Elektrinių automobilių senojo žemyno keliuose sparčiai daugėja, o Europos aplinkos agentūros duomenimis, lūžio tašku buvo 2019 metai. Nuo to laiko naujai registruotų elektrinių automobilių padaugėjo bene 10 kartų ir šis skaičius nesustoja augti.
Ekspertai tikina, kad prie elektrinių arba iš dalies elektrinių automobilių populiarumo prisideda naujų modelių atsiradimas ir pasipildanti antrinė rinka. Vairuotojams siūlomas visas pluoštas tikrųjų elektromobilių, iš elektros lizdo įkraunamų plug-in bei hibridų.
Didieji Vokietijos automobilių gamintojai pasidalino 2022 metų pardavimų duomenimis ir visi jie rodo tą patį. „Volkswagen“, „Audi“ ir „Mercedes-Benz“ fiksuoja augantį elektrinių automobilių populiarumą, o tuo pačiu mažėja vidaus degimo varikliais aprūpintų transporto priemonių paklausa.
„Volkswagen“
„Volkswagen“ turėjo pakankamai gerus metus, o elektromobilių pardavimai išaugo 23,6 proc., lyginant su 2021 metais. Skelbiama, kad praėjusiais metais Vokietijos gamintojas pardavė ir pirkėjams pristatė 330 tūkst. elektrinių automobilių. Tiesa, nepaisant didėjančio šių modelių populiarumo – bendri pardavimai krito.
Remiantis „Volkswagen“ pateikiamais duomenimis, praėjusių metų pardavimai susitraukė 6,8 proc., o iš viso buvo pristatyta 4,56 mln. transporto priemonių. Teigiama, kad pagrindinė to priežastis – sutrikimai komponentų tiekimo grandinėje. Įdomu tai, jog europiečiams tai didelių bėdų nepridarė ir čia pardavimai išaugo 18 proc. ir pasiekė 640 tūkst. ribą.
„Volkswagen“ planuoja iki 2026 metų išleisti 10 naujų elektromobilių pagal savo ACCELERATE planą, todėl ji pretenduoja tapti elektromobilių rinkos lydere su daugybe pasirinkimų pirkėjams – nuo pigesnių modelių iki tokių flagmanų kaip „VW ID.7“. Būtent ID serijos modeliai buvo pagrindinė bendrovės sėkmės priežastis.
Praėjusiais metais buvo parduota 170 tūkst. „Volkswagen ID.4“ elektrinių automobilių, o puikius rezultatus fiksavo ir ID.3 ar ID.6 modeliai. Pastarieji daug dėmesio susilaukė Kinijoje, JAV bei Švedijoje. Skelbiama, kad VW pardavė maždaug 580 tūkst. ID serijos elektromobilių, skaičiuojant nuo 2020 metų rugsėjo.
Be elektromobilių, visureigiai ir toliau yra stiprioji „Volkswagen“ pusė, o prekės ženklas koreguoja savo portfelį, kad atitiktų augančią visureigių paklausą. Visureigių pardavimai išaugo nuo 4 proc. iki 45 proc., o daugiau nei 80 proc. Volkswagen pardavimų JAV sudaro būtent šio tipo automobiliai. Išskirti būtų galima „T-Roc“ modelį, kuris sulaukė didžiulio europiečių susidomėjimo.
Kaip bebūtų, 2023 metai gali būti dar vieni iššūkių metai. „Volkswagen“ ir toliau susiduria su puslaidininkių tiekimo problemomis ir tai gali turėti didžiulę įtaką ir šių metų pardavimų statistikai. Nepaisant to, bendrovė stengiasi sumažinti pristatymo laiką.
„Mercedes-Benz“
2022 metais „Mercedes-Benz“ pristatė daugiau nei 2 mln. transporto priemonių, o tai yra 1 proc. mažiau nei 2021 metais. Nepaisant to, išaugo elektrinių automobilių pardavimai, o tuo pačiu sumažėjo vidaus degimo varikliais aprūpintų modelių paklausa.
Praėjusiais metais bendrovė užfiksavo smarkiai išaugusį elektromobilių pardavimų augimą – xEV modelių, įkraunamų hibridinių ir akumuliatorinių elektrinių transporto priemonių, pardavimai perkopė 319 tūkst. ribą. „Mercedes-Benz“ užfiksavo 19 proc. augimą, lyginant su 2021 metais. Tai sudaro 15 proc. visų bendrovės pardavimų. Verta pastebėti ir tai, jog visiškai elektrinių automobilių pardavimai išaugo net 124 proc. ir pasiekė 117,8 tūkst. ribą.
Verta prisiminti ir tai, jog „Mercedes-Benz“ siekia pereiti tik prie elektrinių automobilių gamybos. Dar visai neseniai, bendrovės vadovas atskleidė, jog bendrovė ketina išplėtoti savo greitųjų įkroviklių tinklą visame pasaulyje, o jis turėtų pasiekti 10 tūkst. krovimo stotelių ribą bei pasiūlyti ekologišką energiją. Darbai dar šiemet prasidės JAV ir Kanadoje, o iki 2030 metų turėtų pasiekti ir Europą, Kiniją bei kitus regionus.
Vienas didžiausių privalumų, kurį žada „Mercedes“ atstovai – galimybė jų įkrovimo tinklu naudotis visiems norintiems. Tokiu atveju bendrovė įgytų didelį pranašumą prieš JAV elektromobilių milžinę „Tesla“, kuri nors ir turi 40 tūkst. įkroviklių visame pasaulyje, tačiau jie yra prieinami tik šios bendrovės automobilių savininkams.
„Audi“
Prekinis ženklas, kuris užfiksavo bene didžiausią elektrinių automobilių paklausos augimą. Vokietijos automobilių gamintojo elektromobiliai pernai sulaukė 44 proc. didesnio susidomėjimo. Skelbiama, jog bendrovė pardavė 118 tūkst. tokio tipo transporto priemonių. Bendri 2022 metų pardavimai siekia 1,61 mln. vienetų, o Europoje užfiksavo net ir geresnius metus nei 2021 metais.
Kaip jau minėjome, „Audi“ pernai pardavė 118 196 elektrinius automobilius, o daugiausiai dėmesio susilaukė tokie modeliai kaip „Audi Q4 e-tron“, „e-tron GT quattro“ bei „e-tron“. Vokiečiai jau spėjo pristatyti ir vieną modelį, kuris rinkoje pasirodys šiemet – tai „Q8 e-tron“, o dar iki 2026 metų ketina visiškai nutraukti vidaus degimo varikliais aprūpintų automobilių kūrimą ir palaipsniui stabdyti jų gamybą.
Verta pastebėti ir tai, jog „Audi“ pernai užfiksavo ir didesnį susidomėjimą sportiniais automobilių variantais. „Audi Sport“ modelių pardavimai pasiekė 45,5 tūkst. ribą, o tai yra 15,6 proc. daugiau nei 2021 metais.