Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 27 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 26 d. 20:28
Augant eismo spūstims, infrastruktūros pokyčių neužteks: būtina keisti keliavimo įpročius
Lapkričio 26 d. 17:52
Kad 3D spausdintuvai mokyklose nedulkėtų – naujų technologijų mokosi ir mokytojai
Lapkričio 26 d. 14:19
Ar dirbtinio intelekto sistemų kūrėjai atsako už šių sistemų sukeltą žalą?
Lapkričio 26 d. 11:35
Dinamiškas ir universalus: antros kartos „Audi Q5 Sportback“
Lapkričio 26 d. 08:35
„Sony“ pristato antros kartos „Alpha 1 II“ pilno kadro fotoaparatą
Lapkričio 25 d. 20:25
Elektrinis sunkvežimis „Renault Trucks E-Tech T“ viena įkrova nuvažiuos 600 km
Lapkričio 25 d. 17:22
„Sony“ pristato pirmąjį „G Master“ standartinį priartinantį objektyvą su pastovia F2 diafragma
Lapkričio 25 d. 14:49
Apsaugokite savo namus: gyventojų klaidos, kurios traukia vagis, ir ekspertų sprendimai
Lapkričio 25 d. 11:20
Iš proto varanti senutė: kaip DI kovoja su telefoniniais sukčiais?
Lapkričio 25 d. 08:34
Kaip ištrinti fono paveikslėlį „iPhone“
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Pigesnių elektrinių automobilių galime taip ir nesulaukti: kylančios baterijų kainos nieko gero nežada

Publikuota: 2022-12-14 18:20
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Mėgėjams
Autorius: Lukas Snarskis
Aut. teisės: ©Telefonai.eu
Inf. šaltinis: Telefonai.eu

Elektromobilių baterijų kainų kritimas buvo viena ryškiausių tendencijų elektromobilių pramonėje pastarąjį dešimtmetį. „BloombergNEF“ atliktos metinės ličio jonų baterijų kainų tyrimo apklausos duomenimis, šiais metais kainų kritimo tendencija sustojo, nes metinės vidutinės baterijų komplektų kainos 2022 metais realiai išaugo 7 proc. Tai pirmasis toks padidėjimas kasmetinių apklausų istorijoje.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Elektromobilių baterijų kainų kritimas buvo viena ryškiausių tendencijų elektromobilių pramonėje pastarąjį dešimtmetį. Dar 2010 metais kilovatvalandės kaina nukrito nuo 1 000 JAV dolerio iki 141 JAV dolerio, kuri buvo užfiksuota praėjusiais metais. Dėl to prasidėjo viena didžiausių permainų automobilių pramonėje per pastarąjį šimtmetį, paskatinusi automobilių gamintojus skirti milijardus dolerių elektromobilių gamybai.

Pigesnių elektrinių automobilių galime taip ir nesulaukti: kylančios baterijų kainos nieko gero nežada

„BloombergNEF“ atliktos metinės ličio jonų baterijų kainų tyrimo apklausos duomenimis, šiais metais kainų kritimo tendencija sustojo, nes metinės vidutinės baterijų komplektų kainos 2022 metais realiai išaugo 7 proc. Tai pirmasis toks padidėjimas kasmetinių apklausų istorijoje.

Yra keletas veiksnių, lemiančių kainų augimą, tačiau svarbiausias iš jų yra didėjančios baterijų žaliavų, įskaitant kobaltą, nikelį ir litį, kainos. Nors pastaraisiais mėnesiais nikelio ir kobalto kainos nukrito, o ličio gali greitai taip pat pasikeisti, tačiau kiekvieno iš jų kainos vis dar yra didesnės nei buvo ankstesniais metais. Tai lemia didėjantis baterijų poreikis ir stringantis baterijų tiekimo grandinės greitis.

Vidutinė baterijos kaina būtų dar didesnė, jei ne perėjimas prie pigesnių ličio geležies fosfato (LFP) baterijų, kuriuose nėra nikelio ar kobalto. Per pastaruosius trejus metus elektromobiliai su ličio geležies fosfato baterijomis užėmė didelę rinkos dalį, o „BloombergNEF“ prognozuoja, kad šiais metais tai sudarys apie 40 proc. visų pasaulinėje rinkoje parduotų elektromobilių.

Elektromobilių baterijų pagaminimo savikainos ir pardavimo kainų skirtumai šiais metais taip pat yra mažesni, o tai rodo, kad gamintojai absorbavo dalį didėjančių baterijų medžiagų ir komponentų kainų.

Pigesnių elektrinių automobilių galime taip ir nesulaukti: kylančios baterijų kainos nieko gero nežada

„BloombergNEF“, atlikdama apklausą ir surinkdama duomenis iš beveik 200 keleivinių elektromobilių, komercinių transporto priemonių, autobusų ir stacionarių saugyklų su ličio jonų baterijomis pirkėjų ir pardavėjų, nustatė vidutinę baterijų kilovatvalandės rinkos kainą. Šis nustatytas kainos skaičius yra svertinis vidurkis, todėl jis neparodo daug skirtumų pagal regioną ir taikymo sritį. Mažiausios baterijų kilovatvalandžių kainos užfiksuotos elektriniuose autobusuose ir komercinėse transporto priemonėse Kinijoje – 131 JAV doleris už kWh.

Nustatyta vidutinė visiškai elektrinių keleivinių transporto priemonių baterijų kaina buvo 138 JAV doleriai už kWh. Regioniniu mastu baterijų kainos buvo pigiausios Kinijoje – 127 JAV doleriai už kWh. Baterijų kainos JAV ir Europoje buvo atitinkamai 24 ir 33 procentais didesnės nei Kinijoje.

Didelis klausimas – kas bus toliau. „BloombergNEF“ prognozuoja, kad baterijų kainos kitais metais išliks pakilusios ir realiai dar šiek tiek kils, lyginant su 2022 metais. Be to, ši komanda taip pat tikisi, kad baterijų kainos vėl pradės mažėti 2024 metais, nes rinkoje atsiranda daugiau žaliavų tiekėjų, taip mažėja spaudimas žaliavų tiekimo grandinėje, o naujos kartos baterijų technologijos ir jų komplektų dizainai pradeda skintis kelią transporto priemonių gamyboje.

Dažnai cituojamas kriterijus, kad elektromobiliai pasieks lygiavertę kainą įprastoms vidaus degimo variklių transporto priemonėms, kai baterijos kilovatvalandės kaina bus 100 JAV dolerių. Remdamasis atnaujintais šių metų baterijų technologijų vystymosi tempo tyrimo skaičiavimais, „BloombergNEF“ prognozuoja, kad vidutinės baterijos kainos turėtų nukristi žemiau šios ribos iki 2026 metų. Tai yra dvejais metais vėliau, nei buvo tikėtasi anksčiau.

Pigesnių elektrinių automobilių galime taip ir nesulaukti: kylančios baterijų kainos nieko gero nežada
>

Vis dėlto verta paminėti, kad 100 JAV dolerių už kWh yra nominalus skaičius, kuris galioja daugiau nei dešimtmetį ir visiškai neatsižvelgiama į tai, kad beveik visų prekių ir paslaugų kaina padidėjo dėl infliacijos, ypač per pastaruosius 18 mėnesių.

Vidutinės naujų parduodamų automobilių kainos JAV šiemet pakilo iki daugiau nei 48 000 JAV dolerių už automobilį ir tai yra aukščiausia visų laikų kaina. Elektromobiliai šiek tiek didina šią vidutinę pardavimų kainą, tačiau transporto priemonių su vidaus degimo varikliais gamybos kaina taip pat auga.

Elektromobilių ir transporto priemonių su vidaus degimo varikliais kainų santykį geriau laikyti intervalu, o ne fiksuota riba. Su šiandieninėmis baterijų kainomis kai kurie transporto priemonių segmentai jau gali pasiūlyti pilnai elektrinius ir prieinamos kainos automobilius be papildomų valstybių institucijų finansinių paramų.

Aukščiausios kokybės elektrinių transporto priemonių kainos jau yra lygiavertės transporto priemonių su vidaus degimo varikliais modelių kainoms, kaip pavyzdžiui mini miesto automobiliai Kinijoje, kur elektromobilių kainos prasideda vos nuo 5 000 JAV dolerių. Komercinių transporto priemonių, pvz., autobusų ir furgonų, kur svarbiausia yra įsigijimo kaina, kainų santykis taip pat jau yra lygiavertis arba labai artimas, atsižvelgiant į regioną ir naudojimo būdą.

Baterijų kainos vis dar turi kristi toliau, kad šį dešimtmetį daugiau vidurinės klasės žmonių pradėtų naudotis elektromobiliais. Tai tikrai dar įmanoma pasiekti, tačiau reikės daug daugiau investicijų į visas baterijų tiekimo grandinės sritis, taip pat į mokslinius tyrimus ir plėtrą bei gamybos proceso tobulinimą.


Telefonai.eu



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama