Elektronika.lt
 2024 m. rugsėjo 28 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Rugsėjo 27 d. 20:39
Kokia reali naujų importo tarifų kiniškiems elektromobiliams nauda Europai?
Rugsėjo 27 d. 17:38
Reikalavimai auga: finansų įmonėms teks užtikrinti skaitmeninį operacinį atsparumą
Rugsėjo 27 d. 14:23
Prancūzija pranešė sukūrusi pirmąjį pasaulyje lazerinį ryšį tarp kosmoso ir Žemės
Rugsėjo 27 d. 11:22
Kaip pasirinkti tinkamą dažnio keitiklį?
Rugsėjo 27 d. 08:24
Ar Lietuvoje yra vietos energijos kaupikliams?
Rugsėjo 26 d. 20:26
Skaitmeninis pėdsakas: ar žinote, kokius duomenis apie vaikus paliekate internete?
Rugsėjo 26 d. 17:45
„GovTech Leaders 2024“ konferencija: kaip dirbtinis intelektas ir kitos technologijos keis valstybės raidą?
Rugsėjo 26 d. 14:11
Teisė atsijungti: Lietuvos darbuotojai turi šią galimybę
Rugsėjo 26 d. 11:27
El. pašto rinkodara auga toliau: naujos taisyklės ir nekintantys principai
Rugsėjo 26 d. 08:25
Atsisveikiname su sodybomis, grįžtame į miestą – kaip tinkamai palikti elektros įrenginius
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Iki sunkvežimių elektrifikacijos – dar ilgas ir vingiuotas kelias

Publikuota: 2023-08-14 08:38
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Europos Komisija ir Europos Parlamentas nesibodi kelti ambicingų transporto šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimo mažinimo tikslų ir žada, kad jau po kiek daugiau nei dešimtmečio visi nauji parduodami lengvieji automobiliai turės būti nulinės emisijos. Panašūs reikalavimai keliami ir sunkiajam transportui. Visgi rinkos žaidėjai neslepia, kad laiku pasiekti nubrėžtus tikslus mažų mažiausiai sudėtinga, o gal ir neįmanoma.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Europos Komisija ir Europos Parlamentas nesibodi kelti ambicingų transporto šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimo mažinimo tikslų ir žada, kad jau po kiek daugiau nei dešimtmečio visi nauji parduodami lengvieji automobiliai turės būti nulinės emisijos. Panašūs reikalavimai keliami ir sunkiajam transportui. Visgi rinkos žaidėjai neslepia, kad laiku pasiekti nubrėžtus tikslus mažų mažiausiai sudėtinga, o gal ir neįmanoma. Šias kalbas sustiprino atnaujinti sugriežtinti reikalavimai. Tad kokios lieka išeitys?

Sunkusis komercinis transportas (bendrovės nuotr.)
Sunkusis komercinis transportas (bendrovės nuotr.)

Sprendimai jau egzistuoja

Ateityje Senajame žemyne turės įsigalioti bene griežčiausi pasaulyje taršos standartai sunkiajam transportui. Mieste kursuojančių autobusų emisiją iki 2030-ųjų užsimota sumažinti 100 proc., sunkiojo transporto išmetamą CO₂ kiekį iki 2030 m. rengiamasi nurėžti 43 proc., iki 2035-ųjų – 64 proc., o iki 2040 m. – net 90 proc.

Žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiojo redaktoriaus ir „DKV LIVE metų sunkvežimio“ konkurso komisijos nario Vitoldo Miliaus nuomone, sunkiojo transporto elektrifikacija negali būti prilyginama tai, kurią matome tarp lengvųjų automobilių, tad CO₂ mažinimo čia gali būti siekiama kitais būdais.

„Su lengvųjų automobilių elektrifikacija viskas aišku, su lengvuoju komerciniu transportu jau sunkiau, o sunkvežimiai – turbūt didžiausias iššūkis. Aišku, sunkvežimiai skirstomi pagal įvairiausius kriterijus, tad daliai jų elektrifikacija kaip ir tiktų, bet tikrai ne visiems.

Dėl to daugybė kalbų sukasi apie kitas degalų rūšis – tiek apie dujas, tiek apie sintetinius degalus. Tai yra jau veikiančios technologijos, tad jos nereikalauja ypač didelių investicijų. Belieka turėti atitinkamų degalų. Aš nežinau, ar ekologine prasme tai lygiai tas pats, bet tai viena iš galimybių ir krypčių“, – svarsto V. Milius.

Ekologija svarbi ne tik dėl griežtėjančių reikalavimų

Rinkoje vykstančius pokyčius komentuoja ir bendrovės „DKV Mobility“ vadovas Baltijos šalyse Artūras Michejenko, kuris teigia pastebintis, kad verslas geba itin lanksčiai prisitaikyti prie visų įmanomų situacijų.

„Ne išimtis ir vis griežtėjantys ekologiniai reikalavimai. Tiesa, reikia paminėti, jog vežėjams ekologija svarbi ne tik dėl atitikties iškeltiems reikalavimams, – daugelis jų siekia kuo mažesnės emisijos todėl, kad ir patys yra suinteresuoti palikti kuo menkesnį taršos pėdsaką, taip pat tai stiprus argumentas pervežimo partnerį besirenkantiems klientams“, – kalba jis.

Anot A. Michejenko, nors didieji vilkikų gamintojai jau yra pristatę elektrinius modelius, kone visi viešai sutaria, kad, iki jie masiškai atsiras keliuose, dėl daugybės priežasčių nutekės dar nemažai vandens, tačiau vežėjai jau dabar renkasi labiau prieinamas ekologiškas alternatyvas.

„Pastebime, jog vežėjų bendrovės mielai renkasi dujomis, biodyzelinu ar, pavyzdžiui, hidrintu augaliniu aliejumi (HVO) varomus sunkvežimius. Tokie vilkikai pasižymi gerokai mažesne tarša. Toks sprendimas šiuo laikmečiu atrodo lyg aukso viduriukas tarp griežtų ekologinių reikalavimų bei ekonominių verslo skaičiavimų“, – dėsto A. Michejenko.

Pašnekovas taip pat priduria, kad didelius autoparkus valdančiam verslui labai svarbu turėti ir patogius įrankius, pavyzdžiui, vieną degalų kortelę, kuria galima atsiskaityti daugelyje degalinių renkantis įvairius degalus – atrodytų smulkmena, bet ji gerokai palengvina mišraus autoparko valdymą ir administravimą.

Elektrai reikia daugiau nei elektrinio transporto

Drauge su vežėjais ekologinių tikslų siekia ir gamintojai. Didžiosios komercinio transporto gamyklos dar 2020 m. pasirašė bendrą deklaraciją, kuria paskelbė sieksiančios iki 2040-ųjų pradėti gaminti tik elektra arba vandeniliu varomus sunkvežimius. Tačiau tam, kad keliuose padėtis pasikeistų, įgyvendinti vien šį pažadą nepakaktų.

Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) savo straipsnyje, kuriame analizuoja aktualius sugriežtintus ateities emisijos reikalavimus sunkvežimiams, teigia, kad dabartinių sąlygų, apimančių įkrovimo infrastruktūrą, nepakaktų net esamiems 30 proc. emisijos sumažinimo reikalavimams įvykdyti. ACEA taip pat pažymi, jog komercinio transporto rinkos sprendimus diktuoja paklausa, taip pat ir ekonominė nauda, tad kol nebus pakankamai išvystyta infrastruktūra, autoparkų valdytojai neskubės pereiti prie elektrinio transporto.

Kone visą Europą automobiliu išmaišęs žurnalistas V. Milius pasakoja, kad keliaujant Skandinavijos šalyse jau galima išvysti įkrovimo stotelėse besikraunančius sunkvežimius, tačiau įprastai tai vietinės reikšmės vežėjai, kuriems nereikia įveikti ilgų atstumų.

„Mieste važinėti, pristatyti prekes elektriniu transportu jau įmanoma, bet ar galima tolimųjų reisų pasaulį perkelti į elektrą – šis klausimas gerokai sudėtingesnis. Taip, jau yra pagamintų elektrinių modelių, bet vežėjų lūkesčiai ir dabartinės galimybės dar nesutampa. Vienas iš sprendimų – koks nors infrastruktūros proveržis, bet tai tik dalis viso sprendimo ir aš dar net nešneku apie kainą, o tik apie teorinę galimybę“, – kalba pašnekovas.

Vietoj keturių dienų kelionė truko savaitę

V. Milius pažymi, jog per ilgi sustojimai įsikrauti ar ribotas nuvažiuojamas atstumas gali žymiai prailginti krovinių pristatymo laiką, o tai itin dinamiškoje pervežimų rinkoje gali skaudžiai atsiliepti verslo rezultatams.

Vidaus degimo varikliais varomų vilkikų praktinius pranašumus puikiai iliustruoja pirmasis, kaip tvirtina gamintojai, elektrinio vilkiko pervežimas Europoje elektriniu „Volvo“: 3 000 km kelionė tarp Ciuricho Šveicarijoje iki Valensijos Ispanijoje ir atgal šiuo vilkiku užtruko savaitę, o įprastu vilkiku būtų trukusi tik keturias dienas.

Vairuotojas Balintas Schnellis pasakoja, kad teko detaliai planuoti maršrutą bei įkrovimo ir poilsio laiką, o iš viso jis stojo apie dvidešimt kartų. Kadangi infrastruktūra dar nėra pritaikyta vilkikams krauti, bateriją pildyti teko įprastose stotelėse, o tai, anot B. Schnellio, sukėlė nepatogumų.

„Vos prie stotelės prisijungdavo kitas automobilis, įkrovimo greitis smarkiai krisdavo“, – įspūdžiais dalijasi vairuotojas.

Gamintojo žodžiais, šis vilkikas viena įkrova gali nuriedėti iki 300 km, o vidaus degimo varikliais varomi vilkikai tarp degalų papildymo gali įveikti kartais ilgesnį atstumą. Tuo metu pasirinkus dujas, taršą kietosiomis dalelėmis, palyginti su dyzeliniais analogais, galima sumažinti iki 95 proc., o naudojant biometaną lygiai tiek pat galima sumažinti ir CO₂ emisiją.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama