Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 23 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 22 d. 17:37
Svečiai gali „pavaišinti“ virusais: kodėl namuose būtinas „Šlepečių Wi-Fi“?
Lapkričio 22 d. 14:36
Didelei daliai vyresnių žmonių skaitmeninės paslaugos – sunkiai prieinamos
Lapkričio 22 d. 11:21
Medžiodami nuolaidas išlikite budrūs: ekspertas pataria, kaip netapti sukčių auka perkant internetu
Lapkričio 22 d. 08:16
Failų bendrinimo technologijos: kaip jos prisitaiko prie augančių šiuolaikinio žmogaus poreikių?
Lapkričio 21 d. 20:39
Asfaltas klojamas, o ryšys stringa: kodėl infrastruktūros spragos stabdo skaitmeninę pažangą Lietuvoje?
Lapkričio 21 d. 18:37
Norite kalbėti vokiškai, itališkai ar kiniškai? „Microsoft Teams“ atnaujinimas pavers jus poliglotu
Lapkričio 21 d. 16:45
5 tendencijos 2025-iesiems: žmonės ieško pusiausvyros tarp technologijų ir realybės, vis labiau vertina autentiškumą
Lapkričio 21 d. 14:24
NKSC įspėja apie dažniausias Juodojo penktadienio apgavystes
Lapkričio 21 d. 12:29
Palygino IT ir automobilių gigantus: į akis krenta sudėtinga problema
Lapkričio 21 d. 10:12
Elektronikos prekių pardavimai per Juodąjį penktadienį: taupysime ne tik dėl akcijų
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Pasaulis keičiasi, o gamintojai prisitaiko: dinamiškus SUV modelius siūlo ir su taupymo prieskoniais

Publikuota: 2023-03-31 17:18
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Pažaboti variklių apetitą degalams ir tuo pačiu sumažinti taršą pasišovusiems automobilių inžinieriams tenka išnaudoti visas įmanomas priemones. Vienas iš paprasčiausių bei efektyviausių būdų tai padaryti – ekonomiškas važiavimo režimas.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Pažaboti variklių apetitą degalams ir tuo pačiu sumažinti taršą pasišovusiems automobilių inžinieriams tenka išnaudoti visas įmanomas priemones. Vienas iš paprasčiausių bei efektyviausių būdų tai padaryti – ekonomiškas važiavimo režimas. Jau senokai naujuose automobiliuose diegiamos priemonės vairuotojai iki šiol nelabai mėgo, tačiau naujos technologijos keičia ir šios pagalbinės įrangos galimybes, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Pasaulis keičiasi, o gamintojai prisitaiko: dinamiškus SUV modelius siūlo ir su taupymo prieskoniais
Asociatyvi „Shutterstock“ nuotr.

Ekonomiško važiavimo režimas vairuotojų nemalonėn pateko ne be priežasties – jo pasirinkimas anaiptol nežada jaudinančių potyrių. Taip pat ne visi iš tiesų supranta, kaip veikia pati technologija, o situaciją dar labiau apsunkina gamintojų įprotis vadinti ją skirtingais pavadinimais, nors veikimo principas yra labai panašus. Vis dėlto, vairavimo eksperto teigimu, įvaldžius ją susiformuoja palankiai eisme vertinami įgūdžiai.

Iš kur toks poreikis?

Ekonomiško važiavimo funkcija ypač praverčia didesnį aerodinaminį pasipriešinimą patiriantiems itin išpopuliarėjusiems miesto visureigiams, ilgalaikėje perspektyvoje leidžianti jų degalų sąnaudas sumažinti ir litru šimtui kilometrų nuvažiuoti. Maža to, taip formuojami vairuotojų įgūdžiai, kurie leidžia priprasti važinėti ekonomiškiau bei ekologiškiau, o tuo pačiu ir suvokti, kad patogumui ne visuomet būtinas kuo galingesnis automobilis.

Šią filosofija vadovaujasi ir automobilių gamintojai, pastarąjį dešimtmetį siūlantys alternatyvas itin galingiems ir natūraliai didesniu apetitu degalams pasižymintiems varikliams.

Pavadinimai skirtingi, tačiau veikimo principas – toks pat

Ekonomiško važiavimo režimai automobiliuose buvo pradėti diegti dar paskutiniajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje. Dėl išaugusių kompiuterių skaičiavimo pajėgumų atsirado galimybė reguliuoti variklio, transmisijos ir komforto įrangos parametrus. Būtent elektronika įjungus „Eco“ režimą automobiliuose su vidaus degimo varikliais apriboja oro padavimą, t. y. neleidžia droselio sklendei atsidaryti plačiau, nei numatyta.

Ekonomiškas režimas taip pat nurodo transmisijai anksčiau perjungti pavarą į aukštesnę. Taip pat vengiama perjungti pavarą į žemesnę. Šis veiksmas atliekamas tik tuomet, kai absoliučiai būtina, pavyzdžiui, lenkiant ar įveikiant įkalnę.

Technologija efektyviai veikia ir drauge su greičio palaikymo sistema. Kitaip nei važiuojant standartiniu režimu, nustatytas automobilio greitis bus pasiekiamas lėčiau, nes pagrindinis prioritetas – menkesnės degalų sąnaudos.

Papildomos pastangos taupyti energiją dar labiau pasiteisina vairuojant elektromobilį. Nors elektros motorui oras reikalingas tik aušinimui, ekonomiško važiavimo režimas taip pat veikia – ribojama didžiausia išvystoma galia. Be to, išnaudojant regeneracinį stabdymą, „Eco“ režimas naujuose elektromobiliuose leidžia juntamai apkarpyti energijos sąnaudas.

Pažangiausios sistemos įvertina ir maršrutą

Vairavimo mokyklos „Amplius LT“ vadovas ir taupaus vairavimo treneris Artūras Pakėnas pataria kiekvienu atveju nuodugniai išnagrinėti tikrąsias konkretaus modelio ekonomiško važiavimo režimo galimybes. Daugeliu atvejų naudojamas populiariausias sprendimas – galios ribojimas, dėl kurio susidaro įspūdis, kad sumažėjo akceleratoriaus jautrumas.

„Kadangi šiuolaikiniuose automobiliuose akceleratorius nėra prijungtas prie droselio sklendės trosu, o viską valdo elektronika, spausdami pedalą mes tik duodame nurodymus variklį valdančiam kompiuteriui. Todėl ir pasiūlyti ekonomiško važiavimo režimą yra visai nesudėtinga – tam pakanka specialios programos“, – pastebi pašnekovas.

Išmanesnės naujos kartos ekonominio vairavimo programos pasižymi naujomis funkcijomis. Vienas iš sparčiai populiarėjančių pažangių sprendimų – pagal navigacijos duomenis vairuotojui pateikiamos rekomendacijos, kada verta nukelti koją ir taip sutaupyti daugiau degalų. Pastaruoju atveju technologijos įvertina kelio nuolydį, posūkių trajektorijas ir netgi sankryžų pralaidumą.

Svarbu ir tai, kad toks šiuolaikiškas ekonomiško vairavimo režimas pasitelkiamas ir daugumai vartotojų prieinamuose naujuose modeliuose. Inerciją išnaudoti itin svarbu siekiant užtikrinti mažesnes degalų sąnaudas, todėl neatsitiktinai ši sistema diegiama net ir populiariuose dinamiškesnio charakterio SUV modeliuose.

Išmoko vairuotojus taupyti degalus

A. Pakėnas pažymi, jog rekomendacijas pateikiantys ekonomiško važiavimo režimai vairuotojams – ypač naudingi. Instruktorius tai pastebėjo jau pasirodžius pirmosioms optimalaus pavarų perjungimo technologijoms. Vairuotojai, įpratę sekti žalias rodykles, siūlančias perjungti aukštesnę arba žemesnę pavarą, vėliau šį veiksmą atlieka automatiškai.

„Tokia šiuolaikiška vizualizacija mažiau patirties turintiems vairuotojams padeda išmokti tinkamai elgtis su automobiliu. Kuo ji išsamesnė ir tikslesnė, tuo geriau. Vėliau jos netgi nebereikia – žmogus įpranta viską atlikti savarankiškai, tačiau tai labai naudinga, kol formuojasi įgūdžiai“, – dėsto vairavimo mokyklos vadovas.

Jis juokauja, kad atskirais atvejais ekonomiško važiavimo režimas taip pat gali praversti sunkią dešinę koją turintiems žmonėms arba vairuojantiems galingus automobilius. Tai tarsi vėlai vakare užkandžiauti neleidžianti ant šaldytuvo durelių užkabinta spyna – vairuotojui gali knietėti važiuoti itin dinamiškai, tačiau automobilis neleis to daryti.

„Prie ekonomiško vairavimo įpratusiam ir šiaip susivaldyti gebančiam žmogui nereikalingas joks specialus režimas. Kitu atveju tai gali būti itin naudinga“, – konstatuoja A. Pakėnas.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama