Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 22 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 22 d. 08:16
Failų bendrinimo technologijos: kaip jos prisitaiko prie augančių šiuolaikinio žmogaus poreikių?
Lapkričio 21 d. 20:39
Asfaltas klojamas, o ryšys stringa: kodėl infrastruktūros spragos stabdo skaitmeninę pažangą Lietuvoje?
Lapkričio 21 d. 18:37
Norite kalbėti vokiškai, itališkai ar kiniškai? „Microsoft Teams“ atnaujinimas pavers jus poliglotu
Lapkričio 21 d. 16:45
5 tendencijos 2025-iesiems: žmonės ieško pusiausvyros tarp technologijų ir realybės, vis labiau vertina autentiškumą
Lapkričio 21 d. 14:24
NKSC įspėja apie dažniausias Juodojo penktadienio apgavystes
Lapkričio 21 d. 12:29
Palygino IT ir automobilių gigantus: į akis krenta sudėtinga problema
Lapkričio 21 d. 10:12
Elektronikos prekių pardavimai per Juodąjį penktadienį: taupysime ne tik dėl akcijų
Lapkričio 21 d. 08:20
Ką turime nuveikti šiandien, kad taptume konkurencingesni ateities inovacijų srityje?
Lapkričio 20 d. 20:21
Su vietos trūkumu susiduria daugelis „Gmail“ naudotojų: pateikiame paprastas gudrybes, kurios leis išspręsti opią problemą
Lapkričio 20 d. 17:34
Sukčiai platina netikras nuorodas, prisidengdami Lietuvos prekių ženklais
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Antrasis baterijų gyvenimas: kada, kaip ir kodėl?

Publikuota: 2024-02-09 12:26
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Mėgėjams
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Vis daugiau transporto pramonės žaidėjų kelia aukštesnius tvarumo tikslus. Itin dažnai jie savo veikloje ima taikyti žiedinės ekonomikos modelį, kad sumažintų paliekamą anglies pėdsaką. Ne išimtis – ir sunkiasvorio transporto gamintojai. Pastarieji suformuotose strategijose neretai pagrindinį dėmesį numato skirti senesnių sunkvežimių ir autobusų baterijų veikimo trukmės pailginimui. To siekiama perdirbant akumuliatorius ir pakartotinai naudojant vertingas jų medžiagas.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Vis daugiau transporto pramonės žaidėjų kelia aukštesnius tvarumo tikslus. Itin dažnai jie savo veikloje ima taikyti žiedinės ekonomikos modelį, kad sumažintų paliekamą anglies pėdsaką. Ne išimtis – ir sunkiasvorio transporto gamintojai. Pastarieji suformuotose strategijose neretai pagrindinį dėmesį numato skirti senesnių sunkvežimių ir autobusų baterijų veikimo trukmės pailginimui. To siekiama perdirbant akumuliatorius ir pakartotinai naudojant vertingas jų medžiagas.

Ličio jonų baterijos celės („Shutterstock“ nuotr.)
Ličio jonų baterijos celės („Shutterstock“ nuotr.)

Derinant atsakomybę aplinkai ir naujus ES baterijų teisės aktus

Žiedinė ekonomika kaip tvaraus valdymo komponentas yra glaudžiai susijusi su išteklių saugojimu. Gamtos turtai tausojami kuo ilgiau naudojant žaliavines medžiagas ir jų gaminius. Pasibaigus pirminio naudojimo laikotarpiui, tokios medžiagos ar gaminiai yra perdirbami: taip gaunama tiek ekologinė, tiek pakartotinė ekonominė nauda.

Šiuolaikinės aukštos įtampos baterijos yra sudarytos iš daugybės vertingų perdirbamų medžiagų, kaip antai kobalto, nikelio, vario bei aliuminio. Visos jos gali būti iš naujo pritaikytos kitose srityse.

Svarbu pažymėti, kad Europos politikai plečia tvarumo priemonių taikymą įstatymų lygmeniu. Štai 2023 metų rugpjūčio 17 dieną įsigaliojo Europos Sąjungos (ES) reglamento dėl baterijų ir jų atliekų pakeitimas. Vadovaujantis Europos žaliuoju kursu, šiuo pakeitimu siekiama didinti ekologinį elektromobilių pranašumą prieš transporto priemones su vidaus degimo varikliais.

Siekiant skatinti žiedinę ekonomiką, reglamentu numatomas visapusiškas baterijų poveikio aplinkai vertinimas per visą jų gyvavimo ciklą. Pavyzdžiui, nuo 2027 metų baterijų ir sunkvežimių gamintojai privalės perdirbti 90 proc. panaudojamo nikelio ir kobalto, o nuo 2031 metų – iki 95 proc. Taip pat numatyta, kad nuo 2027-ųjų turės būti perdirbama 50 proc. ličio, o nuo 2031-ųjų – 80 proc. šios medžiagos.

Kada bateriją taisyti, o kada perdirbti?

Visas akumuliatoriaus gyvavimo ciklas susideda iš pirminio ir antrinio naudojimo, taip pat apima perdirbimo procesą. Pirminiam naudojimui priskiriamas reguliarus baterijos eksploatavimas transporto priemonėje.

Atsižvelgiant į akumuliatoriaus būklę ir likusią talpą po pirminio naudojimo, jį galima suremontuoti ir pakartotinai pritaikyti kitoje transporto priemonėje, o vėliau naudoti kaip energijos kaupiklį. Galiausiai po šio etapo ateina aukštos įtampos baterijos perdirbimo fazė.

Daugelis įmonių didžiausią dėmesį skiria pirminiam baterijų naudojimui. Dažniausiai jos montuojamos įvairiose transporto priemonėse: sunkvežimiuose, autobusuose, furgonuose ar lengvuosiuose automobiliuose. Šioje fazėje baterijų veikimo laikas bus prailgintas, jei transporto parko ar individualaus automobilio valdytojas tinkamai prižiūrės akumuliatorių.

„Scania“ baterija
„Scania“ baterija

Jeigu baterija sugenda arba atskiri jos moduliai nustoja veikti, ją vis dar galima suremontuoti, perdaryti arba atnaujinti ir pritaikyti pakartotiniam naudojimui kitoje transporto priemonėje. Galiausiai bet kuri baterija, kurios visos arba jos dalių jau nebegalima eksploatuoti po antrinio naudojimo, patenka į perdirbimo procesą. Jo metu išgautos žaliavos vėl gali praversti kuriant naujas baterijas. Taip taupumas derinamas su ekologija.

Štai komercinio transporto gamintojų TRATON grupė, įskaitant jos svarbią narę „Scania“, bendradarbiaudama su tokiomis organizacijomis kaip „Volkswagen Group“, siekia stiprinti konkurencinį pranašumą kuo labiau mažindama gamtos išteklių eikvojimą.

„Kiekviena baterija, kurios nereikia pagaminti ir sumontuoti kaip pakaitinės autobuse ar sunkvežimyje, padeda taupyti išteklius ir mažinti anglies dvideginio išmetimą“, – sako „Scania“ baterijų žiedinio perdirbimo verslo plėtros vadovas Christeris Killgrenas.

Tikrinimas, taisymas, perdirbimas

Prieš nusprendžiant pakartotinai naudoti, kvalifikuoti technikai ir inžinieriai turi nuodugniai patikrinti bateriją ir nustatyti jos būklę (angl. state of health). Šie tyrimai leidžia nuspręsti, ar baterijos būklė atitinka techninius transporto priemonės, kurioje ji galėtų būti montuojama pakartotinai, reikalavimus.

Prieš pradedant perdirbimo procesą, būtina įvertinti pažeistas arba senesnes baterijas, kad būtų galima nustatyti, ar jas dar įmanoma pataisyti arba pakeisti. Manoma, kad iki 85 proc. TRATON turimų baterijų po remonto galima be dvejonių naudoti pakartotinai. Kai baterija patenka į perdirbimo cechus, įmonės siekia išgauti tokias žaliavas, kaip nikelis, kobaltas ar litis, ir perkelti jas į naujų baterijų gamybą.

TRATON grupė Europoje bendradarbiauja su šešiais perdirbimo partneriais. Drauge su kitais prekių ženklais įmonė perdirba baterijas mechaniškai, o vėliau apdoroja hidrometalurginiu būdu.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama