Elektronika.lt
 2025 m. balandžio 20 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Balandžio 19 d. 16:13
Ką daryti, kad telefonas nesijungtų prie kitos šalies tinklo
Balandžio 19 d. 10:50
Paaiškino, kokių pokyčių elektros kainoms gyventojams atneša didėjanti gamyba iš atsinaujinančių energijos išteklių
Balandžio 18 d. 20:20
Kompiuteriniai žaidimai jau tapo kasdienybės dalimi: ar tai naujos kartos pramoga, o gal blogis?
Balandžio 18 d. 17:27
KTU ekspertai: domenų varduose – švepluojama, lietuviška programinė įranga – nepageidaujama
Balandžio 18 d. 14:32
„Yukon Group“ žengia į gamtos stebėjimo rinką
Balandžio 18 d. 11:27
Saulės elektrinių galia dažnai viršija namų ūkių poreikius
Balandžio 18 d. 08:32
Verslo klasė elegancijos viršūnėje: Naujasis „A6 Sedan“
Balandžio 17 d. 20:32
Ruošiatės pietauti prie savo darbinio kompiuterio? Štai priežastys, kodėl to geriau nedaryti
Balandžio 17 d. 17:27
Kaune – svarbus žingsnis link puslaidininkių ateities: atidaryta KTU Lustų akademija
Balandžio 17 d. 14:29
Nauja „Telia“ IoT platforma: visa kontrolė – kliento rankose
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Nuostoliai, su kuriais susiduria elektromobilių vairuotojai bei kaip saugoti savo įkrovimo stoteles

Publikuota: 2023-05-06 10:26
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Duomenys rodo, kad elektromobilių skaičiai Lietuvoje vis auga. Ekspertai jau skaičiuoja ir nuostolių skaičius – duomenys atskleidžia, kad vidutinė išmoka už patirtą nuostolį elektromobiliams yra 13 proc. didesnės nei įprastų automobilių. Taip pat vairuotojai raginami atkreipti dėmesį į įkrovimo stoteles – viešųjų prieinamumą ir savų stotelių nuostolių tikimybę.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Duomenys rodo, kad elektromobilių skaičiai Lietuvoje vis auga. Ekspertai jau skaičiuoja ir nuostolių skaičius – duomenys atskleidžia, kad vidutinė išmoka už patirtą nuostolį elektromobiliams yra 13 proc. didesnės nei įprastų automobilių. Taip pat vairuotojai raginami atkreipti dėmesį į įkrovimo stoteles – viešųjų prieinamumą ir savų stotelių nuostolių tikimybę.

Kodėl avarijos atveju elektromobilių vairuotojai patiria didesnius nuostolius, nei „tradicinių“ automobilių?
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

Kurios markės elektromobilių remontas brangiausias

2023 m. balandžio 1 d. VĮ „Regitra“ duomenimis, Lietuvoje iš viso buvo užregistruoti 8322 M1 ir N1 klasės grynieji elektromobiliai. Prieš trejus metus, 2020 m. balandžio 1 d., buvo registruoti 1624 grynieji elektromobiliai.

„Pažvelgus į šiuos skaičius aišku, kad elektromobilių augimas mūsų šalyje išties spartus. Kalbant apie patiriamus nuostolius, praėjusiais metais fiksavome daugiau nei 300 eismo įvykių, kai nukentėjo elektromobiliai.

Išmokėta suma kiek viršijo 400 tūkst. eurų. Vidutinė išmokos suma pernai buvo 1,4 tūkst. eurų, o maksimali išmokėta suma pernai elektromobiliui siekė 19,8 tūkst. eurų“, – komentuoja Artūras Juodeikis, „Lietuvos draudimo“ Žalų departamento vadovas.

Kaip sako ekspertas, lyginant su įprastu vidaus degimo varikliu aprūpintu automobiliu, elektromobiliui vidutinė nuostolio išmoka pernai buvo 13 proc. didesnė.

„Žinoma, svarbu suprasti, kad elektromobilių plėtra Lietuvoje prasidėjo vos prieš kelerius metus, todėl ir į eismo įvykį patekęs elektra varomas automobilis yra naujesnis – todėl natūraliai ir kainos nuostoliams atlyginti yra didesnės“, – pastebi A. Juodeikis.

Taip pat draudimo ekspertas išskiria „Tesla“ automobilius. Anot jo – Lietuvoje nėra paprasta turėti šios markės automobilį, nes techninis aptarnavimas yra kur kas sudėtingesnis.

„Nuostoliai, patirti su šios markės elektromobiliu, yra skaudesni dėl paprastos priežasties – oficialaus „Tesla“ atstovo Lietuvoje vis dar nėra, todėl sunkiau gauti reikiamas detales, nei kad, pavyzdžiui, „Renault“, „Ford“. Jas reikia siųsti, užtrunka itin daug laiko, todėl visa tai iškelia ir remonto kaštus. Žinoma, pati „Tesla“ yra aukštesnės klasės automobilis, todėl net nelabai svarbu, jog tai elektromobilis – tiesiog už klasę reikia mokėti daugiau“, – pastebi draudikas.

Jis pažymi, kad be „Tesla“ automobilių, brangiausi nuostoliai būna „BMW“ ir „Volkswagen“ elektromobiliams.

Nuostoliai gana įprasti, nedaug tikimybės pažeisti bateriją „Lietuvos draudimo“ ekspertas teigia, kad apgadinimai avarijos metu nelabai skiriasi nuo apgadinimų įprastiems automobiliams. „Avarijos kyla, kai nesilaikoma Kelių eismo taisyklių, žiedinėse sankryžose, parkavimo vietose. Būna sugadinamas elektromobilio priekis, pasitaiko ir įvažiavimų į automobilio galą. Neišvengiama ir smulkių nuostolių stovėjimo aikštelėse, prie prekybos centrų ar namų“, – sako A. Juodeikis.

Anot jo, vieną kartą teko ir nurašyti elektromobilį. Taip nutinka tada, kai automobilio remonto išlaidos yra lygios arba didesnės nei 75 proc. transporto priemonės rinkos vertės iki eismo įvykio.

„Kasko draudimo atveju transporto priemonė laikoma sunaikinta, jei jos remontas negalimas dėl techninių priežasčių ar nėra tikslingas ekonominiu požiūriu.

Bendrovėje esame fiksavę vieną atvejį, kai teko keisti elektromobilio bateriją. Elektromobilis nuvažiavo nuo kelio ir, nepaisant to, kad buvo speciali konstrukcija bei apsaugotas dugnas – baterija buvo sugadinta ir ją teko keisti. Visgi tai tikrai nėra dažnas atvejis. Elektromobilio baterija būna įrengta saugiai, kad būtų kuo mažiau tikimybės ją pažeisti. Įprasto susidūrimo su kitu automobiliu metu pažeisti bateriją faktiškai nėra įmanoma“, – komentuoja draudimo ekspertas.

Viešų įkrovimo stotelių stoka ir privačių apsauga

Žvelgiant į savivaldybes, VĮ „Regitra“ duomenys rodo, kad daugiausia elektromobilių yra Vilniaus mieste bei rajone, beveik 2,8 karto mažiau Kauno mieste bei rajone. Kiek daugiau nei tūkstantį elektromobilių galima rasti Klaipėdos mieste bei rajone. Truputį daugiau nei 400 – Šiaulių mieste bei rajone ir truputį daugiau nei 300 elektromobilių yra Panevėžio mieste bei rajone.

„Tokie skaičiai rodo, kad elektromobiliai vis dar populiariausi didžiuosiuose miestuose. Kita vertus, tai nėra stebėtina, nes viešų įkrovimo stotelių Lietuvoje dar nėra itin daug. Turintys elektromobilį mažesniame mieste, vairuotojai greičiausiai statysis ir savo įkrovimo stotelę prie namų. Žinoma, kur kas sudėtingiau yra daugiabučių gyventojams, todėl greičiausiai mūsų laukia dar daug pokyčių šiuo klausimu“, – pastebi draudimo bendrovės ekspertas.

Jis teigia, kad įrengtos prie namų elektromobilių įkrovimo stotelės yra draudžiamos drauge su būstu, tik svarbu, kad asmuo paminėtų apie turimą stotelę sudarant sutartį.

„Tokios įkrovimo stotelės gali nukentėti, kaip ir bet kuris kitas namų turtas. Pastaraisiais metais namams ir jų turtui daug nuostolių pridaro stichinės nelaimės, artėja ir vasaros vėtros, kurios visuomet yra vienos nuostolingiausių, todėl apie turto apsaugą verta pagalvoti jau dabar. Juk tikrai nenorėtumėte netekti savo elektromobilio įkrovimo galimybės, kai mieste – tik viena vieša elektromobilio įkrovimo stotelė“, – primena draudimo atstovas.

Prieš vasaros sezoną svarbu atkreipti dėmesį, kad, pavyzdžiui, Viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų registravimo sistemos duomenys nurodo, kad Palangos miesto savivaldybėje yra trys mokamos ir trys nemokamos viešosios įkrovimo stotelės elektromobiliams. Neringos savivaldybėje – dvi nemokamos įkrovimo stotelės.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama