Elektronika.lt
 2024 m. gruodžio 23 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Gruodžio 23 d. 17:33
Mobilieji ir kompiuteriniai žaidimai: būdas kovoti su šventiniu stresu?
Gruodžio 23 d. 11:31
Dirbtinio intelekto sprendimai kibernetiniam saugumui užtikrinti VU Kauno fakultete
Gruodžio 22 d. 11:24
Energetikos sektoriaus laukia pokyčiai – alternatyvų yra, bet ar užteko laiko pasiruošti?
Gruodžio 21 d. 11:33
Kokį elektronikos įrenginį dovanoti, kad jis vėliau neišaugintų elektros sąskaitos?
Gruodžio 20 d. 17:12
KTU mokslininkai sukūrė nanolazerį – sidabro nanokubus panaudojo šviesos generavimui
Gruodžio 20 d. 14:28
Lietuvių kalba ir technologijos: VU mokslininkų projektas LIEPA-3 atvers naujas galimybes
Gruodžio 20 d. 11:49
Stacionarūs kompiuteriai: koks jų vaidmuo nešiojamųjų kompiuterių eroje?
Gruodžio 20 d. 08:14
„DS Automobiles“ pristato naujausią savo elektrinį flagmaną – „DS N°8“ kupė
Gruodžio 19 d. 20:18
Naudingi patarimai, kurie padės maksimaliai padidinti jūsų elektrinio automobilio priemonės įveikiamą atstumą
Gruodžio 19 d. 17:27
Žaidybinimas: efektyvus švietimo įrankis ar bėgimas nuo tikrovės?
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Tarp elektromobilių pirkėjų tvyro „įkrovimo nerimas“. Kaip jį įveikti?

Publikuota: 2023-02-09 17:49
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Mėgėjams
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Elektromobilių rinka dar sąlyginai jauna, bet žengia jau į trečią fazę: jei anksčiau būgštauta dėl kainų ir akumuliatorių, tai dabar didžiausią nerimą potencialiems EV pirkėjams kelia mažas viešųjų įkrovimo stotelių tinklas. Tam apibūdinti net sukurtas specialus terminas – „įkrovimo nerimas“. Ši pasaulinė tendencija nesvetima ir Lietuvai.

 Rodyti komentarus (1)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Elektromobilių rinka dar sąlyginai jauna, bet žengia jau į trečią fazę: jei anksčiau būgštauta dėl kainų ir akumuliatorių, tai dabar didžiausią nerimą potencialiems EV pirkėjams kelia mažas viešųjų įkrovimo stotelių tinklas. Tam apibūdinti net sukurtas specialus terminas – „įkrovimo nerimas“ (angl. charging anxiety). Ši pasaulinė tendencija nesvetima ir Lietuvai.

Tarp elektromobilių pirkėjų tvyro „įkrovimo nerimas“. Kaip jį įveikti?

Kaip pastebi viešųjų elektromobilių įkrovimo tinklų vystytojo „Eleport“ vadovas Lietuvoje ir Baltijos šalyse Kazys Pupinis, elektromobilių plėtrą stabdančių veiksnių visada buvo ir bus, tik keičiasi jų svarba, įtaka.

„Iš pradžių pagrindiniu stabdžiu buvo įvardijamos ženkliai didesnės elektra varomų automobilių kainos, vėliau tai pakeitė „atstumo nerimas“ – baimė, kad elektromobiliu nepavyks pasiekti kelionės tikslo. Išaugusi konkurencija ir didžiųjų žaidėjų atėjimas į rinką sprendžia tiek kainų, tiek akumuliatorių talpos klausimus, jų aktualumas mažėja. Dabar naujausi tyrimai jau rodo, kad vartotojus nuo persėdimo į elektromobilius pirmiausia pristabdo „įkrovimo nerimas“, kurį lemia viešosios infrastruktūros trūkumas“, – sako K. Pupinis.

Lietuva – ne išimtis

Konsultavimo paslaugų bendrovė EY savo 2022 m. tyrime „įkrovimo nerimą“ sieja su ribota prieiga prie viešųjų įkrovimo stotelių ir jų įkrovimo sparta. Paprasčiau sakant, nors šiuolaikiniai elektromobiliai vienu įkrovimu gali nuvažiuoti kelis šimtus kilometrų, vairuotojai nesijaučia saugūs, kad ilgesnėje kelionėje turės galimybę greitai įkrauti akumuliatorių, arba jam išsikraunant tiesiog neras laisvos ir veikiančios stotelės.

Ši problematika aktuali daugeliui Europos šalių, įskaitant ir Lietuvą. Nors būtų tiksliau sakyti – ypač Lietuvai. Mūsų šalyje užregistruota per 7 tūkst. vien elektra varomų lengvųjų automobilių, o viešų ir pusiau viešų įkrovimo stotelių tėra apie 600. Paprasta matematika rodo, kad vienai stotelei tenka vidutiniškai 11,6 elektromobilio. Savaime suprantama, stotelių koncentracija gerokai didesnė didmiesčiuose ir jų apylinkėse, mažesni rajonai gyvena kukliau, o yra ir tokių, kuriuose stotelė vos viena ar jų nėra visai.

„Įkrovimo infrastruktūros pilnai nėra išvysčiusi nei viena Lietuvos savivaldybė. Vienur situacija geresnė nei kitur, yra aktyviai komunikuojančių ir sprendimų ieškančių savivaldybių, kurias reikia už tai pasveikinti. Tačiau šiai dienai realybė tokia, kad iki pageidautino rezultato dar reikia stiebtis visiems. Tas rezultatas paprastas: kad ir įkrovimo taškų kiekis būtų pakankamas, ir vartotojams nereikėtų laukti eilėje prie užimto įkroviklio, ieškoti kito, jei vienas neveikia, ar jaudintis, kur, kada ir kaip reikės įkrauti elektromobilį“, – sako K. Pupinis.

Būtina nuolatinė plėtra

„Eleport“ vadovas taip pat pabrėžia, kad elektromobilių pardavimai Lietuvoje sparčiai auga ir šis augimas įgyja vis didesnį pagreitį, todėl klaidinga į įkrovimo infrastruktūros vystymą žiūrėti kaip į baigtinį darbą. Tai tiksliau vadinti procesu, kurį būtina nuolat plėsti, prižiūrėti ir tobulinti, atsižvelgiant į situaciją, poreikius bei tendencijas.

„Šį procesą galima palyginti su miestų raida: pažangūs, augantys didmiesčiai niekada nestovi vietoje, juose nuolat vyksta statybos, plėtra, modernizavimas. Panašiai ir su įkrovimo infrastruktūra. Šiandien paprasčiausiai neįmanoma nuspėti, kiek ir kokių įkrovimo stotelių reikės ateityje, žinome tik tai, kad jų dabar ir artimiausiu metu itin trūksta ir net vienai savivaldybei įsirengus palyginus neįtikėtinai daug – 200 – įkrovimo taškų jų po poros metų tikrai bus per mažai, jau nekalbant apie inovacijas, technologijų pokyčius“, – papildo K. Pupinis.

Ir nors Lietuva į elektrinio mobilumo traukinį suskubo kiek vėliau, dar tikrai nepavėlavome, o kitų šalių pavyzdžiai ir gerosios praktikos leidžia mums mokytis bei rezultatų pasiekti greičiau, efektyviau. Kompensacijos ir lengvatos įsigyjant elektromobilius, įkrovimo infrastruktūros subsidijavimas namų ūkiams, ruošiamas subsidijų paketas įkrovimo infrastruktūrai tarp miestų ir kitos priemonės neabejotinai turės teigiamą poveikį ir padės išlaikyti augimo tempą.

Turi ambicingų užmojų

Viešųjų elektromobilių įkrovimo tinklų vystytojai taip pat nesnaudžia. Pernai Lietuvoje veiklą pradėjusi „Eleport“ šiemet planuoja pasirašyti sutartis dėl mažiausiai 300 stočių diegimo ir (arba) operavimo. Jos darbą turėtų pradėti per artimiausius 1–3 metus.

Esant poreikiui, bendrovė yra pasiryžusi vien savo pajėgumais pasiekti Susisiekimo ministerijos iškeltą tikslą – iki 2030 m. šalyje turėti apie 6 tūkst. viešųjų įkrovimo taškų.

„Esame priėmę strateginį sprendimą investuoti į elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtrą, sukurdami plačiausią ir patogiausią tinklą regione. Tam turime ne tik visas reikiamas žinias, patirtį, mūsų pačių kuriamą programinės įrangos sprendimą ir geriausią rinkoje įkrovimo stotelių infrastruktūrą, bet ir partnerius, tokius kaip „Bolt“, bei stiprų finansinį užnugarį iš vieno didžiausių pasaulyje infrastruktūros fondų „Partners Group“. Tai mums leidžia vykdyti aktyvią ir greitą plėtrą Baltijos šalyse, Lenkijoje, kitose CEE šalyse, į kurias planuojame žengti artimiausiu metu“, – užsimena K. Pupinis.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama