Elektronika.lt
 2024 m. gruodžio 23 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Gruodžio 22 d. 11:24
Energetikos sektoriaus laukia pokyčiai – alternatyvų yra, bet ar užteko laiko pasiruošti?
Gruodžio 21 d. 11:33
Kokį elektronikos įrenginį dovanoti, kad jis vėliau neišaugintų elektros sąskaitos?
Gruodžio 20 d. 17:12
KTU mokslininkai sukūrė nanolazerį – sidabro nanokubus panaudojo šviesos generavimui
Gruodžio 20 d. 14:28
Lietuvių kalba ir technologijos: VU mokslininkų projektas LIEPA-3 atvers naujas galimybes
Gruodžio 20 d. 11:49
Stacionarūs kompiuteriai: koks jų vaidmuo nešiojamųjų kompiuterių eroje?
Gruodžio 20 d. 08:14
„DS Automobiles“ pristato naujausią savo elektrinį flagmaną – „DS N°8“ kupė
Gruodžio 19 d. 20:18
Naudingi patarimai, kurie padės maksimaliai padidinti jūsų elektrinio automobilio priemonės įveikiamą atstumą
Gruodžio 19 d. 17:27
Žaidybinimas: efektyvus švietimo įrankis ar bėgimas nuo tikrovės?
Gruodžio 19 d. 14:27
Orkaitės darbymetis prasideda: 5 paprasti patarimai, kurie kalėdinius kepinius leis paruošti elektrą naudojant taupiau
Gruodžio 19 d. 11:15
Proveržis magnetų tyrimuose: ištisas savaites tarnaujanti telefono baterija ir 1000 kartų didesnė jo sparta
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Tobulėjant automobiliams kartais arklio galių nepakanka – įkvėpimo tenka semtis iš „Formulės-1“

Publikuota: 2023-12-06 17:16
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Mėgėjams
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Augantis vartotojų sąmoningumas ir vis griežtėjantys ES taršos reikalavimai automobilių gamintojus dar prieš kurį laiką privertė pasukti tvarumo keliu. Tai iš esmės buvo priežastys, lėmusios hibridinių ir elektrinių pavarų atsiradimą bei plėtrą kasdienai skirtuose modeliuose. Kurdami jas, didieji gamintojai neretai pasitelkia net ir automobilių sporte įgytą patirtį.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Augantis vartotojų sąmoningumas ir vis griežtėjantys ES taršos reikalavimai automobilių gamintojus dar prieš kurį laiką privertė pasukti tvarumo keliu. Tai iš esmės buvo priežastys, lėmusios hibridinių ir elektrinių pavarų atsiradimą bei plėtrą kasdienai skirtuose modeliuose. Kurdami jas, didieji gamintojai neretai pasitelkia net ir automobilių sporte įgytą patirtį. Štai „Renault“, projektuodama 2020-aisiais debiutavusią novatorišką hibridinę galios pavarą E-TECH, panaudojo žinias iš „Formulės-1“ lenktynių. Nuo to laiko minėta sistema buvo dar labiau patobulinta.

Tobulėjant automobiliams kartais arklio galių nepakanka – įkvėpimo tenka semtis iš „Formulės-1“

Turimų arklio galių nepakako

E-TECH galios pavara dienos šviesą išvydo 2020 m., tuomet pirmoji jos karta išvystė 140 AG. Atsiliepimai žiniasklaidoje po „Clio“ ir „Captur E-TECH“ hibridų bandomųjų važiavimų buvo daugiau nei džiuginantys. Ši technologija, lyginant su pirmtakais, buvo efektyvesnė, buvo matomas realus degalų sąnaudų skirtumas, o didesnė kaina, lyginant su panašiu benzininiu varikliu, atrodė pagrįsta.

Tai patvirtino 2021 m. pasirodęs galingesnis „Arkana“ modelis: hibridinė versija iškart pranoko dvi benzinines ir 2022 m. sudarė apie 60 proc. visų pardavimų. Tam buvo bent kelios svarios priežastys: automobilis visuomet įsijungia visiškai elektriniu režimu, be to, pirkėjai 80 proc. atvejų miestuose gali važinėti visiškai elektriniu režimu, sunaudodami iki 40 proc. mažiau degalų.

Vis tik problema buvo ta, kad „Renault“ planavo rinkai pristatyti kelis prabangesnio segmento modelius: „Austral“ 2022 m., „Espace“ 2023 m. ir „Rafale“ 2024 m., tačiau jiems nepakako po variklio gaubtu esančių 140 ar 145 AG.

Todėl inžinieriams teko susėsti ir rasti išeitį, kaip pirmąją E-TECH kartą patobulinti. „Jau buvome suradę naują vidaus degimo variklį, kuris pakeistų pirmosios kartos 140 AG atmosferinį 1,6 variklį, ir žinojome, ką galėtume padaryti, kad dar labiau optimizuotume galią, vairuotojo komfortą ir efektyvumą.

Susidūrėme tiek su tvirtai įsitvirtinusiais konkurentais, tiek su daugybe naujų rinkos dalyvių, todėl davėme sau metus laiko, kad optimizuotume elektros variklio veikimą, tiksliai suderintume visą sistemą, sumažintume sąnaudas, sutrumpintume uždegimo laiką, padarytume pavarų perjungimą sklandesnį ir patobulintume kitus dalykus“, – pasakoja Nicolas Fremau, galios pavarų ir hibridinių variklių ekspertas, kuris kartu su jam talkinančiais Ahmedu Ketfi-Cherifu ir Antoine‘u Vignonu vadovavo E-TECH projektui.

Visiškai naujas kūrinys

Kurdami naująjį variklį inžinieriai atsisakė pirmosios kartos keturių cilindrų atmosferiniu vidaus degimo motoro, kuris garbingai atliko savo paskirtį, bet tebebuvo naudojamas tik todėl, kad 2016 m. tai buvo geriausias galimas kompromisas.

Savo ruožtu naujajam benzininiam varikliui reikėjo visų naujausių ir geriausių technologijų, kad būtų padidintas energijos vartojimo efektyvumas. Tačiau inžinieriai taip pat turėjo atsižvelgti ne tik į tai, bet ir į reikalavimus, kuriuos nustatys būsimi standartai, ypač „Euro 7“.

„Pradėjome kurti šį variklį, kad galėtume jį naudoti atskirai, tačiau taip pat manėme, kad jis puikiai tiks hibridinei galios pavarai, pavyzdžiui, E-TECH. Tol, kol jis bus pakankamai kompaktiškas, kad tilptų visuose variklio skyriuose ir nepadarytų galios pavaros sunkesnės. Taigi pasirinkome 3 cilindrų architektūrą. Taip jau atsitiko, kad esant pastoviam darbiniam tūriui – šiuo atveju 1 200 cm3, ji iš tikrųjų buvo energetiškai efektyvesnė nei 4 cilindrų architektūra“, – dėsto Francis Boutonnetas, buvęs „Renault“ grupės ir Aljanso HR grupės benzininių variklių projektų vadovas.

Atsikvėpti nėra kada

Kuriant naująjį variklį buvo atlikta daugiau įvairiausių pakeitimų bei patobulinimų, pavyzdžiui, pridėta optimizuota 350 barų įpurškimo sistema, pertvarkytas katalizatorius, sumažintas cilindro galvutės aukštis ir kt.

Galiausiai, naujajai hibridinei E-TECH galios pavarai, kuri išvystė 200 AG, buvo atlikti programinės įrangos atnaujinimai ir elektroniniai patobulinimai, kurie jau buvo naudojami originalioje 140 AG versijoje.

Pavyzdžiui, variklio paleidimas vykdomas per aukštos įtampos starterio generatorių (ASG), o ne cilindrą – tai geriau veikia šaltais rytais. Be to, verta paminėti, kad ASG taip pat buvo panaudotas sukimo momentui reguliuoti, taip išvengiant vidaus degimo variklio išjungimo (ir vėliau būtinybės jį vėl įjungti) perjungiant pavaras.

Naujoji „Renault“ hibridinės E-TECH galios pavaros versija buvo laiku sėkmingai parengta montuoti į „Austral“ bei „Espace“ modelius, kurie atitinkamai pristatyti 2022-aisiais ir 2023-aisiais. Tiesa, inžinieriai neturėjo laiko atsikvėpti, kadangi jie jau ėmėsi dar vieno galios jėgainės kūrimo su daugiau galios ir kiek kitokia architektūra.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama