Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 23 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 22 d. 17:37
Svečiai gali „pavaišinti“ virusais: kodėl namuose būtinas „Šlepečių Wi-Fi“?
Lapkričio 22 d. 14:36
Didelei daliai vyresnių žmonių skaitmeninės paslaugos – sunkiai prieinamos
Lapkričio 22 d. 11:21
Medžiodami nuolaidas išlikite budrūs: ekspertas pataria, kaip netapti sukčių auka perkant internetu
Lapkričio 22 d. 08:16
Failų bendrinimo technologijos: kaip jos prisitaiko prie augančių šiuolaikinio žmogaus poreikių?
Lapkričio 21 d. 20:39
Asfaltas klojamas, o ryšys stringa: kodėl infrastruktūros spragos stabdo skaitmeninę pažangą Lietuvoje?
Lapkričio 21 d. 18:37
Norite kalbėti vokiškai, itališkai ar kiniškai? „Microsoft Teams“ atnaujinimas pavers jus poliglotu
Lapkričio 21 d. 16:45
5 tendencijos 2025-iesiems: žmonės ieško pusiausvyros tarp technologijų ir realybės, vis labiau vertina autentiškumą
Lapkričio 21 d. 14:24
NKSC įspėja apie dažniausias Juodojo penktadienio apgavystes
Lapkričio 21 d. 12:29
Palygino IT ir automobilių gigantus: į akis krenta sudėtinga problema
Lapkričio 21 d. 10:12
Elektronikos prekių pardavimai per Juodąjį penktadienį: taupysime ne tik dėl akcijų
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Ekspertai pasakė, kam jau dabar verta įsigyti elektromobilį

Publikuota: 2023-04-21 14:14
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Rinkoje apstu elektromobilių, vienu įkrovimu galinčių nuvažiuoti 400-500 km, kelionės jais kainuoja kur kas pigiau nei įprastais automobiliais, pirkėjai gali gauti subsidijas, juridiniai asmenys – ir pasinaudoti PVM lengvata, o kur dar kiti privalumai, tokie kaip tvarumas ir komfortas. Argumentų persėsti prie elektromobilio vairo netrūksta, tad kaip geriausiai išnaudoti jų privalumus?

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Rinkoje apstu elektromobilių, vienu įkrovimu galinčių nuvažiuoti 400-500 km, kelionės jais kainuoja kur kas pigiau nei įprastais automobiliais, pirkėjai gali gauti subsidijas, juridiniai asmenys – ir pasinaudoti PVM lengvata, o kur dar kiti privalumai, tokie kaip tvarumas ir komfortas. Argumentų persėsti prie elektromobilio vairo netrūksta, tad kaip geriausiai išnaudoti jų privalumus?

Ekspertai pasakė, kam jau dabar verta įsigyti elektromobilį

Lietuvos keliais šiuo metu važinėja daugiau nei 8 tūkstančiai vien elektra varomų automobilių ir yra apie 600 viešųjų įkrovimo stotelių. Susisiekimo ministerija yra parengusi planą ir numačiusi investicijas viešosios elektromobilių įkrovimo infrastruktūros vystymui, dar šiais metais startuos finansavimo programos, kurių bendra vertė siekia apie 140 mln. eurų.

Viešuosius elektromobilių įkrovimo tinklus vystančios bendrovės „Eleport“ vadovo Lietuvoje ir Baltijos šalyse Kazio Pupinio teigimu, prireiks laiko, kol šie planai virs realybe.

„Lietuvoje elektromobilių įkrovimo infrastruktūra dar nėra tiek išvystyta, kad keliauti jais būtų taip pat patogu, kaip įprastais automobiliais. Po kelerių metų situacija pasikeis – vienas iš mūsų tikslų yra užtikrinti, kad žmonės galėtų greitai ir patogiai įkrauti elektromobilį tada, kai jie to nori. Sparti infrastruktūros plėtra užtikrins ir pačių elektromobilių populiarumo augimą“, – sako „Eleport“ vadovas Kazys Pupinis.

Elektromobilių pirkėjams – subsidijos ir lengvatos

Bene patogiausia elektromobilį turėti tiems, kurie gyvena individualiuose namuose ir turi nuosavą, įprasto ar vidutinio greičio įkrovimo stotelę. Joje elektromobilio baterija pilnai įkraunama vidutiniškai per 6–8 valandas ar ilgiau, taigi palikus krautis pernakt, ryte jis bus pasiruošęs kelionei.

Elektromobilių vairuotojams labai apsimoka namuose įsirengti ir saulės elektrinę bei taip reikšmingai atpiginti savo keliones. Individualių namų savininkai naujas paraiškas dėl saulės elektrinių įsirengimo vėl galės teikti gegužės mėnesį.

Parama tiek įsirengiant įkrovimo stotelę prie namų, tiek saulės jėgainę gali padėti sutaupyti kelis tūkstančius eurų, taigi palaukti naujų šaukimų išties verta. Vis dėlto pagrindinė elektromobilių įsigijimo skatinimo priemonė, Aplinkos projektų valdymo agentūros (APVA) subsidijos, galios dar ne vienerius metus.

Šiuo metu privatūs asmenys įsigydami naują elektromobilį gali atgauti 5 tūkst. eurų, naudotą – 2,5 tūkst. eurų. Subsidijomis gali pasinaudoti ir naują elektromobilį perkantis verslas, tik tokiu atveju ji siekia 4 tūkst. eurų. Be to, nuo šių metų įmonės, įsigyjančios iki 50 tūkst. eurų vertės elektromobilius, gali pasinaudoti PVM lengvata.

„Palankesnės lizingo sąlygos, nemokamas parkavimas didmiesčiuose, galimybė važiuoti viešojo transporto juostomis – šie ir kiti papildomi privalumai dar labiau gundo persėsti prie elektromobilio. Svarbu, kad įvairios lengvatos, įskaitant subsidijas, būtų tęstinės, ir žmonės galėtų būti tikri, jog spės jomis pasinaudoti, nepavėluos, net jei įvyktų kas nors netikėto, pavyzdžiui, automobilio tektų laukti ilgiau nei planuota ar visgi nuspręstų atidėti jo pirkimą“, – sako K. Pupinis.

Elektromobilis taupo ir kelyje, ir autoservise

K. Pupiniui pritaria ir elektromobilių entuziastas Dainius Jakas: reikšminga, ilgą laiką galiojanti subsidija suteikia užtikrintumo. Kita vertus, pirkdami naują automobilį žmonės vertina ne tik tai, ką gali sutaupyti ar atgauti čia ir dabar, bet kokią naudą turės ilguoju laikotarpiu.

„Vienas iš elektromobilio privalumų yra tai, kad keliauti juo kainuoja perpus, o kai kuriais atvejais ir dar pigiau. Pavyzdžiui, man nuvažiuoti 100 km šiuo metu vidutiniškai kainuoja 4–5 eurus, tuo tarpu net ekonomiškas automobilis sudegina kuro už 7–10 eurų. Be to, elektromobiliai turi mažiau greitai besidėvinčių detalių – juose nėra žvakių, dirželių, filtrų, tepalų, sankabų, – taigi ir aptarnavimo kaštai gerokai mažesni“, – vardija D. Jakas.

Pasak jo, nors ekonominių paskatų vairuoti elektromobilį netrūksta, kad pokytis įvyktų, pirmiausia turi pasikeisti žmogaus mąstysena, nusiteikimas. Paprastas pavyzdys: galima galvoti, kad elektromobilio įkrovimas trunka ilgai, o pripildyti baką benzino užtenka vos kelių minučių. Arba atvirkščiai – turint įkroviklį darbe ar namie baterijos įkrovimui nereikia papildomai gaišti laiko, įjungei ir užmiršai, tuo tarpu pasibaigus degalams būtina specialiai važiuoti į degalinę.

„Vienintelis racionalus veiksnys, kodėl šiandien žmogui gali netikti elektromobilis, yra būtinybė kasdien įveikti ilgus atstumus, pavyzdžiui, važinėti iš Vilniaus į Kauną, iš Kauno į Klaipėdą ir panašiai. Ilgos kelionės kelis kartus per mėnesį tikrai nesudaro nepatogumų, bet kasdien – gali virsti iššūkiu“, – pastebi D. Jakas.

Pokyčiams dar ne visi pasiruošę

Ne visi elektromobilių pirkėjai supranta, ką reiškia gamintojų deklaruojamas maksimalus įveikiamas atstumas: jis nurodo tai, kiek kilometrų elektromobiliu galima įveikti idealiomis sąlygomis. Tačiau, pavyzdžiui, žiemą energijos suvartojimas padidėja vidutiniškai 20–30 proc., taip pat daugiau elektros suvartojama važiuojant dideliu greičiu.

„Kai kuriais atvejais realus įveikiamas atstumas gali būti net perpus mažesnis. Kaip ir su įprastu automobiliu, viskas priklauso nuo konkretaus modelio, vairavimo sąlygų ir stiliaus. Sakyčiau, dar vienas privalumas tas, kad elektromobilis skatina važiuoti tolygiai, neviršyti greičio“, – pastebi D. Jakas.

Septynerius metus vien elektra varomas transporto priemones vairuojantis D. Jakas sako suprantantis, kad pokyčiams dar ne visi pasiruošę, tačiau jie anksčiau ar vėliau įvyks. Jei šiandien įtikinimo darbą atlieka skatinamosios programos, ateityje jų vaidmenį perims ribojimai, mokesčiai ir baudos tiems, kas toliau riedės taršiomis transporto priemonėmis.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama