Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 25 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 24 d. 15:39
Interneto greitis: kaip suprasti, kokio iš tikrųjų reikia?
Lapkričio 24 d. 11:39
Lietuvos ekranų tendencijos
Lapkričio 23 d. 15:27
„Garmin“ pristato pirmąjį didelio formato nardymo kompiuterį „Descent X50i“
Lapkričio 23 d. 11:37
Išmani vaikystė: ekspertė apžvelgia, kokius įgūdžius ugdo programavimas, robotika ir dirbtinio intelekto naudojimas
Lapkričio 22 d. 17:37
Svečiai gali „pavaišinti“ virusais: kodėl namuose būtinas „Šlepečių Wi-Fi“?
Lapkričio 22 d. 14:36
Didelei daliai vyresnių žmonių skaitmeninės paslaugos – sunkiai prieinamos
Lapkričio 22 d. 11:21
Medžiodami nuolaidas išlikite budrūs: ekspertas pataria, kaip netapti sukčių auka perkant internetu
Lapkričio 22 d. 08:16
Failų bendrinimo technologijos: kaip jos prisitaiko prie augančių šiuolaikinio žmogaus poreikių?
Lapkričio 21 d. 20:39
Asfaltas klojamas, o ryšys stringa: kodėl infrastruktūros spragos stabdo skaitmeninę pažangą Lietuvoje?
Lapkričio 21 d. 18:37
Norite kalbėti vokiškai, itališkai ar kiniškai? „Microsoft Teams“ atnaujinimas pavers jus poliglotu
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Ar elektrinius autobusus perkančios savivaldybės priims tikrai racionalius sprendimus?

Publikuota: 2023-09-21 10:37
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Mėgėjams
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Europos keleivinio transporto sistema jau kurį laiką aktyviai elektrifikuojama, tad Lietuva siekia neatsilikti: vis daugiau savivaldybių keleivius ruošiasi nudžiuginti elektriniais autobusais, įrenginėja įkrovimo stoteles. Vis dėlto, Europoje stebima ryški tendencija – rajoninis transportas pereina į mažesnius ir taip mažinant ekspoatacijos kaštus.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Europos keleivinio transporto sistema jau kurį laiką aktyviai elektrifikuojama, tad Lietuva siekia neatsilikti: vis daugiau savivaldybių keleivius ruošiasi nudžiuginti elektriniais autobusais, įrenginėja įkrovimo stoteles. Vis dėlto, Europoje stebima ryški tendencija - rajoninis transportas pereina į mažesnius, 16-22 sėdimų vietų miesto ir tarpmiestinio tipo mikroautobusus, atsisakant didelių autobusų ir taip mažinant ekspoatacijos kaštus.

Ar elektrinius autobusus perkančios savivaldybės priims tikrai racionalius sprendimus?

Rugpjūčio 24 d. buvo paskutinė diena kai šalies miestų bei priemiesčių autobusų parkai galėjo pasinaudoti galimybe gauti lėšų ir atsinaujinti aplinkai draugiškomis transporto priemonėmis. Tad kyla klausimas, ar Lietuvos savivaldybės pasinaudos galimybe priimti iš tikrųjų ekonomiškus sprendimus?

Elektrifikaciją transporto srityje dar labiau skatina šiemet Europos Sąjungos(ES) priimtas sprendimas nuo 2035 metų drausti registruoti naujas transporto priemones su vidaus degimo varikliais, siekiant iki 2050 metų ES Žaliojo kurso strategiją paversti realybe.

Lietuvos autobusų parke turėtų nebelikti senų ir taršių autobusų

Atsižvelgdama į transporto sektoriui ES keliamus tikslus, Lietuvos susisiekimo ministerija atsinaujinti pakvietė ir mūsų šalies autobusų parkus. Vietoje senų ir taršių - įsigyti naujus elektra varomus arba vandeniliu pildomus, pasinaudojant ES ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės „NextGenerationEU“ lėšomis. Iš viso skiriama 66 mln., iš jų 6 – infrastruktūros kūrimui: įkrovimo stotelėmis ar vandenilio papildymo punktams. Visą vasarą Lietuvos vežėjai galėjo teikti paraiškas gauti finansavimą. Galimybe galėjo pasinaudoti juridiniai asmenys, su kuriais sudarytos viešųjų paslaugų teikimo sutartys vykdyti keleivių vežimo veiklą 42 Lietuvos rajonuose ir teritorijose.

Tokiu būdu iki 2026 m. pavasario Lietuvos autobusų parką siekiama papildyti 230 naujų elektra varomų arba vandeniliu pildomų autobusų bei užtikrinti jų įkrovimui bei papildymui skirtos infrastruktūros įrengimą. Taip tikimasi pagerinti viešojo transporto sistemą ir paskatinti gyventojus dažniau rinktis keliones autobusais.

Europoje augantis mažųjų autobusų poreikis – pavyzdys Lietuvai

Tuo metu Europoje perėjimas prie elektrinio transporto jau įgijo pagreitį. Maža to, išryškėjo tendencija tobulinant viešojo transporto sistemą labiau pagalvoti apie optimizaciją ir efektyvumą, todėl dideli autobusai keičiami mažesniais, 16-22 sėdimų vietų miesto ir tarpmiestinio tipo mikroautobusais. Tokiais elektriniais mažaisiais autobusais apsirūpino pagrindinis Norvegijos sostinės, Oslo vežėjas, tokio transporto poreikis kyla Latvijoje, Estijoje bei kitose šalyse.

Modernizuojant Lietuvos viešojo transporto sistemą konkrečius sprendimus dėl aplinkai draugiškų autobusų įsigijimo priims savivaldybių tarybos. Prieš tai iškeldamos ir efektyvumo klausimus. Pavyzdžiui, ar 30-50 kilometrų atstumą vežti 10 žmonių 45 vietų autobusu yra efektyvu? Čia galima priminti, kad vienas iš Lietuvos Respublikos bendrojo plano koncepcijos pagrindinių vertybinių tikslų yra – „planuojant ir įgyvendinant susisiekimo sistemos koncepciją, siekti maksimalaus efektyvumo“.

„Dažnai ieškoma būdų kaip pervežti daugiausiai keleivių, ir tai yra labai svarbus kriterijus. Kai kurios savivaldybės jau turi labai gerai išanalizuotus nuvažiuojamus atstumus, keleivių srautą ir apskaičiuoja, jog jei rajono riba baigiasi už 30 kilometrų, 45 vietų autobuso nereikia. Šiuo atveju poreikį patenkina vienas mažasis autobusas arba du, kuriuos abu galima įsigyti už vieno didelio kainą. Be to, mažųjų autobusų išlaikymo kaštai bei eksploatacija taip pat yra mažesnė už didelio autobuso. Siekdami efektyvumo dalis klientų atranda balansą tarp kainos, kokybės ir kaštų“, – sako elektra ir degalais varomus mikroautobusus gaminančios įmonės „Forveda“ vadovas ir bendraturtis Artūras Liudkevičius.

Savivaldybių atstovai turi spręsti efektyvumo klausimus

Atsižvelgdamas į užsienio šalių praktiką, A.Liudkevičius patartų analizuoti tiek sėdimų vietų perspektyvą, elektriniuose autobusuose tiek ir lyginti tai su nuvažiuojamu atstumu ir taip rasti aukso vidurį. Pavyzdžiui, didelio autobuso baterijos talpa gali būti apie 240 kilovatų ir ją visiškai įkrovus galima nuvažiuoti apie 320 kilometrų. Tuo metu mažųjų miesto autobusų baterijos talpa yra 120 kilovatų ir su ja visiškai įkrauta galima nuvažiuoti 220 kilometrų ir vėl visiškai pakrauti per valandą greituoju krovimu.

„Šis klausimas aktualiausias savivaldybėms, kurių teritorijos riba nuo centro nutolusi apie 30 kilometrų. Galima nesunkiai apskaičiuoti – vieną kartą pakrautas mikroautobusas gali nuvažiuoti iš autobusų parko iki tolimiausios gyvenvietės 3-4 kartus, per valandą visiškai pasikrauti ir vėl nuvažiuoti tiek pat. Šiuolaikiniam vartotojui svarstant pasirinkimą tarp nuosavo ir viešojo transporto, kursuojančių autobusų dažnis yra ypač svarbus parametras didinantis viešojo transporto patrauklumą. Tai ženkliai svarbiau nei autobuso dydis. Be kita ko, kadangi mikroautobusai įkraunami greičiau, toks transportas yra ir efektyvesnis“, – sako A.Liudkevičius.

Lietuvos, Skandinavijos, Baltijos, Vakarų ir Vidurio Europos rinkose veikiančios įmonės vadovas sako, kad užsienyje matoma tendencija pereiti nuo didesnių prie mažųjų autobusų kyla dėl šių priežasčių – manevringumas, mažesni pirkimo ir išlaikymo kaštai bei efektyvumas, turint galvoje tai, kad dideli autobusai dažnai važiuoja pustuščiai. Pavyzdžiui, į Islandijos sostinės, Reikjaviko, miesto centrą dideliam autobusui apskritai įvažiuoti draudžiama, todėl ten keleivius surenka mažesni, o jau iš pagrindinės stoties į kitą miestą už kelių šimtų kilometrų veža didysis.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama