimai, kurie padės maksimaliai padidinti jūsų elektrinio automobilio priemonės įveikiamą atstumą
Gruodžio 19 d. 17:27
Žaidybinimas: efektyvus švietimo įrankis ar bėgimas nuo tikrovės?
Gruodžio 19 d. 14:27
Orkaitės darbymetis prasideda: 5 paprasti patarimai, kurie kalėdinius kepinius leis paruošti elektrą naudojant taupiau
Gruodžio 19 d. 11:15
Proveržis magnetų tyrimuose: ištisas savaites tarnaujanti telefono baterija ir 1000 kartų didesnė jo sparta
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Vienas didžiausių mitų apie elektrinius automobilius: ar išties panaudotos baterijos keliauja į sąvartyną?

Publikuota: 2024-03-12 11:32
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Mėgėjams
Autorius: Arnas Balčiūnas
Aut. teisės: ©Telefonai.eu
Inf. šaltinis: Telefonai.eu

Automobilių rinka Europoje jau visai netrukus pasikeis visiškai. Elektromobiliai vis dar yra brangesni nei vidaus degimo varikliais aprūpinti modeliai, tačiau kainų skirtumas mažėja. Daugelis pirkėjų nerimauja ne tik dėl mažesnio įveikiamo atstumo, bet ir kitų niuansų. Nemaža dalis suka galva ir apie nebenaudojamų baterijų žalą aplinkai ir kas su jomis daroma.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Automobilių rinka Europoje jau visai netrukus pasikeis visiškai. Europos Parlamento ir Europos Vadovų Tarybos (EVT) susitarime numatoma, kad jau nuo 2035 metų bus uždrausta naujų automobilių gamyba su vidaus degimo varikliais gamyba.

Pastarasis pasiūlymas buvo pateiktas dar 2021 metų liepą, o visai neseniai įvyko balsavimas, kuris galutinai patvirtino planuojamus pakeitimus. Europos Parlamentas nusprendė, jog nuo 2035 metų bus uždrausta naujų benzininių ir dyzelinių automobilių prekyba.

Vienas didžiausių mitų apie elektrinius automobilius: ar išties panaudotos baterijos keliauja į sąvartyną?

Elektromobiliai vis dar yra brangesni nei vidaus degimo varikliais aprūpinti modeliai, tačiau kainų skirtumas mažėja. Daugelis pirkėjų nerimauja ne tik dėl mažesnio įveikiamo atstumo, bet ir kitų niuansų. Nemaža dalis suka galva ir apie nebenaudojamų baterijų žalą aplinkai ir kas su jomis daroma.

Tai vienas iš daugybės nuogąstavimų, kuriuos tenka išgirsti apie elektrinius automobilius - kas atsitinka su jų baterijomis, kuomet jos tampa nebetinkamomis naudoti? Tam tikrų rūšių mažų baterijų negalima išmesti į šiukšlių dėžę, tad kas atsitinka su šimtus kilogramų sveriančiais akumuliatoriais? Ar jie tiesiog atsiduria sąvartynuose?

Trumpas atsakymas būtų labai paprastas – ne, jie neatsiduria sąvartynuose. Tačiau kas iš tikrųjų su jais daroma ir ar įmanomas tokių baterijų perdirbimas? Atsakymus į šiuos klausimus pateikiame šiame tekste.

Ar elektromobilių baterijos gali būti perdirbamos?

Užuot išmetę akumuliatorius į šiukšlyną, automobilių perdirbėjai siunčia juos į specializuotas įmones, kurios išardo pakuotes ir išskaido jas į įvairias medžiagas - laidus, grandines, plastiką ir pačius elementus. Ląstelės ir grandinės susmulkinamos, kad būtų atskirti ir išgryninti įvairūs juose esantys metalai, įskaitant nikelį ir litį.

Pardavėjai taip pat atsakingai šalina panaudotas hibridines pakuotes, o tam naudojamos automobilių gamintojų sukurtomis surinkimo programomis.

Elektromobilių baterijų perdirbimas

Nors elektromobilių naudojamos baterijos turi 20-100 kartų daugiau energijos nei hibridinių automobilių akumuliatoriai, jie perdirbami beveik taip pat, kaip ir mažesnieji.

Paketai siunčiami įmonei, kuri specializuojasi baterijų išardymo ir jų komponentų perdirbimo srityje. Plieno, vario ir aliuminio laužas paprastai atsiduria metalo perdirbimo bendrovių rankas. Tiesa, įvairios plastmasės gali būti ir neperdirbamos, tačiau jos sudaro nedidelę dalį viso elektromobilio akumuliatoriaus pakuotės turinio.

Ar naudotos elektromobilių baterijos gali būti panaudotos dar kartą?

Manoma, kad elektromobilio baterijos naudojimo laikas baigiasi, kai jos talpa neviršija 70-75 proc. pradinės talpos. Šios ribos pasiekimas gali užtrukti 10 ar daugiau metų.

Net ir netekę ketvirtadalio ar daugiau didžiausios talpos, senstantys akumuliatoriai vis dar gali sukaupti daug energijos - nuo 20 iki 90 kilovatvalandžių arba iki trijų dienų elektros energijos vidutiniam namui.

Jau seniai manoma, kad gali atsirasti stipri „antrojo naudojimo“ pramonė, kuri pirks ir perdirbs panaudotas pakuotes, taip pratęsdama jų tarnavimo laiką dar 10 ar daugiau metų. Tiesa, kol kas tai nevyksta.

Autoobilių gamintojai jau seniau pristatė pirmuosius demonstracinius projektus, o kai kurie energijos kaupimo įrenginiai jau veikia įvairiose šalyse, tačiau potencialūs klientai ir toliau renkasi naujus elementus, o ne įvairias naudotas EV baterijas, kurių naudojimo ir darbo ciklai nežinomi.

Pakartotinio naudojimo problema yra ypač sudėtinga, nes nauji elementai dabar yra gerokai pigesni, todėl nebeaišku, ar yra verslo modelis, pagal kurį būtų galima pirkti, vežti, perparduoti ir perparduoti naudotus senesnių baterijų blokų elementus.

Elektromobiliuose naudojamų baterijų perdirbimo ateitis

Tai, kas veikiausiai užtikrins, kad panaudoti akumuliatoriai nebus tiesiog palikti likimo valiai - juose esantys vertingi metalai, tokie kaip litis, nikelis, kobaltas, manganas, aliuminis.

Tikėtina, kad baterijų paklausa per artimiausius metus ženkliai išaugs, nes didžiausios pasaulio automobilių rinkos, tokios kaip Kinija, Šiaurės Amerika ir Europa, toliau skatins regionų gyventojus persėsti prie elektromobilio vairo.

Kitaip nei skysti angliavandeniliai, kurių energija išnyksta juos sudeginus kaip benziną, kobalto atomas yra kobalto atomas, nepriklausomai nuo to, kiek akumuliatorių jis yra buvęs. Taigi, nebenaudojamų elektromobilių akumuliatoriai yra būsimas šių vertingų metalų šaltinis, jau išgautas iš žemės ir tvarkingai supakuotas į dėžutę.

Žinoma, baterijų pakuotę, jos elementus ir modulius reikia atskirti ir susmulkinti, jau nekalbant apie naudingų metalų atskyrimą nuo plastiko atliekų, tačiau čia perdirbti akumuliatorių metalai dabar turi didelį pranašumą, kurio gali neturėti naujai išgautas kobaltas ar nikelis.

Taigi, nesijaudinkite dėl savo elektromobilio akumuliatoriaus paketo utilizavimo pasibaigus jo eksploatavimo laikui. Tikėtina, kad jis bus kruopščiai surinktas ir išskaidytas į sudedamąsias dalis, o iš pagrindinių komponentų vėl bus pagamintos tinkamos naudoti baterijos. Galbūt net ir jūsų naujam elektriniam automobiliui.


Telefonai.eu



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama