Elektronika.lt
 2024 m. gruodžio 23 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Gruodžio 23 d. 11:31
Dirbtinio intelekto sprendimai kibernetiniam saugumui užtikrinti VU Kauno fakultete
Gruodžio 22 d. 11:24
Energetikos sektoriaus laukia pokyčiai – alternatyvų yra, bet ar užteko laiko pasiruošti?
Gruodžio 21 d. 11:33
Kokį elektronikos įrenginį dovanoti, kad jis vėliau neišaugintų elektros sąskaitos?
Gruodžio 20 d. 17:12
KTU mokslininkai sukūrė nanolazerį – sidabro nanokubus panaudojo šviesos generavimui
Gruodžio 20 d. 14:28
Lietuvių kalba ir technologijos: VU mokslininkų projektas LIEPA-3 atvers naujas galimybes
Gruodžio 20 d. 11:49
Stacionarūs kompiuteriai: koks jų vaidmuo nešiojamųjų kompiuterių eroje?
Gruodžio 20 d. 08:14
„DS Automobiles“ pristato naujausią savo elektrinį flagmaną – „DS N°8“ kupė
Gruodžio 19 d. 20:18
Naudingi patarimai, kurie padės maksimaliai padidinti jūsų elektrinio automobilio priemonės įveikiamą atstumą
Gruodžio 19 d. 17:27
Žaidybinimas: efektyvus švietimo įrankis ar bėgimas nuo tikrovės?
Gruodžio 19 d. 14:27
Orkaitės darbymetis prasideda: 5 paprasti patarimai, kurie kalėdinius kepinius leis paruošti elektrą naudojant taupiau
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Dviguba biometano nauda Lietuvai: patrauklumas investicijoms ir kova su klimato kaita

Publikuota: 2023-07-28 11:20
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Mėgėjams
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Europos Sąjungos šalyse keliami ekologiniai tikslai dažnai atrodo itin ambicingi ir kartu sunkiai įgyvendinami. Tiesa, laikui bėgant vis garsiau imama kalbėti apie įvairius būdus, kuriais, tikėtina, taps lengviau juos pasiekti. Vienas tokių – biometano dujų gavyba bei naudojimas įvairiose pramonės šakose, pavyzdžiui, transporte. Kaip tam ruošiasi Lietuva?

Komercinio transporto parkas („Shutterstock“ nuotr.)
Komercinio transporto parkas („Shutterstock“ nuotr.)

Naujas būdas stabdyti klimato kaitą

Olandijoje įsikūrusio Hanzos universiteto tyrimo duomenimis, suskystinto biometano naudojimas transporto sektoriuje iki šio amžiaus vidurio gali sumažinti šiltnamio efektą skatinančių dujų išmetimą 95–174 proc. Tokie rezultatai nėra laužti iš piršto, nes pasirodo, kad biometano gamyba gali apimti net ir anglies dvideginio mažinimą ore.

Pasak Lietuvos atsinaujinančių energetikos išteklių energetikos konfederacijos (LAEIEK) prezidento Martyno Nagevičiaus, gaminti žaliąjį vandenilį iš biometano reformingo būdu visų pirma yra pigiausia, o jei gamybos procese pavyktų „sugauti“ ir suspausti anglies dvideginį, vandenilio gamyba paliktų neigiamą anglies dvideginio pėdsaką ir būtų palanki klimatui. Mūsų šalyje yra didelis biometano potencialas, panaudojant žemės ūkio ir pramonės atliekas.

Biometanas – vienas pagrindinių atsinaujinančių ateities dujų šaltinių ir viena efektyviausių priemonių, leidžiančių sumažinti energetikos sistemos anglies dvideginio pėdsaką. Dėl šių savybių Europos Sąjunga užsimojo iki 2030-ųjų padidinti biometano gavybą daugiau nei dešimčia kartų – planuose numatyta pasiekti 35 mlrd. kubinių metrų biometano (arba maždaug 350 TWh) per metus. Dabar Europoje per metus pagaminama kiek daugiau nei 3,5 mlrd. kubinių metrų.

Šiuose planuose skaičiuojama, kad išsikeltiems tikslams pasiekti reikia apie 80 mlrd. eurų kapitalo investicijų. Dėl Rusijos karo Ukrainoje kuriam laikui išaugus gamtinių dujų kainai išryškėjo ir dar vienas itin svarbus biometano gavybos aspektas – jo kaina žymiai mažesnė ir mažiau svyruojanti.

Lietuva siekia didinti gamybą

Aplinkos projektų valdymo agentūra liepos 3 dieną pradėjo priimti paraiškas klimato kaitos programos priemonės „Investicinė parama biometano gamybai ir (ar) biodujų išvalymui“ paramai gauti. Aplinkos ministerijos parengta programa turėtų skatinti biometano gamybą ir biodujų valymą Lietuvoje.

Ši iniciatyva, kaip skelbiama Aplinkos ministerijos pranešime, prisideda prie žiedinės ekonomikos tikslų ir yra skirta oro taršai bei šiltnamio dujų išmetimui mažinti. Projektų paramai iš Klimato kaitos programos skirta 31 mln. eurų. Tikimasi, kad iki 2030-ųjų Lietuvoje bus pagaminama ne mažiau kaip 950 GWh biometano.

Ekspertų teigimu, šio kuro gamybą lengviau pradėti tose šalyse, kuriose plačiai išvystytas žemės ūkis, tad Lietuva yra patogioje padėtyje. Nuo 2020 m. į biometano gamybą ir valymą iš Klimato kaitos programos mūsų šalyje investuota 23 mln. eurų. Įgyvendinama 12 projektų, jau sudaryta viena prijungimo prie dujų perdavimo tinklo sutartis.

Palankios biometano gamybos sąlygos į Lietuvą gali pritraukti ir naujų investicijų. Štai M. Nagevičius pasakoja, kad „TubeGreen“ biometano gamykla Pasvalyje pirmą lietuvišką biometaną į „Ambergrid“ gamtinių dujų perdavimo tinklą patieks dar liepą: „Iš viso čia iš biodujų, kurios gaunamos iš etanolio gamybos liekanų gretimoje „Kuranos“ gamykloje, per metus bus pagaminama virš 100 GWh biometano. Kol kas, deja, visas biometanas bus eksportuojamas į Vakarų Europą, tačiau ateityje reikėtų, kad atsirastų galimybės biometaną parduoti ir Lietuvoje, vartojant jį transporto sektoriuje, sumažinant naftos degalų vartojimą.“

Svarbi alternatyva vežėjams

Kadangi transporto sektorius bene svariausiai prisideda prie klimato kaitos, visi vienbalsiai sutaria, jog reikalingi greiti ir efektyvūs sprendimai.

„Šiandieną didžiausias klausimas – kaip transportą padaryti tvaresnį? Tai yra kiekvienos valstybės užduotis, nes nuo to priklauso, kiek mes sumažinsime iškastinės energijos vartojimą ateityje. Nuo to priklausys, ar mes, kaip valstybė, turėsime mokėti baudas.

Todėl, manau, reikia ieškoti visų būdų įsisavinti alternatyviąją energiją. Biometanas tikrai gali būti viena iš tokių kuro rūšių. Jis gali greitai ateiti ir būti naudojamas praktikoje“, – komentuoja „Iveco“ atstovybės Baltijos šalyse vadovas Ernestas Jakubonis.

Jis taip pat užsimena, kad elektrinis transportas gali būti puikus variantas trumpųjų atstumų vežėjams, o tolimus nuotolius įveikiantiems sunkiojo transporto naudotojams biometanas yra gerokai patrauklesnė alternatyva tiek finansiškai, tiek patogumo atžvilgiu.

„Užpildymas biometanu netrunka ilgiau nei įprastai, o važiuojant elektriniais vilkikais reikia sustoti gerokai ilgesniam laikui. O kur dar baterijų degradacija, nuvažiuojamas atstumas skirtingu oru, stotelių tinklas, padidėjusi bendra nuosavybės kaina. Taip pat ir paties transporto kaina – elektriniam transportui reikia astronominių subsidijų, kad verslui apsimokėtų jį naudoti“, – dėsto E. Jakubonis.

Rinką sekantis specialistas priduria, jog jau dabar netrūksta plataus biometano naudojimo transporto sektoriuje pavyzdžių – Šiauliuose visas viešasis transportas važiuoja naudodamas gamtines dujas. Tai reiškia, kad, atsiradus pakankamam kiekiui biometano, visas miesto viešasis transportas jau dabar ir be papildomų investicijų gali tapti neutralus aplinkai. Reikia tik tvaraus kuro sprendimų.

Tiesa, tokia perspektyva jau aprašyta ir Lietuvos Respublikos alternatyviųjų degalų įstatyme – jame numatyta, kad 2030 m. biometanas turi sudaryti bent 5 proc. transporto suvartojamos energijos.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama