Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 25 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 24 d. 15:39
Interneto greitis: kaip suprasti, kokio iš tikrųjų reikia?
Lapkričio 24 d. 11:39
Lietuvos ekranų tendencijos
Lapkričio 23 d. 15:27
„Garmin“ pristato pirmąjį didelio formato nardymo kompiuterį „Descent X50i“
Lapkričio 23 d. 11:37
Išmani vaikystė: ekspertė apžvelgia, kokius įgūdžius ugdo programavimas, robotika ir dirbtinio intelekto naudojimas
Lapkričio 22 d. 17:37
Svečiai gali „pavaišinti“ virusais: kodėl namuose būtinas „Šlepečių Wi-Fi“?
Lapkričio 22 d. 14:36
Didelei daliai vyresnių žmonių skaitmeninės paslaugos – sunkiai prieinamos
Lapkričio 22 d. 11:21
Medžiodami nuolaidas išlikite budrūs: ekspertas pataria, kaip netapti sukčių auka perkant internetu
Lapkričio 22 d. 08:16
Failų bendrinimo technologijos: kaip jos prisitaiko prie augančių šiuolaikinio žmogaus poreikių?
Lapkričio 21 d. 20:39
Asfaltas klojamas, o ryšys stringa: kodėl infrastruktūros spragos stabdo skaitmeninę pažangą Lietuvoje?
Lapkričio 21 d. 18:37
Norite kalbėti vokiškai, itališkai ar kiniškai? „Microsoft Teams“ atnaujinimas pavers jus poliglotu
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Automobilių rinka sparčiai elektrifikuojasi, bet ar liks vietos vidaus degimo varikliams?

Publikuota: 2023-09-12 10:17
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Mėgėjams
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Europos Sąjunga nusprendė, kad nuo 2035-ųjų jai priklausančiose šalyse nebebus parduodami iškastiniais degalais varomi automobiliai. Tačiau gamintojai vienas po kito kelia vis ambicingesnius tikslus visiškai elektrifikuotis dar anksčiau. Ar po dešimtmečio dar bus galima nusipirkti automobilį bent jau su benzininiu varikliu?

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Europos Sąjunga nusprendė, kad nuo 2035-ųjų jai priklausančiose šalyse nebebus parduodami iškastiniais degalais varomi automobiliai. Tačiau gamintojai vienas po kito kelia vis ambicingesnius tikslus visiškai elektrifikuotis dar anksčiau. Ar po dešimtmečio dar bus galima nusipirkti automobilį bent jau su benzininiu varikliu?

Automobilių rinka sparčiai elektrifikuojasi, bet ar liks vietos vidaus degimo varikliams?
Asociatyvi „Shutterstock“ nuotr.

Politikai nusprendė: važiuosime elektra

Europa išsikėlė tikslą iki 2050-ųjų iki minimumo sumažinti taršą. To siekiant priiminėjami atitinkami politiniai sprendimai, kurie daro didžiulę įtaką įvairioms gyvenimo sferoms, įskaitant ir transportą. Vienas iš jų: nuo 2035 metų – jokių naujų benzinu ar dyzelinu varomų lengvųjų automobilių ir lengvojo komercinio transporto su vidaus degimo varikliais.

Politikai apskaičiavo, kad vidutinė vieno automobilio gyvenimo trukmė siekia 15 metų, tad jei 2035-aisiais į gatves išriedės paskutiniai vidaus degimo variklius turintys modeliai, iki 2050-ųjų jie bus jau pakeisti elektriniais.

Jau šiandien tai atsispindi naujų automobilių rinkoje. Vidaus degimo variklių pasirinkimas traukiasi, plečiasi hibridų ir įkraunamųjų hibridų pasiūla, vienas po kito pristatomi nauji elektromobiliai. Gamintojai praneša apie milijardines investicijas į elektros pavaros plėtrą, dažnas skelbia apie visišką elektrifikaciją anksčiau laiko.

„Premium“ segmentas elektrifikuosis anksčiau

„Forbes Wheels“ automobilių gamintojų išsikeltų tikslų analizė rodo, kad itin ambicingus planus kelia „premium“ segmento atstovai. Visos nuo 2025 metų pasirodysiančios naujos „Mercedes-Benz“ platformos bus pritaikytos tik elektromobiliams, o investicijos į vidaus degimo variklių „degimo“ palaikymą liks minimalios. 2030-aisiais jų sidabrinės žvaigždės ženklu pažymėtuose automobiliuose visai neliks.

Paskutinis „Audi“ modelis su vidaus degimo varikliu bus pristatytas 2026 metais, o nuo 2033-iųjų pro gamyklų vartus išriedės tik elektriniai. „Bentley“ šiuo metu neturi jokio elektromobilio, tačiau ambicingas savo pačių išsikeltas „Beyond 100“ planas įpareigoja visiškai pereiti prie elektros pavaros iki 2030-ųjų. Nuo 2026-ųjų visi „Bentley“ bus vienokia ar kitokia forma elektrifikuoti.

Iki tos pačios datos neatpažįstamai pasikeis ir „Jaguar“ modeliai. Britų įmonė pasiryžusi kasmet investuoti po 3,1 mlrd. eurų į visišką persitvarkymą. „Stellantis“ grupė paskelbė, kad jų „Alfa Romeo“ taps pirmuoju visiškai elektriniu automobiliu, ir tai turėtų nutikti 2027-aisiais. Nuo 2030 metų vien elektromobilius gamins ir „Volvo“.

„Premium“ transporto gamintojai technologiniu aspektu visuomet buvo priekyje, tad nenuostabu, kad jie nori būti elektrifikacijos pionieriai. Be to, jų klientas dažniausiai yra gerai apsirūpinęs, jam nebereikia galvoti apie tai, kaip pigiausiu būdu nuvažiuoti iš taško A į tašką B. Jis gali sau leisti brangesnes technologijas ir rūpintis ne vien savimi, bet ir aplinka. Tad elektrifikacija aukštesnės kainų kategorijos automobiliuose, manau, yra natūrali“, – sako televizijos laidos „Autopilotas“ žurnalistas Egidijus Babelis.

Elektrifikacija – ne dėl ekonomijos

Anot E. Babelio, elektros pavara populiarinama ne tam, kad būtų pigu važinėti, o dėl ekologijos. Dažnas lietuvis vis paskaičiuoja, jog toli gražu ne visais atvejais elektromobilis yra pigiausias būdas važinėti, tačiau elektrifikacijos tikslas ir nebuvo toks. Nemokamas įkrovimas ir subsidijos skiriamos tam, kad būtų pralaužti ledai ir daugiau žmonių persėstų į švarias, ekologiškas transporto priemones.

„Manau, jog po 10 metų važinėti elektra varomu automobiliu bus tikrai patogiau nei šiandien, bet abejoju, ar kiekvienas vairuotojas galės turėti tokią elektromobilių infrastruktūrą savo kelyje, kad nuvyktų ten, kur reikia, nestoviniuodamas. Matyt, teks pakeisti įpročius“, – papildo automobilių temomis rašantis žurnalistas Justas Lengvinas.

„Premium“ segmento pirkėjai turi kaštų prisitaikyti, o vidutinės ir žemesnės klasės transporto pirkėjams pereiti prie elektromobilių gali būti sudėtingiau. Tačiau ir gamintojai supranta, kad toli gražu ne visiems vairuotojams užteks pigaus elektromobilio su maža baterija nuvažiuojamo atstumo, tad kai kurie jų neskuba taip stipriai elektrifikuotis.

Vidaus degimo variklių gerbėjams dar bus iš ko rinktis

„Volkswagen“ atstovai sako, kad 2030-aisiais daugiau nei du trečdaliai visų jų parduodamų automobilių bus varomi elektros energija, bet dar liks vienas kitas modelis su vidaus degimo varikliu.

„Škoda“ taip pat per artimiausią penkmetį investuos 5,6 mlrd. eurų į e. mobilumą. Iki 2027-ųjų bendrovė pristatys 6 naujus elektromobilius, tarp kurių bus ir du atnaujinti, populiarūs „Enyaq“ serijos modeliai, tačiau vidaus degimo variklių neatsisakys. Pasak „Škodos“ vadovo Klauso Zellmerio, šiuo pereinamuoju periodu ji nori pasiūlyti geriausius variantus abiem pasauliams, tiek naujiesiems, tiek ir esamiems klientams, dėl to mes milžiniškas investicijas į e. mobilumą, bet nepamirš ir įprastų variklių.

„Škoda“ ketina pristatyti naują elektromobilių gamą, kurioje be šiandieninių „Enyaq“ bus mažas, kompaktinis ir didelis septynvietis elektriniai krosoveriai bei SUV, pasirodys ir elektrinis universalas. Jau kitąmet į gatves turėtų išriedėti nedidelis elektra varomas krosoveris „Elroq“, būsiantis vidaus degimo varikliais varomo „Karoq“ elektriniu įpėdiniu.

Markės gerbėjus turbūt labiausiai intriguoja vieno populiariausių mūsų šalyje modelio „Octavia“ likimas. Čekai nė puse lūpų neužsimena apie vidaus degimo varikliais varomų versijų gamybos nutraukimą, bet jau 2026 metais pristatys visiškai elektrinę populiariojo universalo versiją.

Tuo pačiu metu bus tobulinami populiariausi modeliai su vidaus degimo varikliais. Jie taip pat elektrifikuosis, gaus hibridines ar įkraunamojo hibrido pavaros sistemas, tačiau dar turės vidaus degimo variklius.

Vis dėlto rinkoje bendrai vidaus degimo varikliais varomų automobilių pasirinkimas po 2030 metų net ir vidutinės klasės segmente gerokai sumažės, nes apie perėjimą prie visiškos elektrifikacijos penkmečiu anksčiau nei numatyta, paskelbė tiek „Peugeot“, tiek „Ford“, tiek „Renault“.

Planai ambicingi, bet vidaus degimo variklių mėgėjai neturėtų prarasti vilties: regis, Vokietija išgelbėjo išskirtinius, sportinius modelius. Kai Europos Parlamentas nubalsavo, kad nuo 2035 metų Bendrijoje nebus leidžiama parduoti jokių automobilių su vidaus degimo varikliais, piestu stojo Vokietija. Jos diplomatų dėka buvo pasiektas susitarimas, leisiantis po 2035 metų gaminti vidaus degimo variklius, varomus sintetiniais, netaršiais būdais pagamintais degalais. Į jų kūrimą ir tobulinimą šiuo metu stipriai investuoja „Porsche“.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama