Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 22 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 22 d. 14:36
Didelei daliai vyresnių žmonių skaitmeninės paslaugos – sunkiai prieinamos
Lapkričio 22 d. 11:21
Medžiodami nuolaidas išlikite budrūs: ekspertas pataria, kaip netapti sukčių auka perkant internetu
Lapkričio 22 d. 08:16
Failų bendrinimo technologijos: kaip jos prisitaiko prie augančių šiuolaikinio žmogaus poreikių?
Lapkričio 21 d. 20:39
Asfaltas klojamas, o ryšys stringa: kodėl infrastruktūros spragos stabdo skaitmeninę pažangą Lietuvoje?
Lapkričio 21 d. 18:37
Norite kalbėti vokiškai, itališkai ar kiniškai? „Microsoft Teams“ atnaujinimas pavers jus poliglotu
Lapkričio 21 d. 16:45
5 tendencijos 2025-iesiems: žmonės ieško pusiausvyros tarp technologijų ir realybės, vis labiau vertina autentiškumą
Lapkričio 21 d. 14:24
NKSC įspėja apie dažniausias Juodojo penktadienio apgavystes
Lapkričio 21 d. 12:29
Palygino IT ir automobilių gigantus: į akis krenta sudėtinga problema
Lapkričio 21 d. 10:12
Elektronikos prekių pardavimai per Juodąjį penktadienį: taupysime ne tik dėl akcijų
Lapkričio 21 d. 08:20
Ką turime nuveikti šiandien, kad taptume konkurencingesni ateities inovacijų srityje?
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Kiek nuvažiuojančių elektromobilių vairuotojams reikia iš tikrųjų?

Publikuota: 2023-10-12 11:21
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Įsivaizduokite: išsileidžiate į ilgą kelionę elektromobiliu ir nenorite iš anksto sukti galvos, kada trūks plyš turėsite sustoti papildyti baterijos energijos atsargų. Tiesiog važiuojate ir kelionės pertraukas darote tuomet, kai ateina laikas pramankštinti stingstančius raumenis, nusipirkti kavos, gaiviojo gėrimo arba ko nors užkąsti. Kitaip sakant, elgiatės taip pat, kaip vairuodami vidaus degimo varikliu varomą automobilį. Ar tai įmanoma?

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Įsivaizduokite: išsileidžiate į ilgą kelionę elektromobiliu ir nenorite iš anksto sukti galvos, kada trūks plyš turėsite sustoti papildyti baterijos energijos atsargų. Tiesiog važiuojate ir kelionės pertraukas darote tuomet, kai ateina laikas pramankštinti stingstančius raumenis, nusipirkti kavos, gaiviojo gėrimo arba ko nors užkąsti. Kitaip sakant, elgiatės taip pat, kaip vairuodami vidaus degimo varikliu varomą automobilį. Ar tai įmanoma?

Asociatyvi „Shutterstock“ nuotr.
Asociatyvi „Shutterstock“ nuotr.

Patyręs keliautojas tvirtina, jog įmanoma. Tiesa, vis dar ne su kiekvienu elektromobiliu. Laimei, elektros energija varomų transporto priemonių, kurios vis mažiau verčia vairuotojus keisti savo įpročius, daugėja, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Kartu tai yra tinkamas metas apie netaršius automobilius svarstantiems vairuotojams įvertinti, kaip dažnai jiems būtina be pertrūkio skrieti greitkeliais tris, keturias ar daugiau valandų, ir kiek laiko jie praleidžia degalinėje ar užkandinėje.

Poreikis koreguoti įpročius mažėja

Portalas „Evcentral“ pamėgino nustatyti, per kiek laiko elektromobilių baterijas galima papildyti norimu kiekiu energijos realiomis sąlygomis. Taip pat eksperimento metu tyrėjai fiksavo elektrinių automobilių priimtos įkrovimo galios rodiklius. Kone kiekvienu atveju jie konstatavo, jog pasiekti maksimalios gamintojų nurodomos reikšmės tiesioginės srovės įkrovimo stotelėse nepavyko. Nepaisant to, buvo ir įspūdingų rezultatų.

Televizijos laidos „Pakvaišę dėl ratų“ vedėjas, žinomas keliautojas Vitoldas Milius sako, kad, leidžiantis į ilgas keliones elektrine transporto priemone, jos įkrovimo sparta sparčiosiose stotelėse yra vienas svarbiausių dalykų. Jis nulemia didelį laiko skirtumą: ar pakaks kas keletą šimtų kilometrų sustoti 20-iai minučių patogiose vietose su maitinimo ir paslaugų infrastruktūra, ar teks tiesiog stovėti ir nuobodžiaujant laukti, kol baterija bus užpildyta pakankamu energijos kiekiu.

Laimei, anot pašnekovo, auga tiek elektrinių mašinų galimybės, tiek ir jiems skirtos infrastruktūros tinklas.

„Didėjant elektromobilių galimybėms ir spartėjant įkrovimui, taip pat ten, kur plečiasi infrastruktūra, vairuotojams jau ganėtinai nedaug reikia koreguoti savo įpročius persėdus iš vidaus degimo varikliais varomų automobilių. Tie skirtumai tikrai greitai mažėja“, – tikina specialistas.

Pasak V. Miliaus, kuo daugiau žmonių važiuoja automobilyje, tuo daugiau ir įvairesnių reikalų atsiranda sustojus, tad tas laikas nejučia gali išsitęsti netgi ilgiau, nei jo iš tiesų reikia baterijoms įkrauti. Anot jo, tai ypač juntama nedidelėje Lietuvoje, pavyzdžiui, traukiant į pajūrį.

Per 10 minučių – apie 200 km

Patyręs keliautojas sako pastebintis, jog keliones planuojantiems žmonėms sudėtingiau operuoti kilovatvalandėmis, tad paprasčiau yra skaičiuoti, kiek nuvažiuojamų kilometrų galima įkrauti per tam tikrą laiko vienetą. Štai Vokietijos automobilininkų asociacija (ADAC) taip pat atliko tyrimą, kuriame aiškinosi, kiek kilometrų realiomis sąlygomis važiuojant mišriu ciklu (mieste, kaime ir greitkelyje) gali įveikti identiškomis sąlygomis 10 minučių sparčiojo įkrovimo stotelėje praleidę elektromobiliai.

Iš 50 bandytų automobilių reikšmingiausiai baterijos atsargas per 10 minučių papildė „Porsche Taycan“ (galėjo nuriedėti papildomus 200 km), „Hyundai Ioniq 5“ (180 km) ir „Audi e-tron GT“ (179 km). Visus šiuos modelius vienijanti 800 V elektros įranga paprastai leidžia užtikrinti didesnę įkrovimo spartą. Deja, ji kol kas dar retai naudojama elektros energija varomose transporto priemonėse.

Tuo metu populiarus amerikiečių automobilizmo portalas „Kelley Blue Book“ šią vasarą taip pat išmatavo sparčiausiai įsikraunančius elektromobilius ir sudarė savo lyderių sąrašą, kuriame vertino įkrovimo greičio tolygumą visos sesijos metu. Jo viršūnėje atsidūrė prabangusis „Lucid Air“ modelis (per 1 min. įsikrovė tiek energijos, kad galėtų nuvažiuoti 32,19 km), antrą vietą užėmė „Hyundai Ioniq 6“ (25,91 km/min.), trečias liko „Porsche Taycan“ (24,94 km/min.).

„Kaip greitai galėsite įkrauti savo elektromobilio bateriją, priklauso nuo daugybės veiksnių: įkroviklio tipo, baterijos galimybių, aplinkos poveikio ir pan. Be to, rinkoje nuosekliai pasirodo naujo tipo baterijos, todėl gamintojai gali pasiūlyti naujų galimybių netgi nekeisdami pačių automobilių. Tad dabar užfiksuoti skaičiai gali keistis jau netolimoje ateityje“, – pastebėjo tyrimo autoriai.

Kraunasi daugiau, nei realiai reikia

V. Miliaus teigimu, 15 ar 20 minučių yra ganėtinai trumpas laiko tarpas baterijai įsikrauti, bet dar svarbiau yra tai, kad kartais vairuotojui sparčiojo įkrovimo stotelėse nė tiek nereikia.

„Problema ta, jog pas mus dar ne iki galo išvystyta infrastruktūra, todėl elektromobilių vairuotojai dažnai siekia įsikrauti kaip galima daugiau, o ne tiek, kiek iš tiesų reikia konkrečiai kelionei. Taip jie apsidraudžia nuo galimų klaidžiojimų ieškant laisvo įkrovimo laido galutiniam kelionės taške“, – paaiškina V. Milius ir priduria, kad jau greitai bus išspręsti ir šie klausimai, nes visoje Lietuvoje turėtų būti intensyviai plečiama įkrovimo infrastruktūra.

Daugybės kelionių elektromobiliais rekordininkas pažymi, kad retas kuris keliautojas važiuotų tūkstantį kilometrų nesustodamas, nevalgydamas, nedarydamas pertraukų. Todėl jis abejojąs, ar gamintojai trūks plyš turėtų sukurti tūkstantį kilometrų be sustojimo įveikiantį elektromobilį.

„Lietuva yra tokio dydžio, kad, mindamas lėčiau, tu bet kur gali nusigauti daugeliu elektrinių modelių. Išaugus įvairių įkrovimo stotelių tinklui, ši problematika apskritai nueis į kitą planą“, – apibendrina V. Milius.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama