Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 23 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 22 d. 17:37
Svečiai gali „pavaišinti“ virusais: kodėl namuose būtinas „Šlepečių Wi-Fi“?
Lapkričio 22 d. 14:36
Didelei daliai vyresnių žmonių skaitmeninės paslaugos – sunkiai prieinamos
Lapkričio 22 d. 11:21
Medžiodami nuolaidas išlikite budrūs: ekspertas pataria, kaip netapti sukčių auka perkant internetu
Lapkričio 22 d. 08:16
Failų bendrinimo technologijos: kaip jos prisitaiko prie augančių šiuolaikinio žmogaus poreikių?
Lapkričio 21 d. 20:39
Asfaltas klojamas, o ryšys stringa: kodėl infrastruktūros spragos stabdo skaitmeninę pažangą Lietuvoje?
Lapkričio 21 d. 18:37
Norite kalbėti vokiškai, itališkai ar kiniškai? „Microsoft Teams“ atnaujinimas pavers jus poliglotu
Lapkričio 21 d. 16:45
5 tendencijos 2025-iesiems: žmonės ieško pusiausvyros tarp technologijų ir realybės, vis labiau vertina autentiškumą
Lapkričio 21 d. 14:24
NKSC įspėja apie dažniausias Juodojo penktadienio apgavystes
Lapkričio 21 d. 12:29
Palygino IT ir automobilių gigantus: į akis krenta sudėtinga problema
Lapkričio 21 d. 10:12
Elektronikos prekių pardavimai per Juodąjį penktadienį: taupysime ne tik dėl akcijų
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Kaip „gimsta“ automobiliai: klaidoms eliminuoti – griežta sistema

Publikuota: 2023-05-10 18:48
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Po pramonės revoliucijos automobiliai „gimsta“ gerokai paprasčiau: modernios gamyklos linijomis slenkantis rėmas apkimba vis naujomis dalimis ir taip pamažu tampa tokiu kūriniu, kokį įprasta matyti gatvėse. Tačiau tai gerokai supaprastintas visos gamybos vaizdas. Pirmiausia atskiri komponentai turi būti pagaminti ar atvežti iš tiekėjų sandėlių, tuomet tinkamu laiku atsidurti prie surinkimo linijos – tik tada jie gali tapti automobilio dalimi.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Po pramonės revoliucijos automobiliai „gimsta“ gerokai paprasčiau: modernios gamyklos linijomis slenkantis rėmas apkimba vis naujomis dalimis ir taip pamažu tampa tokiu kūriniu, kokį įprasta matyti gatvėse. Tačiau tai gerokai supaprastintas visos gamybos vaizdas. Pirmiausia atskiri komponentai turi būti pagaminti ar atvežti iš tiekėjų sandėlių, tuomet tinkamu laiku atsidurti prie surinkimo linijos – tik tada jie gali tapti automobilio dalimi, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Automobilių gamybos konvejeris („Shutterstock“ nuotr.)
Automobilių gamybos konvejeris („Shutterstock“ nuotr.)

Šiame procese dalyvaujantys šimtai ar net tūkstančiai žmonių atlieka logistines, gamybines, technologines ir visas kitas reikalingas funkcijas. Vien bandant įsivaizduoti šį procesą ir klaidas, kurių gali pasitaikyti kažkurioje jo vietoje, šiaušiasi plaukai, tačiau aukštą kokybės kartelę sau išsikėlę gamintojai drąsai priima šį iššūkį ir stengiasi užtikrinti aukščiausią produktų kokybę.

Svarbiausia – preciziškumas

Vilniaus universiteto (VU) dėstytoja ir farmacinės bendrovės Lietuvoje kokybės vadovė dr. Rasa Kalėdaitė sako, kad automobilių pramonėje, taip pat kaip ir daugelyje kitų gamybos sričių, nuolatinį kokybės sistemos palaikymą, užtikrinimą ir tobulinimą garantuoja atitinkami standartai, pavyzdžiui, ISO 9001 kokybės vadybos standartas.

„Visose tiekimo, gamybos ir pardavimo grandinėse taikomi tam tikri rašytiniai reikalavimai, pavyzdžiui: standartinės veiklos procedūros, instrukcijos, specifikacijos. Kiekviena automobilio detalė, taip pat ir pats pagamintas automobilis bei žaliavos, iš kurių jis gaminamas, privalo atitikti specifikacijos reikalavimus. Atitiktį specifikacijai garantuoja atliekama kokybės kontrolė – procesas, užtikrinantis produkto kokybės palaikymą ar pagerinimą gamybos metu ir gamybos klaidų sumažinimą arba pašalinimą“, – pasakoja R. Kalėdaitė.

VU dėstytoja pažymi, kad įprastai kokybės užtikrinimo procesas yra vykdomas visuose gamybos etapuose, o, aptikus neatitikimų, laikomasi griežtai aprašytų procedūrų. Jos leidžia išsiaiškinti priežastis ir užkirsti kelią tolimesniems neatitikimams.

„Dažniausiai aptikus nukrypimą nuo kokybės standarto yra inicijuojamas tyrimas. Pavyzdžiui, testuojant pagamintą automobilį nustatyta, kad jis neatitinka saugumo reikalavimų. Tuomet fiksuojamas ir aprašomas nukrypimas – kas negerai, kas aptiko, kada, kaip dažnai kartojasi – ir pradedamas tyrimas visose gamybos grandyse. Yra tikrinami visi gamybos dokumentai, pradinių medžiagų sertifikatai, tarpinės kokybės kontrolės rezultatai, apklausiami darbuotojai ir t. t. Visa tai atliekama norint išsiaiškinti, kokia yra pagrindinė nukrypimo priežastis (angl. root cause)“, – detalizuoja ekspertė.

Užtikrinama, kad klaidos nesikartotų

Pasak dr. R. Kalėdaitės, vykdant gamybą, taip pat atliekama vadinamoji „proceso kontrolė“ (angl. in-process-control, IPC). Jos metu pagal rašytines instrukcijas yra imami arba testuojami tarpinio produkto ėminiai (pavyzdžiui, tam tikra ne iki galo pagaminta automobilio dalis), atliekami fizikiniai, cheminiai, vizualiniai ir panašūs bandymai.

Jų rezultatai turi atitikti tarpinio produkto specifikaciją. Tik tada automobilis pereina į kitą gamybos etapą. Tas pats yra taikoma ir jau pagamintam automobiliui. Pagal rašytines instrukcijas atliekami įvairiausi specifikacijoje numatyti testai (saugumo, tikrinama elektronika ir kt.) ir tik tada, jei gaminys atitinka reikalavimus, jį leidžiama tiekti į rinką.

Dr. R. Kalėdaitės teigimu, per tyrimą gali paaiškėti, kad nukrypimas atsirado dėl to, jog svarbi detalė buvo įsigyta iš naujo, dar nepatvirtinto tiekėjo. Išsiaiškinus root cause, inicijuojamas CAPA procesas (angl. corrective and preventive actions).

Pastarasis yra įvardijamas kaip korekciniai ir prevenciniai veiksmai, kuriais siekiama, kad esamas nukrypimas būtų ištaisytas (svarbi detalė būtų pakeista patvirtinto tiekėjo detale, iš naujo būtų atliekami visi saugumo testai) ir nepasikartotų ateityje (apskaitos programoje atliktas programinis pakeitimas, kad ateityje nebūtų galima įsigyti pradinių medžiagų ar detalių iš nepatvirtintų tiekėjų, t. y. sistema neleidžia suformuoti pirkimo). Taip pasirūpinama, kad aptikta kokybės spraga nesikartotų.

Steigia specialius padalinius

Gamintojai siekia kuo efektyviau vykdyti kokybės užtikrinimo procesą, tad tam skiria didelius resursus, mat galų gale investicijos atsiperka sugrįžtančiais patenkintais klientais bei augančiais pardavimais. Pavyzdžiui, Pietų Korėjos automobilių gamintojas „Hyundai“ įkūrė globalų kokybės kontrolės centrą (angl. Global Quality Situation Room), veikiantį visą parą, dėl to bet kurioje pasaulio vietoje iškilusi kokybės problema gali būti sprendžiama realiuoju laiku.

„Įdomu tai, jog dažniausiai kokybės kontrolės skyrius būna nepriklausomas nuo gamybos ar pardavimo skyrių, nes juk negali būti objektyvus vertindamas savo darbą“, – šypsodamasi dėsto dr. R. Kalėdaitė.

Šiuo atveju siekdami gaminti kokybiškus automobilius, gamintojai privalo ypatingą dėmesį skirti jų patvarumui bei ilgaamžiškumui, o to padaryti tik gamykloje neįmanoma. Tuo tikslu tiek prototipai, tiek jau pagaminti nauji modeliai prisuka tūkstančius bandomųjų kilometrų: dalį jų įveikia viešojo naudojimo keliuose, o dalį – specialiose trasose.

Štai minėtas gamintojas nuo 2013 m. su daugiau nei 40 skirtingų automobilių modelių ilgiausioje Europos lenktynių trasoje nuvažiavo per 20 tūkst. bandomųjų ratų, taip pat darė testus ir nuosavoje trasoje, įrengtoje šalia gamyklos Čekijoje. Tiesa, nors „Hyundai“ yra Pietų Korėjos bendrovė, Europos rinkai skirti modeliai yra projektuojami bei tobulinami Vokietijoje įsikūrusiame techniniame centre, o dalis jų ir gaminama Europoje – dvi gamyklos veikia Čekijoje ir viena Turkijoje.

Oficialūs pardavimo salonai – kokybės garantas

Kalbant apie tai, kurioje gamybos stadijoje yra vykdomi kokybės užtikrinimo procesai, dr. R. Kalėdaitė priduria, jog tai vyksta iš esmės visada ir neapsiriboja gamyklos ar bandymų poligonų ribomis.

„Su tiekimu ir logistika šiek tiek kitaip – taikoma ne kokybės kontrolė, o kokybės sistema. Visų pirma, žaliavos, pradinės medžiagos, tam tikros pagamintos detalės, pavyzdžiui, lustai, yra perkami tik iš patvirtintų tiekėjų, t. y. dažniausiai su tuo tiekėju yra pasirašyta sutartis, kurioje apibrėžti reikalavimai tiekiamai medžiagai. Kokybės auditai dažnai atliekami tiekėjų gamyklose, t. y. kvalifikuoti ir patyrę auditoriai tikrina detalės ar kitų elementų gamybos procesą bei reikiamos žaliavos kokybę. Tai reiškia, jog gamintojas gali būti tikras, kad visada įsigis kokybišką žaliavą“, – teigia pašnekovė.

R. Kalėdaitė užsimena, jog tai, kad naujų transporto priemonių įmanoma įsigyti tik įgaliotuosiuose salonuose, taip pat yra kokybės užtikrinimo dalis.

„Naujų automobilių galima nusipirkti ne visuose salonuose, tik oficialiose atstovybėse. Ką tai reiškia? Gamintojas įvertina potencialaus pardavėjo atitiktį keliamiems reikalavimams: įmonės dydį, reputaciją, kokybės vadybos sistemą, aptarnavimo standartus. Pirmiausia gali būti atliktas kokybės auditas, o tik tada pasirašyta oficiali atstovavimo sutartis. Tai reiškia, kad gamintojas gali būti tikras, jog pardavimo metu bus išlaikyti aukščiausi kokybės standartai“, – paaiškina VU dėstytoja.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama