Elektronika.lt
 2024 m. rugsėjo 28 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Rugsėjo 27 d. 20:39
Kokia reali naujų importo tarifų kiniškiems elektromobiliams nauda Europai?
Rugsėjo 27 d. 17:38
Reikalavimai auga: finansų įmonėms teks užtikrinti skaitmeninį operacinį atsparumą
Rugsėjo 27 d. 14:23
Prancūzija pranešė sukūrusi pirmąjį pasaulyje lazerinį ryšį tarp kosmoso ir Žemės
Rugsėjo 27 d. 11:22
Kaip pasirinkti tinkamą dažnio keitiklį?
Rugsėjo 27 d. 08:24
Ar Lietuvoje yra vietos energijos kaupikliams?
Rugsėjo 26 d. 20:26
Skaitmeninis pėdsakas: ar žinote, kokius duomenis apie vaikus paliekate internete?
Rugsėjo 26 d. 17:45
„GovTech Leaders 2024“ konferencija: kaip dirbtinis intelektas ir kitos technologijos keis valstybės raidą?
Rugsėjo 26 d. 14:11
Teisė atsijungti: Lietuvos darbuotojai turi šią galimybę
Rugsėjo 26 d. 11:27
El. pašto rinkodara auga toliau: naujos taisyklės ir nekintantys principai
Rugsėjo 26 d. 08:25
Atsisveikiname su sodybomis, grįžtame į miestą – kaip tinkamai palikti elektros įrenginius
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Elektromobiliai keičiasi – ilgose kelionėse nuvažiuojamas atstumas nebėra pagrindinis rūpestis

Publikuota: 2023-06-20 20:22
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Turbūt nė viena transporto šaka dar niekada taip greitai neprogresavo kaip elektromobiliai. Gamintojai meta milijardines investicijas į naujų elektra varomų automobilių platformas, o visa susijusi pramonė sparčiai vysto elektromobiliuose diegiamas technologijas, tad šių transporto priemonių galimybės ūgteli kone kasmet.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Turbūt nė viena transporto šaka dar niekada taip greitai neprogresavo kaip elektromobiliai. Gamintojai meta milijardines investicijas į naujų elektra varomų automobilių platformas, o visa susijusi pramonė sparčiai vysto elektromobiliuose diegiamas technologijas, tad šių transporto priemonių galimybės ūgteli kone kasmet. Dar neseniai netaršaus transporto vairuotojus kamavę opiausi klausimai pamažu keliauja į antrą planą, o specialistai tikina, kad elektromobiliais jau galima drąsiai leistis ir į ilgas keliones po Europą.

Ikraunamas elektromobilis („Shutterstock“ nuotr.)
Ikraunamas elektromobilis („Shutterstock“ nuotr.)

Tokius teiginius suformulavo ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club) – vienos didžiausių automobilių asociacijų Europoje – nariai. Apie 21 mln. narių turinti organizacija atliko išsamų naujausių elektromobilių tyrimą ir nustatė realiomis sąlygomis pasiekiamus jų įkrovimo spartos skaičius.

Ekspertų išvada – kone visais dabartiniais elektromobiliais, kurių gamintojai deklaruoja 400 ir daugiau viena įkrova nuvažiuojamų kilometrų, galima be baimės leistis į ilgas išvykas, mat jų energijos atsargos gana greitai papildomos.

Su šia išvada sutinka ir asociacijos „Association of Automotive Intelligence“ prezidentas Matas Buzelis. Žinovo teigimu, ilgose kelionėse vairuojant bet kokia energijos rūšimi varomą automobilį patartina sustoti kas 300 kilometrų ir bent jau trumpam pailsėti nuo vairavimo.

„Ši nerašyta kartelė dažniausiai yra natūrali. O keliaujantiems su vaikais daugiau nuvažiuoti vienu ypu ir taip turbūt bus sudėtinga“, – priduria pašnekovas.

Nustatė įkrovimo stotelių lyderius

ADAC atlikti matavimai parodė, kurie elektromobiliai yra geriausi sparčiojo įkrovimo stotelėse, – būtent tokiose paprastai vairuotojai įkrauna savo transporto priemones išsileidę į ilgas keliones. Be to, daugelis elektromobilių savo lubas pasiekia būtent tada, kai važiuojama greitai, todėl išauga energijos sąnaudos, o baterijas gali tekti papildyti dažniau.

Suprantama, stoviniuoti ilgiau nei pusvalandį, kai priešaky laukia netrumpa kelionė, paprastai nesinori, todėl ADAC specialistai vertino, kokiam kilometrų skaičiui savo baterijų energijos atsargas gali papildyti elektromobiliai per 10, 20 bei 30 minučių.

Testo rezultatai atskleidė, kad ryškų pranašumą turi elektromobiliai, kuriuose įdiegta 800 V sistema. Testo metu tai buvo „Hyundai Ioniq 5“ ir gerokai brangesni „Genesis GV60“, „Porsche Taycan“ bei „Audi e-tron GT“ modeliai. Papildomai už puikius įkrovimo rezultatus bandytojai pagyrė ir 400 V sistemas turinčius „Mercedes-Benz EQS“ ar „BMW i4“ – jų vairuotojai gali solidžiai papildyti baterijas, jeigu turi kiek daugiau laiko.

Per ADAC testą, prieš fiksuojant įkrovimo galią, buvo nustatyta vienoda skirtingų modelių baterijų temperatūra. Atstumas buvo apskaičiuotas remiantis mišriu važiavimu miesto, kaimo ir greitkelio ruožais, apibrėžtais pagal realų „ADAC Ecotest“ ciklą.

Iš 50 bandytų elektromobilių daugiausia baterijos atsargas per 10 minučių papildė „Porsche Taycan“ (200 km), „Hyundai Ioniq 5“ (180 km), „Audi e-tron GT“ (179 km) ir „BMW i4“ (176 km). Po 20 minučių įkrovimo pirmavo „Porsche Taycan“ ir „Mercedes-Benz EQS 450“ (po 304 km), o jiems ant kulnų mynė „Mercedes-Benz EQE“ (303 km) ir „Hyundai Ioniq 5“ (302 km).

Po pusvalandžio vienvaldę lyderystę perėmė prabangūs didieji modeliai: „Mercedes-Benz EQS 450“ (423 km), „Mercedes-Benz EQE“ (400 km), „Mercedes-Benz EQS 580“ (395 km) ir „BMW i7 xDrive60“ (377 km). „Porsche Taycan“ po 30 minučių galėjo nuvažiuoti papildomus 331 km, o „Hyundai Ioniq 5“ – 345 km.

„Žiūrint į elektromobilius, kurie viena įkrova įveikia apie 400 ir daugiau kilometrų, atrodo, jog jų vairuotojams greičiausiai jau ir nebelieka diskomforto zonos, jeigu pasirinktame kelyje yra pakankamai infrastruktūros. O šios diegiama daug ir įspūdingais tempais“, – pastebi M. Buzelis.

Apribojimai – ne dėl baterijų

Profesionalo tvirtinimu, tobulėjant elektromobiliams ir plečiantis infrastruktūrai, pagrindiniu iššūkiu tampa ne be sustojimo nuvažiuojami atstumai, o gebėjimas susiplanuoti kelionę ir iš anksto atlikti namų darbus. Anot pašnekovo, reikia įsivertinti savo maršrutą ir pasidomėti, kokios įkrovimo vietos pakeliui laukia, kokių operatorių bus valdomos stotelės.

„Nes tai paprastai reiškia, kad reikia atsisiųsti kiekvieno konkretaus operatoriaus programėlę, tuomet ją susieti su savo mokėjimo kortele arba kitaip aktyvuoti ir taip iš esmės pasirengti naudotis daugybės skirtingų operatorių paslaugomis su skirtingomis jų teikimo taisyklėmis. Kitaip gali tekti prakaituoti prie įkrovimo stotelės pačiu netinkamiausiu metu nesėkmingai bandant ką nors aktyvuoti ar ieškant stotelės veikimo instrukcijos anglų kalba“, – atkreipia dėmesį M. Buzelis.

Jis pažymi, kad ilgų kelionių elektromobiliu visuma yra vertintina ne tik pagal įkrovimo laiką, bet ir pagal visą procesą. Skirtingi įkrovimo stotelių operatoriai linkę pririšti vartotojus prie savo paslaugų tinklo, siūlydami įvairias nuolaidas ar kitus privalumus, tad tai irgi gali pakoreguoti vairuotojų pasirinkimus.

„Bet pats sustojimo laikas, turint šiuolaikišką elektromobilį, tos 10 minučių ar pusvalandis, po kurio jau bus galima numinti 300 kilometrų, jau yra ta riba, kuri neturėtų kelti didesnių keblumų daugumai vairuotojų“, – svarsto pašnekovas.

Skirtingos strategijos

Įdomu ir tai, jog, vertindami elektromobilių įkrovimo spartą, ADAC ekspertai atkreipė dėmesį ne tik į tempą, bet ir į įkrovimo kreivės stabilumą. Paprastai įkrovimo greitis pasiekia maksimalų lygį esant žemesniam baterijos įkrovimo lygiui, o kai baterija užsipildo, tuomet palaipsniui mažėja. Tai susiję su techninėmis akumuliatorių bei jų valdymo sistemų ypatybėmis ir siekiu juos apsaugoti nuo neigiamo poveikio.

Tačiau šią kreivę gamintojai retai skelbia – paprastai nurodoma didžiausia įkrovimo galia. Tuo metu vairuotojai pastebi, kad jų automobilis kartais kraunasi greičiau, kartais – lėčiau. Būtent dėl šio skirtumo įkraunant 10, 20 ar 30 minučių lyderiai skyrėsi.

O skirtingų gamintojų modeliuose pritaikytos įkrovimo strategijos, skirtos akumuliatoriui apsaugoti, iš tikrųjų labai skiriasi. Apibendrinę įvairias įkrovimo kreives, ADAC specialistai priėjo išvadą, jog laikas efektyviausiai taupomas, jei įkrovimo procesas pradedamas tada, kai akumuliatoriaus įkrovos lygis yra žemas. O kuo našiau veikia sparčiojo įkrovimo funkcija, tuo lanksčiau elektromobilis gali būti naudojamas kasdieniame gyvenime ir ilgesnėse kelionėse.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama