Jau gan seniai yra žinoma, kad kai kurie slidžių gamintojai naudoja elektroniką, kuri galimai pageriną slidžių naudojimo patirtį. Norėdami išsiaiškinti, kokia tai technologija detaliau, pakalbinome slidinėjimo klubo ir slidžių serviso „Snow7“ slidininką ir meistrą Arūną.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
– Kokia Jūsų patirtis slidinėjime ir jų ruošime?
Slidinėju labai dažnai. Praktiškai visus metus be pertraukų. Daugiausia slidinėju ne tiesiog turistaudamas, o treniruodamasis slalomą ir slalomą gigantą. Dalyvauju Lietuvos nacionaliniame ir Baltijos šalių čempionatuose. Kadangi užimtą vietą dažnai lemia milisekundės, todėl į slidžių paruošimą, vaškavimą žiūrime ypač rimtai ir atsakingai. Be to, kadangi dažnai varžybos ir treniruotės vyksta ant ledo, dar didesnį dėmesį skiriame slidžių briaunoms. Tačiau svarbu ir pačios slidės. Kiekvienais metais atsinaujiname, nes gamintojai vis bando sukurti modernesnes ir greitesnes slides.
Žinoma, nepamirštu ir turistinio slidinėjimo. Dažnai su šeima išvykstame gerai praleisti laiką į kalnus. Tačiau ir turistiniam čiuožimui slidžių paruošimas yra ypač svarbus – gerai paruoštos slidės ir tinkamai sureguliuoti apkaustai, tai kaip tvarkingas automobilis su gerom, nenudilusiomis ir pripūstomis padangomis ir tvarkinga važiuokle. Tvarkingos slides užtikrina, kad atostogos būtų malonios ir nerūpestingos. Stengiamės kiekvienam savo klientui slides paruošti kaip sau, todėl džiaugiamės kasmet sulaukdami ne tik tų pačių, tačiau ir naujų rekomenduotų klientų.
– Kaip suprantame turite ypač didelę patirtį šioje srityje. Tačiau ką galite papasakoti apie naudojamą elektroniką slidėse?
Vienas žinomiausių sprendimų yra Head KERS technologija, naudojama vienose populiariausių Supershape linijos slidžių. Nors profesionaliam čiuožimui technologija dar nėra paplitus, tačiau mėgėjiškam slidinėjimui ji yra gan stipriai išreklamuota.
– Kas tai yra KERS technologija?
KERS technologija veikia kaip turbokompresorinis įkroviklis. KERS technologija posūkio pabaigoje sustandina slidės galus, kurios dėl to įgauna papildomos galios, padidėja pagreitis. Tai suteikia tarsi katapultavimosi jausmą. Head KERS technologija yra elektroninė, visiškai automatinė ir integruota sistema.
Slidės maksimaliai išlinksta posūkio pabaigoje. Tuo metu aktyvi mikroschema išskiria energiją į slidės galų pluoštus. Tuomet slidės galas sustingsta ir iš karto padidėja atatranka. Todėl posūkio pabaigoje pasiekiamas maksimalus pagreitis. Žinoma tai išnaudoti reikia būti pažengusiu slidininku.
– Ačiū už pokalbį ir sėkmės varžybose ir darbuose.
Ačiū.
Elektronika.lt redakcijos pastaba: pranešime yra reklaminė nuoroda.