Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 22 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 21 d. 20:39
Asfaltas klojamas, o ryšys stringa: kodėl infrastruktūros spragos stabdo skaitmeninę pažangą Lietuvoje?
Lapkričio 21 d. 18:37
Norite kalbėti vokiškai, itališkai ar kiniškai? „Microsoft Teams“ atnaujinimas pavers jus poliglotu
Lapkričio 21 d. 16:45
5 tendencijos 2025-iesiems: žmonės ieško pusiausvyros tarp technologijų ir realybės, vis labiau vertina autentiškumą
Lapkričio 21 d. 14:24
NKSC įspėja apie dažniausias Juodojo penktadienio apgavystes
Lapkričio 21 d. 12:29
Palygino IT ir automobilių gigantus: į akis krenta sudėtinga problema
Lapkričio 21 d. 10:12
Elektronikos prekių pardavimai per Juodąjį penktadienį: taupysime ne tik dėl akcijų
Lapkričio 21 d. 08:20
Ką turime nuveikti šiandien, kad taptume konkurencingesni ateities inovacijų srityje?
Lapkričio 20 d. 20:21
Su vietos trūkumu susiduria daugelis „Gmail“ naudotojų: pateikiame paprastas gudrybes, kurios leis išspręsti opią problemą
Lapkričio 20 d. 17:34
Sukčiai platina netikras nuorodas, prisidengdami Lietuvos prekių ženklais
Lapkričio 20 d. 14:31
Odos vėžio nustatymas naminiams gyvūnams – KTU doktorantė siekia sukurti diagnostinę metodiką pasitelkiant DI
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Įkrovimo infrastruktūros perspektyvos Lietuvoje ir likusioje Europoje: sprendimai priimti, liko įgyvendinti

Publikuota: 2023-12-14 16:27
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Profesionalams
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Transporto pasaulyje kone visi pokalbiai vienu ar kitu metu pakrypsta į elektrifikacijos temą. Vis dažniau rinkos dalyviai jau gali pasidalyti savo praktiniais pastebėjimais. Laukiantiems pokyčių įdomi kiekviena detalė: kokius sprendimus dėl savojo autoparko elektrifikavimo ir kada bus galima priimti, kad verslas taptų ne tik tvaresnis, bet ir efektyvesnis?

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Transporto pasaulyje kone visi pokalbiai vienu ar kitu metu pakrypsta į elektrifikacijos temą. Svarstomos ne vien teorinės pasirinkimo galimybės – vis dažniau rinkos dalyviai jau gali pasidalyti savo praktiniais pastebėjimais. Laukiantiems pokyčių įdomi kiekviena detalė: kokius sprendimus dėl savojo autoparko elektrifikavimo ir kada bus galima priimti, kad verslas taptų ne tik tvaresnis, bet ir efektyvesnis?

MCS įkroviklis (gamintojo nuotr.)
MCS įkroviklis (gamintojo nuotr.)

Visiškai nauja era

„Scania Group“ įkrovimo strategijos ir verslo vystymo padalinio vadovas Joachimas Skoogbergas Vilniuje vykusiame Transporto inovacijų forume pažymėjo, kad Švedijos gamintoja įsitikinusi, jog jau visai greitai elektros energijos sprendimų visuma kaštų atžvilgiu susilygins su tradicinio transporto ekosistema. Prie to prisideda daugybė suinteresuotų pusių: tiek valstybės, tiek viso regiono institucijos, tiek ir patys gamintojai.

Štai „Scania“ priklauso didesniam gamintojų konglomeratui „Traton“. Jis drauge su kitomis bendrovėmis investuoja iš viso 1,5 mlrd. eurų į infrastruktūros plėtrą, taip pat sparčiai užsitikrina elektros pavarai reikiamų medžiagų tiekimą. „Traton“ su „Daimler Truck“ ir „Volvo Group“, visi investuodami po 500 mln. eurų, yra sutarę įrengti ir eksploatuoti didelio našumo viešąjį įkrovimo tinklą, skirtą baterijose kaupiama elektros energija varomiems sunkiasvoriams tolimųjų reisų sunkvežimiams ir autobusams visoje Europoje.

Iš viso planuojama įrengti bent 1 700 stotelių, kurioms bus perkama tik žalioji elektros energija. Toks modelis leistų stotelėmis besinaudojantiems vežėjams pastebimai dekarbonizuoti tiekimo grandinę. Iki 2028 metų įkrovimo taškų turi atsirasti aktualiausiose vietose šalia greitkelių ir logistikos bei prekių pristatymo centrų.

J. Skoogbergo teigimu, gamintojams elektrifikacija yra visiškai nauja era su galybe naujų iššūkių.

„Per daugybę metų mes ištobulinome savo gebėjimą gaminti puikiai veikiančias transporto priemones su vidaus degimo varikliais. Sukūrėme visą ekosistemą, leidžiančią gerokai padidinti jų naudingą veikimo laiką. Judėdami elektrifikacijos link mes visa tai turime pereiti iš naujo, sukurti visiškai naują infrastruktūrą, taip pat ir įkrovimo“, – pastebėjo J. Skoogbergas.

Įmonės „Scania“ atstovo tvirtinimu, tuomet atsiranda naujo pobūdžio uždavinių.

„Svarbu, kad viešosiose vietose sustojusi transporto priemonė visuomet galėtų įsikrauti, o ne tuščiai lauktų. Dar svarbesnis transporto parkų įrangos klausimas, nes ten bus vykdoma 75–85 proc. įkrovimų, kai sunkvežimiai stovės pernakt. Tam būtina technologija, leidžianti stebėti ir kontroliuoti visus šiuos procesus. Tik taip klientai galės pasitikėti naujomis technologijomis ir patikėti, kad mes laikomės savo pažado suteikti tokią transporto priemonę, kuri bus paruošta darbui kiekvieną dieną“, – pabrėžė ekspertas.

Laukiamas infrastruktūros šuolis Lietuvoje

Pagal savo paskirtį elektrifikuojamas sunkusis transportas iš esmės gali būti skirstomas į tris grupes: nuvažiuojantis iki 300 km, įveikiantis iki 600 km ir tolimųjų reisų sunkvežimiai. Kol kas daugiausia klausimų kelia pastarieji, tačiau Baltijos šalių regione dėl menkesnių atstumų daug aktualesni pirmi du segmentai, tad jiems numatyta viešoji įkrovimo infrastruktūra.

Forumo diskusijoje bendrovės „Eleport Lietuva“ direktorius Kazys Pupinis pažymėjo, kad plėtojant šią infrastruktūrą itin svarbus bus visų rinkos dalyvių bendradarbiavimas: logistikos bendrovių, vežėjų, savivaldybių ir kt. Specialisto nuomone, būtinas bendras suinteresuotų šalių sutarimas, parenkant tikslias elektrinio transporto įkrovimo vietas, kad jos būtų prieinamos visoms mašinų rūšims ir visiems vartotojams.

„Jeigu visos pusės sėkmingai bendradarbiaus, manau, kad per artimiausią dešimtmetį realu sukurti tokį tinklą, kurio naudą pajus visi“, – sakė K. Pupinis.

Čia reikšmingą vaidmenį atliks ir valstybinis sektorius. Tiek finansinės subsidijos, tiek spartesnis Europos Komisijos planų įgyvendinimas gali priartinti laiką, kai elektros energija varomas transportas turės daugiau kozirių nei iškastinį kurą naudojantys įvairios paskirties automobiliai.

Anot susisiekimo viceministrės Agnės Vaiciukevičiūtės, šių metų liepą Europos Parlamentas patvirtino prieš dvejus metus Europos Komisijos pateiktą Alternatyviųjų degalų infrastruktūros reglamentą, tad jau netrukus jame numatytus tikslus į savo įstatymus turės įtraukti ir visos Europos Sąjungos valstybės. Taip pat – ir Lietuva.

Pagrindinis šio reglamento tikslas – mažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą. Tačiau smulkesnės dalys apima gerokai konkretesnį planą, kas dėl to turi būti padaryta. Taip pat ir numatomą finansavimą netaršaus transporto infrastruktūrai įrengti.

„Ką reikia padaryti – jau nuspręsta, tad dėl to nebeliko jokių diskusijų. Kokia turi būti įkrovimo stotelių galia, kokie atstumai tarp jų transeuropinio transporto tinklo (TEN-T) keliuose – visa tai jau yra reglamentuota. Dabar sprendžiami tik įgyvendinimo klausimai: skelbiami viešieji infrastruktūros įrengimo konkursai ir pan. Štai Lietuva į įkrovimo infrastruktūrą investuos 88 mln. eurų“, – komentavo viceministrė.

Kas perspektyviausia?

Kalbant apie sunkųjį transportą, klausimų kyla ir dėl perspektyviausios pavaros technologijos. Specialistai sutinka, kad ilguoju laikotarpiu atsiras vyraujanti technologija, bet iki tol sunkusis transportas rinksis mišrius sprendimus – neeliminuos nė vieno pasirinkimo.

Štai ir „Scania“ siūlo tiek tradicines taupias ir našias dyzelines jėgaines, tiek ir iki 90 proc. CO2 išmetimą leidžiančiu sumažinti biometanu varomus vilkikus, tiek ir regioniniams pristatymams, chemijos pramonės poreikiams ar miškininkystėje jau naudojamus elektrinius sunkvežimius. Bendrovės planuose įrašyta, kad dar iki 2025 m. dešimtadalis jos parduodamų transporto priemonių bus elektrinės, o iki šio dešimtmečio pabaigos šis skaičius pakils iki 50 proc.

Platus sprendimų spektras svarbus dėl labai sparčiai išaugusio vežėjų klientų poreikio pervežti jų prekes išmetant kuo mažiau anglies dvideginio. Visuotinai skaičiuojama, kad biometanas padės sumažinti anglies dvideginio išlakas trumpuoju laikotarpiu, vėliau pervežant regionų krovinius dominuos elektros energija, o tolimiesiems vežimams kartu su elektromobiliais bus vis plačiau pasitelkiamas vandeniliu varomas transportas.

Anot J. Skoogbergo, vadovaujantis švediškaisiais pavyzdžiais, įrengiant infrastruktūrą gali būti taikoma daugybė schemų, nustatančių, kas ir kokia dalimi galėtų to imtis. Svarbu, kad, skaičiuodama finansinę investiciją, kiekviena suinteresuotoji šalis taip pat įsivertintų, kiek galės sutaupyti ateityje ir koks bus sprendimo ekologinis poveikis, kiek bus neišmetama CO2 įrengus vieną ar kitą įkrovimo stotelę. Tuomet ir investicijų prioritetai gali būti paskirstyti paprasčiau.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama