Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 23 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 22 d. 17:37
Svečiai gali „pavaišinti“ virusais: kodėl namuose būtinas „Šlepečių Wi-Fi“?
Lapkričio 22 d. 14:36
Didelei daliai vyresnių žmonių skaitmeninės paslaugos – sunkiai prieinamos
Lapkričio 22 d. 11:21
Medžiodami nuolaidas išlikite budrūs: ekspertas pataria, kaip netapti sukčių auka perkant internetu
Lapkričio 22 d. 08:16
Failų bendrinimo technologijos: kaip jos prisitaiko prie augančių šiuolaikinio žmogaus poreikių?
Lapkričio 21 d. 20:39
Asfaltas klojamas, o ryšys stringa: kodėl infrastruktūros spragos stabdo skaitmeninę pažangą Lietuvoje?
Lapkričio 21 d. 18:37
Norite kalbėti vokiškai, itališkai ar kiniškai? „Microsoft Teams“ atnaujinimas pavers jus poliglotu
Lapkričio 21 d. 16:45
5 tendencijos 2025-iesiems: žmonės ieško pusiausvyros tarp technologijų ir realybės, vis labiau vertina autentiškumą
Lapkričio 21 d. 14:24
NKSC įspėja apie dažniausias Juodojo penktadienio apgavystes
Lapkričio 21 d. 12:29
Palygino IT ir automobilių gigantus: į akis krenta sudėtinga problema
Lapkričio 21 d. 10:12
Elektronikos prekių pardavimai per Juodąjį penktadienį: taupysime ne tik dėl akcijų
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Visų vilčių į elektromobilius nesudėtų – sunkiajam transportui prognozuojamas kitas kelias

Publikuota: 2023-04-01 09:32
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Mėgėjams
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Nors Europos Sąjungos ministrai kovo 28-ąją galiausiai pritarė daug diskusijų sukėlusiam planui nuo 2035 metų registruoti naujus asmeninius ir lengvuosius komercinius automobilius su vidaus degimo varikliais tik tuo atveju, jei jie bus varomi klimatui neutraliais degalais, svarstymų dėl šio plano išlieka.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Nors Europos Sąjungos ministrai kovo 28-ąją galiausiai pritarė daug diskusijų sukėlusiam planui nuo 2035 metų registruoti naujus asmeninius ir lengvuosius komercinius automobilius su vidaus degimo varikliais tik tuo atveju, jei jie bus varomi klimatui neutraliais degalais, svarstymų dėl šio plano išlieka, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Įkraunamas komercinis automobilis (bendrovės nuotr.)
Įkraunamas komercinis automobilis (bendrovės nuotr.)

Sprendimas buvo įstrigęs, kai Vokietijos transporto ministras Volkeris Wissingas paskutinę minutę pasipriešino įstatymo projektui, kuriuo nuo 2035-ųjų būtų buvę uždrausta registruoti visas naujas lengvąsias transporto priemones su vidaus degimo varikliais. Galiausiai Berlyno ir Briuselio politikams pavyko susitarti, tačiau kelias kompromiso link pasėjo abejonių.

Kone iškart pasigirdo dvejonių ir dėl dar svarbesnio projekto – atitinkamo sunkiojo transporto prekybos ribojimo termino. Ekspertai ir netgi patys gamintojai abejoja, ar tai duos norimą efektą.

Pasekmės – sunkiai prognozuojamos

Iki šiol buvo sutarta, kad draudimas prekiauti sunkvežimiais su vidaus degimo varikliais įsigalios nuo 2050 m., o patys gamintojai savanoriškai taikėsi į 2040-ųjų ribą, tačiau kovo pradžioje iš naujo įsiplieskusi diskusija dėl lengvojo transporto ribojimų kelia bangas ir už didžiausią taršos dalį atsakingame segmente. Transporto specialistai ir patys gamintojai be užuolankų kalba, kad norai pasiekti suplanuotus klimato kaitos rodiklius neturi prasilenkti su realybe, o vien tik priverstinis modernių vidaus degimo variklių ribojimas neduos norimo rezultato, tik sukels sunkiai nuspėjamų pasekmių.

Kaip teigia „Iveco“ atstovybės pardavimo ir rinkodaros vadovas Baltijos šalyse Ernestas Jakubonis, norint įgyvendinti klimato kaitos tikslus, jau dabar reikėtų dyzelinius sunkvežimius keisti elektriniais tokiomis apimtimis, kurių negali patenkinti nė vienas gamintojas.

„Taip pat turime suprasti, kad tokio lygio transformacijos visoje transporto grandinėje pastebimai išpūstų sąnaudas, kurios galų gale gultų ant tų pačių vartotojų pečių. Ar esant dabartinėms infliacijos sąlygoms jie sutiktų dar brangiau mokėti už svarbiausius produktus? Ar infliacijos jau atsikandusios Europos valstybės norėtų toliau pilti vandenį ant šio malūno? Geri klausimai“, – svarsto E. Jakubonis.

Specialisto teigimu, tai tik keletas problemų, dėl kurių šiuo metu laužomos ietys Europos politikos kuluaruose. Sklandžiam perėjimui prie netaršaus transporto, pasak jo, koją tebekiša infrastruktūros bėdos. Šioje srityje lengvojo transporto klausimai sprendžiami vis dar per lėtai, o sunkiojo transporto – apskritai vėžlio tempu.

Tačiau šviesa tunelio gale matyti. Komercinio transporto gamintojai jau kone unisonu siūlo sprendimus, leisiančius užtikrinti nuoseklų ir, svarbiausia, spartų judėjimą tvaresnio transporto link. Tai – mišraus kuro energiją naudojančio transporto plėtra. Skirtingai sukuriamą energiją naudojančios pavaros turėtų būti pritaikomos ten, kur jos gali duoti visoms pusėms naudingiausią rezultatą.

Technologijų įvairovė – pagal poreikius

Anot E. Jakubonio, dalis tokių sprendimų įgyvendinama ir dabar, o sistemai sukurti tereikia visų rinkos dalyvių ir politikų sutarimo dėl prioritetų bei paskatų sparčiau transformuoti šalių transporto parkus. Siekiant gerokai sumažinti taršą, jau dabar galima įdarbinti skirtingas technologijas: tiek elektromobilius, tiek suskystintomis biodujomis ar kitais tvariais alternatyviaisiais degalais varomą transportą, tiek ir šiuolaikinius taršos reikalavimus atitinkančius moderniausius dyzelinius sunkvežimius.

„Elektrinis sunkusis transportas jau dabar gali patenkinti regioninio krovinių gabenimo poreikius – vien elektros energija varomi sunkvežimiai tą daro jau ne vienoje Europos šalyje. Šiuo metu efektyviausias ir plačiausią pasiūlą turintis segmentas – elektriniai lengvieji komerciniai automobiliai. Jie jau dabar užsiima smulkiąja distribucija miestuose ar paskutinės mylios pristatymais“, – pažymi E. Jakubonis.

Kaip pavyzdį jis pateikia furgoną, kuris, turėdamas pakankamai talpią bateriją, nesustodamas mieste gali įveikti iki 300 km, o toks atstumas patenkina didžiosios dalies kurjerių vienos dienos reikmes. Tuo metu tolimiesiems pristatymams, eksperto teigimu, vis daugiau vežėjų renkasi suskystintomis biodujomis varomus vilkikus. Šių degalų infrastruktūra Senajame žemyne sparčiai plečiasi, o be sustojimų minėto tipo sunkusis transportas gali įveikti 1 600 km ir net didesnes distancijas.

„Ne iškastinės kilmės, o ekologiškai išgautos biodujos leidžia smarkiai apriboti kenksmingų teršalų išmetimą“, – aiškina E. Jakubonis.

Galiausiai, tolimiems maršrutams, pasak pašnekovo, naudojami šiuolaikinius taršos standartus atitinkantys dyzeliniai vilkikai. Jiems nuolat augančius reikalavimus ir apribojimus kol kas ramiai priima tiek vežėjai, tiek gamintojai. Pastarieji pasiūlą plečia atsižvelgdami į ateities poreikius.

„Kalbant apie taršą, žiūrima ir skaičiuojama, kur ji sukuriama. Todėl ilgainiui miestuose liks vien elektros energija varomas transportas, tačiau ilgose užmiesčio kelionėse, kol nebus sukurta kitokia technologija ir atitinkamus poreikius tenkinanti infrastruktūra, dar ilgai dominuos kito tipo pavaros. Todėl svarbiausia protingai jas suderinti, neužkertant kelio nė vienai galimybei“, – reziumuoja E. Jakubonis.

Specialisto žodžius iliustruoja ir situacija rinkoje. Štai „Iveco“ gali pasiūlyti visų pavarų tipų komercinį transportą, o jos partnerė „Nicola“ nenurašo ir vandenilio kuro elementų technologijos bei toliau ją vysto. Panašia strategija vadovaujasi ir daugiau didžiųjų rinkos žaidėjų, kaip antai „Volvo Trucks“ ar „Scania“.

Sprendimai stringa

Didžioji dalis sunkiųjų transporto priemonių šiuo metu yra varomos vidaus degimo varikliais ir naudoja iškastinį kurą, o jų šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisija sudaro ketvirtadalį kelių transportui tenkančio kiekio. Transporto sektoriui šiuo metu tenka trečdalis Europoje sunaudojamos energijos.

27 ES valstybių narių ministrai 2023 m. vasario 28 d. nesurinko didžiosios balsų daugumos bei neuždegė žalios šviesos naujų lengvųjų automobilių su vidaus degimo varikliais prekybos draudimui, nors tam nuo 2035-ųjų pritarė Europos Parlamentas. Dėl to pasigirdo dvejonių ir dėl iškastiniu kuru varomų sunkvežimių pardavimo pabaigos.

Galiausiai kovo 28 d. ES valstybių ministrai pasiekė kompromisą, pagal kurį naujos transporto priemonės su vidaus degimo varikliais galės būti registruojamos ES po 2035 metų, jei jos bus varomos vadinamaisiais klimatui neutraliais e. degalais. Tai įpylė dar daugiau žibalo į diskusijų apie mišrius pavarų derinius laužą.

Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) pakvietė politikus skatinti e. degalų, mažą anglies taršą gaminant išskiriančios elektros energijos ir iš tinklo įkraunamų hibridinių transporto priemonių plėtrą.

Visos šios technologijos vertinamos nevienareikšmiškai, todėl neabejojama, kad dėl jų dar bus daug ginčų. Tačiau verslui ateities sprendimus reikia priimti jau dabar, tad dėl prioritetų pagrįstumo kol kas sprendžia tik gamintojai, neatmesdami nė vienos galimybės.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama