Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 23 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 22 d. 17:37
Svečiai gali „pavaišinti“ virusais: kodėl namuose būtinas „Šlepečių Wi-Fi“?
Lapkričio 22 d. 14:36
Didelei daliai vyresnių žmonių skaitmeninės paslaugos – sunkiai prieinamos
Lapkričio 22 d. 11:21
Medžiodami nuolaidas išlikite budrūs: ekspertas pataria, kaip netapti sukčių auka perkant internetu
Lapkričio 22 d. 08:16
Failų bendrinimo technologijos: kaip jos prisitaiko prie augančių šiuolaikinio žmogaus poreikių?
Lapkričio 21 d. 20:39
Asfaltas klojamas, o ryšys stringa: kodėl infrastruktūros spragos stabdo skaitmeninę pažangą Lietuvoje?
Lapkričio 21 d. 18:37
Norite kalbėti vokiškai, itališkai ar kiniškai? „Microsoft Teams“ atnaujinimas pavers jus poliglotu
Lapkričio 21 d. 16:45
5 tendencijos 2025-iesiems: žmonės ieško pusiausvyros tarp technologijų ir realybės, vis labiau vertina autentiškumą
Lapkričio 21 d. 14:24
NKSC įspėja apie dažniausias Juodojo penktadienio apgavystes
Lapkričio 21 d. 12:29
Palygino IT ir automobilių gigantus: į akis krenta sudėtinga problema
Lapkričio 21 d. 10:12
Elektronikos prekių pardavimai per Juodąjį penktadienį: taupysime ne tik dėl akcijų
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Elektromobilių pardavimas šauna aukštyn – kas skatina, o kas pristabdo jų plėtrą?

Publikuota: 2023-07-12 14:29
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Mėgėjams
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

2022-aisiais pasaulyje parduotų elektromobilių skaičius pasiekė 10 milijonų. Pardavimo apimtys išaugo daugiau nei 55 proc. ir, prognozuojama, šiemet augs dar daugiau nei trečdaliu. Tai skatina ir pačius automobilių gamintojus pereiti prie elektra varomų transporto priemonių.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

2022-aisiais pasaulyje parduotų elektromobilių skaičius pasiekė 10 milijonų. Pardavimo apimtys išaugo daugiau nei 55 proc. ir, prognozuojama, šiemet augs dar daugiau nei trečdaliu. Tai skatina ir pačius automobilių gamintojus pereiti prie elektra varomų transporto priemonių. Pavyzdžiui, kai kurie jų jau skelbia, jog po dešimtmečio Europoje tiesiog nebeparduos automobilių su vidaus degimo varikliais. Elektromobilių eksperto manymu, įprastų automobilių rinka pamažu miršta, tik didžiulės interesų grupės vis dar mėgina palaikyti ją gyvą, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Įkraunamas elektromobilis („Shutterstock“ nuotr.)
Įkraunamas elektromobilis („Shutterstock“ nuotr.)

Įprastų automobilių ketina negaminti

Po pastarųjų metų pardavimo šuolio elektromobiliai sudaro 14 proc. pasaulinės naujų automobilių rinkos. Jau atsiranda ir galimybė rinktis iš kelių skirtingų tipų vieno gamintojo modelių.

Prie šių žingsnių prisideda ir savanoriškas automobilių su vidaus degimo varikliais prekybos ribojimas – gamintojas nuo 2035-ųjų žada Europoje parduoti tik elektromobilius, o jau nuo 2040-ųjų išimti visas kitais būdais varomas transporto priemones iš stambiausių rinkų. Bendrovė tikisi, jog tais metais elektromobilių prekybos apimtis sudarys 80 proc. viso jos automobilių pardavimo.

Trūksta tik infrastruktūros

Vis dėlto elektromobilių ir baterijų sistemų ekspertas, bendrovės „Enepaq“ vadovas Šarūnas Šutėnas neseniai socialiniame tinkle įžiebė aršią diskusiją, pasidalijęs faktu, jog šiemet Norvegijoje elektromobiliai sudarė 84 proc. visų parduotų transporto priemonių.

Š. Šutėnas prognozavo, jog elektrifikacijai vykstant tokiais tempais, netrukus stebėsime, kaip nyksta arba pakelės greitojo maisto užkandinėmis virsta įprastos degalinės. Jo teigimu, vartotojas visuomet renkasi iš to, ką turi. Pereinant prie elektromobilio, vis dar tenka leistis į kompromisus, tad vartotojai turi įvertinti galimus nepatogumus.

„Jau apie 2012–2014 metus Lietuvoje atsirado pirmieji rimtesni serijiniai elektromobiliai. Jų baterijos buvo mažos, nuvažiuojami atstumai – nedideli, bet miestui jie puikiai tiko. Tačiau nebuvo jokios galimybės įsikrauti, jei neturėjai nuosavos stovėjimo vietos, taip pat buvo bėdų su elektros įvadu ir apskaita. Nors aš pats jau 15 metų esu stiprus elektromobilių advokatas, prie tokio tipo transporto priemonės perėjau tik prieš metus, nes iki to laiko tiesiog neturėjau galimybės krauti namuose. Manau, dalis mūsų esame matę iš kažkelinto aukšto per langą nuleistą ilgintuvą ir kieme kraunamą elektromobilį. Pagarba tam žmogui, bet daugeliui to jau yra per daug“, – įsitikinęs Š. Šutėnas.

Pasak jo, poreikį vairuoti elektromobilį dalis vartotojų rodė jau prieš dešimtmetį, deja, tuo metu šio tipo transporto priemonių pasirinkimas buvo labai skurdus.

„Kai 2010-aisiais viename renginyje pristačiau savadarbį elektrinį motorolerį, žurnalistas pasiteiravo, kada gi lietuviai ims važinėti elektromobiliais. Atsakiau, kad po 20 metų: 10 metų prireiks technologijai ištobulinti ir masinei patrauklių elektromobilių gamybai pradėti, o dar 10 metų, kad jie nebūtų patys naujausi modeliai ir lietuviai galėtų juos įpirkti. Kol kas, regis, ši prognozė pildosi. Deja, tiek tada, tiek ir dabar didžiausia problema išlieka infrastruktūros nebuvimas“, – apgailestauja pašnekovas.

Veikia ir moralinis motyvas

Anot Š. Šutėno, daugelis elektromobilių gerbėjais tampa tiesiog pabandę juos pavairuoti, dėl to jis rekomenduoja išsinuomoti elektromobilį dienai ar kelioms valandoms ir pasidovanoti sau šią patirtį kaip pramogą. „Taip pat siūlyčiau atsidaryti greitų įkrovimo taškų žemėlapį – jis irgi sugriaus daug įsitikinimų: įkrauti elektromobilį ir keliauti po visą Europą nėra jokių kliūčių“, – priduria pašnekovas.

Kitas svarbus dalykas, pasak eksperto, – elektros kaina. Š. Šutėno teigimu, jei yra galimybė įsirengti savo saulės elektrinę ant namo stogo, tokios elektros kaina sieks vos 5 ct/kWh, kas iš esmės net ir naują elektromobilį daro pigesnį už seną su vidaus degimo varikliu, jeigu vertinamos degalų, automobilio remonto ir netgi lizingo įmokų išlaidos.

Žinoma, veikia ne tik pragmatinis, bet ir moralinis motyvas – Lietuvoje kelių transporto išmetalai sudaro bene trečdalį visos emisijos, tad jei jau kalbama apie klimato kaitos stabdymą, dėmesys turėtų krypti į lengvuosius automobilius. Tai akcentuoja ir automobilių gamintojai. Pavyzdžiui, „Hyundai Motor“ iki 2045-ųjų žada tapti nulinės emisijos bendrove.

Atitarnavusios baterijos randa naujus namus

Tačiau elektromobiliai aštriose diskusijose taip pat linksniuojami dėl neperdirbamų baterijų, taršių jų gamybai reikiamų metalų kasybos būdų. Visgi Š. Šutėnas užtikrina, jog jau šiandien panaudotas elektromobilių baterijas vartotojai sėkmingai pritaiko kitai paskirčiai.

„Elektromobilių baterijose yra daug brangių medžiagų, didžiąją jų svorio dalį sudaro varis, aliuminis, nikelis, kobaltas, litis ir kt. Dėl to vien Europoje yra statomi ir jau veikia perdirbimo centrai. Kitas dalykas – atitarnavusios elektromobilio baterijos dar puikiai tinka stacionariam energijos saugojimui, tad jos išgraibstomos antram gyvenimui. Šiandien seną elektromobilio akumuliatorių sunku gauti, į sąvartynus pastarieji atvyksta jau be akumuliatorių“, – pastebi ekspertas.

Elektromobilių gamintojai, kaip antai „Hyundai Motor“, bendradarbiauja su startuoliais ir lenktyniauja, kas pirmiau paskelbs apie atrastą galimybę visiškai perdirbti atitarnavusias baterijas. Š. Šutėnas įsitikinęs, jog automobiliai su vidaus degimo varikliais – mirštanti rinka, tačiau joje vis dar egzistuoja didžiuliai interesai, tad iš paskutiniųjų bandoma kapanotis ir kiek įmanoma prailginti jos gyvavimą, užuot investavus į naujas technologijas.

Elektromobiliai – ne tik asmeniniam naudojimui

Ekspertas pastebi, jog rinkoje vyksta įdomių dalykų: kai kurie gamintojai suvokia, jog asortimente neturėti nė vieno elektromobilio šiais laikais neatrodo pažangu, tad sukuria modelį „varnelei užsižymėti“. Atrodo, deda pastangas, kad jų parduotų kuo mažiau.

Kur dar elektromobilių gamintojai galėtų tobulėti? Š. Šutėno nuomone, prastai atrodo daugelio šiandien parduodamų modelių termokontrolės sistemos: jos yra per sudėtingos ir per brangios, susideda iš daugybės detalių ir turi daugybę potencialių gedimo vietų. Eksperto įsitikinimu, gamintojams taip pat nereikėtų blaškytis tobulinant elektromobilių ir vandenilio technologijas.

„Vandenilis ras savo vietą pasaulyje, galbūt stambiame komerciniame transporte, bet ne lengvuosiuose automobiliuose, todėl tokios naujienos tik be reikalo stiprina dvejones ir stabdo elektromobilių pardavimą. Elektromobiliai jau šiandien yra pakankamai ištobulinti ir atitinka daugumos poreikius“, – reziumuoja ekspertas.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama