Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 22 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 22 d. 17:37
Svečiai gali „pavaišinti“ virusais: kodėl namuose būtinas „Šlepečių Wi-Fi“?
Lapkričio 22 d. 14:36
Didelei daliai vyresnių žmonių skaitmeninės paslaugos – sunkiai prieinamos
Lapkričio 22 d. 11:21
Medžiodami nuolaidas išlikite budrūs: ekspertas pataria, kaip netapti sukčių auka perkant internetu
Lapkričio 22 d. 08:16
Failų bendrinimo technologijos: kaip jos prisitaiko prie augančių šiuolaikinio žmogaus poreikių?
Lapkričio 21 d. 20:39
Asfaltas klojamas, o ryšys stringa: kodėl infrastruktūros spragos stabdo skaitmeninę pažangą Lietuvoje?
Lapkričio 21 d. 18:37
Norite kalbėti vokiškai, itališkai ar kiniškai? „Microsoft Teams“ atnaujinimas pavers jus poliglotu
Lapkričio 21 d. 16:45
5 tendencijos 2025-iesiems: žmonės ieško pusiausvyros tarp technologijų ir realybės, vis labiau vertina autentiškumą
Lapkričio 21 d. 14:24
NKSC įspėja apie dažniausias Juodojo penktadienio apgavystes
Lapkričio 21 d. 12:29
Palygino IT ir automobilių gigantus: į akis krenta sudėtinga problema
Lapkričio 21 d. 10:12
Elektronikos prekių pardavimai per Juodąjį penktadienį: taupysime ne tik dėl akcijų
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Kaip automobilių gamintojai siekia sumažinti avarijų pasekmes?

Publikuota: 2023-08-13 18:32
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Mėgėjams
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, vien šiemet iki rugpjūčio 8 d. imtinai avarijose žuvo 83 žmonės, t. y. 30 proc. daugiau nei pernai per tą patį laikotarpį. Didelis žūstančiųjų keliuose skaičius – problema, su kuria susiduriama visame pasaulyje. Štai kodėl automobilių gamintojai deda didžiules pastangas, siekiant pažaboti skaudžias nelaimes.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, vien šiemet iki rugpjūčio 8 d. imtinai avarijose žuvo 83 žmonės, t. y. 30 proc. daugiau nei pernai per tą patį laikotarpį. Didelis žūstančiųjų keliuose skaičius – problema, su kuria susiduriama visame pasaulyje. Štai kodėl automobilių gamintojai deda didžiules pastangas, siekiant pažaboti skaudžias nelaimes.

Siekis sumažinti eismo įvykių skaičių bei sušvelninti jų pasekmes yra itin svarbus visuomenės sveikatos aspektas, kuris „Renault“ grupei nuo pat pradžių buvo prioritetinis. Prieš daugiau nei 50 metų, 1969-aisiais, mirtingumui keliuose pasiekus rekordinį skaičių, „Renault“ kartu su PSA įkūrė Eismo įvykių, biomechanikos ir žmonių elgsenos tyrimų laboratoriją. Nurodytais metais žuvusiųjų Prancūzijos keliuose skaičius viršijo 14 500. Tačiau 2022 metais šis skaičius nukrito iki 3 260, nors užregistruotų automobilių parkas per tą patį laikotarpį išaugo.

Kaip automobilių gamintojai siekia sumažinti avarijų pasekmes?

Šiuo metu „Renault“ modeliuose siūloma virš 36 saugų vairavimą ir parkavimą palaikančių sistemų ir 60 su saugumu susijusių įrangos elementų, leidžiančių sumažinti susidūrimo ir sužalojimų riziką bei galimas pasekmes. „Renault“ grupės įsitraukimo į vairuotojų, keleivių bei kitų kelių eismo dalyvių saugumo lygio kėlimą visame pasaulyje rezultatas yra pavadintas „Human First Program“.

Saugumu keliuose būtina rūpintis iš anksto

Per kelis pastaruosius dešimtmečius „Renault“ grupė savo automobiliuose įdiegė įvairių vairuotojo ir keleivių saugumą didinančių sistemų. Be kitų, tai buvo saugos diržai, kurių plotis leido apsaugoti krūtinės ląstą, taip pat įvykus eismo įvykiui pasislepiančios ir kojas nuo lūžimo saugančios paminos. Vairavimo palaikymo sistemos, kaip antai avarinis stabdymas, ir keleivių apsaugos sistemos (oro pagalvės) šiandien yra tapusios standartine „Renault“ grupės modelių įranga.

Claire Petit-Boulanger, „Renault“ grupės gelbėjimo operacijų įvykus eismo įvykiui ekspertė, pabrėžia, kad šiuo metu stengiamasi saugumo klausimais rūpintis iš anksto, dar automobilių projektavimo etape.

„Prieš daugiau nei dešimt metų užmezgėme kontaktą su ugniagesiais, nes supratome, kad gamintojas gali ir privalo dar daug nuveikti, jog padėtų gelbėti žmonių gyvybes. Pavyzdžiui, suteikti gelbėjimo tarnyboms galimybę veikti greičiau ir veiksmingiau, kad išlaisvintų eismo įvykį patyrusiame automobilyje įkalintus keleivius. Ugniagesių ir kitų gelbėjimo tarnybų reikmėms buvo sukurti vadinamieji gelbėjimo lapai, prieinami nuskaičius automobilyje esantį QR kodą“, – pasakoja C. Petit-Boulanger.

Auksinė valanda

Savo ruožtu Ivlino departamento apygardos Priešgaisrinės saugos ir gelbėjimo tarnybos ugniagesių brigados vadas Christophe‘as Lenglosas, kuris jau penkerius metus yra deleguotas dirbti „Renault“ grupėje, atkreipia dėmesį, kad mirtis dėl itin sudėtingų eismo įvykių įvyksta per valandą nuo susidūrimo momento. Ši kritinė valanda dar kitaip vadinama auksine (angl. Golden Hour), todėl labai svarbu, kad pagalba nukentėjusiesiems būtų suteikta kuo skubiau.

„Naujos kartos automobiliuose kėbulo nebepjauname. Stengiamės suformuoti evakuacinį tunelį, kuris leistų mums ištraukti nukentėjusįjį į išorę. Dar vienas saugumo aspektas, kurio reikšmingumas ateityje didės, yra susijęs su elektromobilių traukos akumuliatoriais. „Renault“ grupės modeliuose traukos akumuliatorius lieka apsaugotas nuo išorinių priežasčių sukelto gaisro persimetimo maždaug pusvalandį. Akumuliatoriaus gaisrą ugniagesiai gali užgesinti per kelias minutes, pildami vandens į akumuliatoriaus vidų per angą, kuri atsiveria išsilydžius automobilio kėbulo apačioje įtaisytam elementui“, – paaiškina Ch. Lenglosas.

„Fireman Access“ sprendimas
„Fireman Access“ sprendimas

Minėtą pažangų sprendimą, vadinamą ugniagesių prieiga (angl. „Fireman Access“), sukūrė „Renault“ grupės specialistai. Šis elektromobiliuose įtaisytas elementas leidžia visiškai užgesinti ugnį vos per dešimt minučių, o ne per valandą ar tris, kaip buvo įprasta anksčiau. Negana to, nedidelė gesinimo trukmė leidžia sutaupyti daug vandens: vienai gesinimo operacijai tenka 1 300 vietoje 11 000 litrų.

Asmeninis asistentas keliuose

Kartu su šiomis inovacijomis „Renault“ grupė vykdo darbus ir kitoje, su vairuotojų elgsena susijusio saugumo lygio kėlimo, srityje. Leistino greičio viršijimas, vairavimas vartojus alkoholio, naudojimasis išmaniuoju telefonu vairuojant (o tai, pasak Pasaulio sveikatos organizacijos, gali net keturis kartus padidinti autoįvykio riziką) – tai iššūkiai, kuriuos tenka spręsti, siekiant pažaboti nelaimes keliuose. O net 93 proc. jų, „Renault“ grupės duomenimis, lemia būtent žmogiškoji klaida.

Jau 2024 metais „Renault“ grupės modeliuose bus įdiegta nauja sistema „Safety Coach“. Šios inovacijos tikslas – veikti vairuotojų elgseną išanalizavus jų vairavimo manierą saugumo, kelių eismo taisyklių laikymosi ir kitais požiūriais ir paaiškinus jiems riziką, kurią vairuotojai gali kelti sau vairuodami. Šiuo atveju sistema teiks vairuotojams suasmenintas rekomendacijas, pavyzdžiui, patars aktyvuoti konkrečią vairavimo palaikymo sistemą atsižvelgusi į vairuotojo poreikius.

Naudotis šiais sprendimais bus dar paprasčiau po to, kai 2026 metais „Renault“ grupė pradės teikti rinkai programine įranga kalibruojamus automobilius. Jų koncepcija pagrįsta centralizuota taikomąja programine įranga, kurios naudotojai turės galimybę parsisiųsti į savo automobilius naujausias saugumo funkcijas.

Ateityje šis kelionės asistentas teiks vairuotojams įspėjimus. Pavyzdžiui, nustačius dėmesingumo trūkumą, mieguistumą ar siekiant patikrinti, ar vairuotojas tinkamai įvertino esamą situaciją prieš pradėdamas lenkti. Visa tai lems ne tik dar didesnį kelionės automobiliu teikiamą malonumą, bet ir saugumą.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama