Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 26 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 26 d. 11:35
Dinamiškas ir universalus: antros kartos „Audi Q5 Sportback“
Lapkričio 26 d. 08:35
„Sony“ pristato antros kartos „Alpha 1 II“ pilno kadro fotoaparatą
Lapkričio 25 d. 20:25
Elektrinis sunkvežimis „Renault Trucks E-Tech T“ viena įkrova nuvažiuos 600 km
Lapkričio 25 d. 17:22
„Sony“ pristato pirmąjį „G Master“ standartinį priartinantį objektyvą su pastovia F2 diafragma
Lapkričio 25 d. 14:49
Apsaugokite savo namus: gyventojų klaidos, kurios traukia vagis, ir ekspertų sprendimai
Lapkričio 25 d. 11:20
Iš proto varanti senutė: kaip DI kovoja su telefoniniais sukčiais?
Lapkričio 25 d. 08:34
Kaip ištrinti fono paveikslėlį „iPhone“
Lapkričio 24 d. 15:39
Interneto greitis: kaip suprasti, kokio iš tikrųjų reikia?
Lapkričio 24 d. 11:39
Lietuvos ekranų tendencijos
Lapkričio 23 d. 15:27
„Garmin“ pristato pirmąjį didelio formato nardymo kompiuterį „Descent X50i“
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Nepaisant prieštaringų vertinimų vandeniliui matoma niša – kuriama globali naudojimo ekosistema

Publikuota: 2024-02-22 17:22
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Mėgėjams
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Automobilių pramonėje netyla diskusijos dėl to, kokias tradicinių vidaus degimo variklių alternatyvas turėtų rinktis gamintojai. Dauguma sutaria, kad lemiamą vaidmenį čia atliks elektros pavara, tačiau greta jos nuolat šmėžuoja ir vandenilio naudojimo klausimas.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Automobilių pramonėje netyla diskusijos dėl to, kokias tradicinių vidaus degimo variklių alternatyvas turėtų rinktis gamintojai. Dauguma sutaria, kad lemiamą vaidmenį čia atliks elektros pavara, tačiau greta jos nuolat šmėžuoja ir vandenilio naudojimo klausimas. Nors šios medžiagos technologijų perspektyvos susilaukia dviprasmiškų vertinimų, dalies gamintojų žingsniai rodo, jog nurašyti vandenilio dar neskubama.

Vandenilinio jėgainė (gamintojo nuotr.)
Vandenilinio jėgainė (gamintojo nuotr.)

Pavyzdžiui, Japonijos bendrovė „Toyota“, Vokietijos koncernas BMW ar Pietų Korėjos automobilių pramonės gigantas „Hyundai“ skelbia apie tolimesnę vandenilio technologijų plėtrą. Pastarasis gamintojas sausio pradžioje Jungtinėse Amerikos Valstijose vykusioje vartotojų technologijų „Consumer Electronics Show“ (CES) parodoje pristatė planus, kuriuose pabrėžiama vandenilio svarba kuriant tvaresnį pasaulį.

Prigytų sunkiajame transporte

Automobilių apžvalgininko Egidijaus Babelio teigimu, tikėtina, kad vandenilis ras pritaikymą mažesnės taršos siekiančiame komercinio sunkiojo transporto sektoriuje. Skirtingai nuo tradicinių elektromobilių, ši technologija leidžia greitai pripildyti bakus ir važiuoti neišmetant teršalų santykinai didelius atstumus.

„Vilkikams elektromobilių technologija dar sunkiai prigyja. Kosminio dydžio baterijos, svoris – milžiniškas, kraunasi komiškai ilgai, o važiuoja vis vien 200 km. Vietiniam krovinių pervežimui kai kurios socialiai atsakingos ir tą komunikuojančios įmonės juos naudoja, bet tolimiesiems reisams perspektyvų dar nematyti“, – kodėl vandeniliu varomi automobiliai gali labiau pasiteisinti nei tradiciniai elektromobiliai komerciniame segmente paaiškina televizijos laidos „Autopilotas“ žurnalistas.

Štai viena šios srities pirmūnių „Hyundai Motor Company“ atskleidė, kad drauge su partnere „WL Gore & Associates“ jau vysto naują vandenilio celių sistemos technologiją. Kartu specialistai siekia sukurti pažangią polimero elektrolitų membraną (PEM) vandenilio kuro elementų sistemoms.

Įmonių atstovai taip pat neslepia, kad technologija kuriama būtent naujos kartos netaršiems komerciniams automobiliams: čia jos pritaikymui matoma didžiausia perspektyva. Taip pat ji gali būti naudojama su automobiliais nesusijusiose pramonės srityse: metalurgijoje, energijos palaikymo sistemose ir pan.

Anot E. Babelio, kalbant apie lengvuosius automobilius, didesnę perspektyvą turi baterijose kaupiama energija varomi elektromobiliai. Vandeniliniai automobiliai yra tie patys elektromobiliai, tik jų baterijos mažytės, o energija gaminama iš vandenilio tiesiog važiuojant. Tačiau yra tam tikrų niuansų.

„Bėda su vandeniliu yra ta, kad jam reikia labai specifinių saugojimo sąlygų, technologiškai pažangių didelių bakų, kur išlaikomas labai didelis šaltis. Pripildžius vandenilio baką, dabartinis lengvasis automobilis įveikia iki 600 km, tačiau tiek jau gali nuvažiuoti ir pažangesni bateriniai elektromobiliai. Baką galima papildyti per 5 min.? Elektromobilių lenktynėse „Hyundai Ioniq 6“ įsikrovėme per 15 min.“, – lygina automobilių žinovas.

Parodė, iš ko galima pagaminti

E. Babelis atkreipia dėmesį ir į vandenilio išgavimo būdų ypatumus. Jų yra ne vienas, o dalis turi nedaug ką bendra su švaria energetika. Į vandenilio išgavimo metodus CES parodoje dėmesį atkreipė ir „Hyundai Motor Company“. Parodos lankytojams bendrovė suteikė galimybę įvertinti vandenilio gamybai naudojamus išteklius. Buvo apžvelgta keletas svarbių technologijų: plastiko pavertimo vandeniliu (P2H), atliekų pavertimo vandeniliu (W2H) ir žaliojo vandenilio gamybos.

P2H proceso metu išlydomos plastiko atliekos, kurių negalima perdirbti. Pavyzdžiui, tai gali būti užterštas plastikas ar vinilo atliekos. Tam panaudojama įmonės „Hyundai Engineering“ sukurta skystinimo technologija bei naftos ir dujų bendrovės „Shell“ dujinimo technologija.

Per W2H procesą organinių atliekų, kaip antai gyvulių mėšlo ar maisto likučių, išskiriamos biodujos paverčiamos vandeniliu. Šia veikla užsiima ir toliau technologiją vysto įmonės „Hyundai Engineering & Construction“ (E&C) ir „Hyundai Rotem“.

Žaliasis vandenilis gaminamas elektrolizės būdu išskaidant vandenį. Tam naudojama vėjo, saulės jėgainių ar hidroelektrinių elektros energija. Šiuo metu „Hyundai“ grupės bendrovės P. Korėjoje stato dvi tokiu būdu išgaunamo žaliojo vandenilio gamyklas. Korėjiečių įmonės kuria ir vandenilines viešojo transporto priemones, įskaitant greituosius traukinius ir belaidžius tramvajus.

Parodoje taip pat išsamiau pristatyta vandenilio gabenimo ir saugojimo priemones teikiančios „Hyundai Glovis“ veikla. Tad akivaizdu, kad P. Korėjos bendrovių grupė numato svarbų vandenilio vaidmenį ateities pramonėje ir siekia sukurti globalią šios medžiagos naudojimo ekosistemą. „Švarus vandenilis turi būti prieinamas visiems, jo energiją galima pasitelkti viskam ir visur“, – apibendrino grupės valdančiosios įmonės prezidentas Jay’us Changas.

Įvairius žmogaus poreikius atspindinčios inovacijos

CES parodoje korėjiečiai atskleidė ir daugiau technologijų. Jie pabrėžė, kad bendrovė „Hyundai“ siekia kurti patogesnį kasdienį gyvenimą, tad telkia dėmesį ne tik į mobilumą, bet ir kitas sritis. Ji siūlo daugybę inovacijų, atliepiančių įvairius žmogaus poreikius: nuo vandenilio energijos ekosistemos iki pažangia programine įranga pagrįstų sprendimų.

Parodoje pademonstruoti ir konkretūs sprendimai. Pavyzdžiui, elektronikos struktūra, kurioje automobilio vaizdo kameros, radarai ir jutikliai renka aplinkos duomenis, kad įgalintų autonominį važiavimą per integruotą valdiklį.

Lankytojai galėjo iš arčiau įvertinti, kaip automobilis renka duomenis simuliuojant kelionę Pietų Korėjos Pangjo (Pangyo) miesto gatvėmis, kaip realiai atrodo jo posūkiai, kokie duomenys tuo metu aktualūs. Taip pat gamintojai pademonstravo, kaip elgtųsi autonomiškas automobilis, jeigu sugedus vienam jo valdikliui, valdymą perimtų kitas valdiklis.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama