Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 23 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 22 d. 17:37
Svečiai gali „pavaišinti“ virusais: kodėl namuose būtinas „Šlepečių Wi-Fi“?
Lapkričio 22 d. 14:36
Didelei daliai vyresnių žmonių skaitmeninės paslaugos – sunkiai prieinamos
Lapkričio 22 d. 11:21
Medžiodami nuolaidas išlikite budrūs: ekspertas pataria, kaip netapti sukčių auka perkant internetu
Lapkričio 22 d. 08:16
Failų bendrinimo technologijos: kaip jos prisitaiko prie augančių šiuolaikinio žmogaus poreikių?
Lapkričio 21 d. 20:39
Asfaltas klojamas, o ryšys stringa: kodėl infrastruktūros spragos stabdo skaitmeninę pažangą Lietuvoje?
Lapkričio 21 d. 18:37
Norite kalbėti vokiškai, itališkai ar kiniškai? „Microsoft Teams“ atnaujinimas pavers jus poliglotu
Lapkričio 21 d. 16:45
5 tendencijos 2025-iesiems: žmonės ieško pusiausvyros tarp technologijų ir realybės, vis labiau vertina autentiškumą
Lapkričio 21 d. 14:24
NKSC įspėja apie dažniausias Juodojo penktadienio apgavystes
Lapkričio 21 d. 12:29
Palygino IT ir automobilių gigantus: į akis krenta sudėtinga problema
Lapkričio 21 d. 10:12
Elektronikos prekių pardavimai per Juodąjį penktadienį: taupysime ne tik dėl akcijų
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Kodėl ateityje vairuotojai jau nebediskutuos prie pakelto variklio gaubto?

Publikuota: 2022-12-08 18:39
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Mėgėjams
Aut. teisės: ©15min, UAB
Inf. šaltinis: 15min.lt / Pranešimas žiniasklaidai

Tradicija, kai įsigijus naują automobilį pokalbis su pažįstamais pasisuka link to, kas po šio „kapotu“, atidaromas variklio gaubtas ir aptariamos arklio galios, kilovatai ir kiti parametrai, turėtų išnykti. Arba persikelti nuo variklio skyriaus prie ratų, mat būtent čia, ratuose, sau vietą atrado moderniausių automobilių jėgos agregatai.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Tradicija, kai įsigijus naują automobilį pokalbis su pažįstamais pasisuka link to, kas po šio „kapotu“, atidaromas variklio gaubtas ir aptariamos arklio galios, kilovatai ir kiti parametrai, turėtų išnykti. Arba, sako „Vilnius Tech“ universiteto mokslininkai, persikelti nuo variklio skyriaus prie ratų, mat būtent čia, ratuose, sau vietą atrado moderniausių automobilių jėgos agregatai, rašoma pranešime.

Kodėl ateityje vairuotojai jau nebediskutuos prie pakelto variklio gaubto?
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

Tokį pokytį, pirmojoje automobilių technologijoms, inovacijoms ir pramonei skirtoje konferencijoje „Plug-in 2022“ pasakojo Vidas Žuraulis, „Vilnius Tech“ universiteto Automobilių inžinerijos katedros profesorius, atnešė pasikeitusi automobilių architektūra, kurią inspiravo elektromobilių plėtra. Pastaroji, sakė ekspertas, atnešė nemažai iššūkių, kylančių tada, kai automobilių gamintojai stengiasi užtikrinti ir komfortą, ir saugumą.

Pasak profesoriaus, kuriant elektromobilius, daliai jų pritaikoma įprasta architektūra, arba, paprasčiau tariant, platforma, naudojama ir modeliams su vidaus degimo varikliais, hibridams ir pan.

„Tokiu atveju keičiami tam tikri platformos elementai, pavara, integruojama baterija. Tokio sprendimo privalumas, kad kėbulo konstrukcija lieka standartinė, bet trūkumas tas, kad neišnaudojami elektromobilio komponentų arba elektros pavaros privalumai planuojant automobilio erdvę ir taip pagerinant tiek važiavimo komfortą, tiek saugumą“, – kalbėjo V. Žuraulis.

Visgi atsiranda elektromobilių, kokių, sakė profesorius, jis jau matė paskutiniame „Lietuvos metų automobilio“ konkurse, kurie gaminami naudojant specialiai jiems pritaikytą platformą. Toks sprendimas leidžia geriau išplanuoti erdvę automobilyje, o taip pat išnaudoti elektros pavaros privalumus.

Kur dingo varikliai?

Specialiai elektra varomiems automobiliams skirtos platformos atnešė dar vieną pokytį: po variklio gaubtu, ten kur įprastai būdavo vieta galios agregatams, nieko nebėra.

„Elektros varikliai traukiasi iš kėbulo konstrukcijos ir persikelia į ratus. Tokie automobiliai pamažu ateina į rinką. Pavyzdžiui, vienas Nyderlandų startuolis šiemet pradėjo masinę prekybą tokiu automobiliu. Šis, beje, be variklio rate turi aibę ir kitų inovatyvių elementų, kaip kad dideli saulės elementai ir kitkas“, – sakė V. Žuraulis.

Tačiau į ratus persikėlę automobilių varikliai, anot profesoriaus, atnešė ne tik gausybę privalumų, bet ir naujų iššūkių, su kuriuos automobilių pramonė turi išspręsti arba su jais išmokti susigyventi ir padaryti, kad naujas sprendimas veiktų efektyviai ir saugiai.

Privalumų labai daug

V. Žuraulis pasakojo, kad sprendimas iškelti elektros variklius į ratus, suteikia galimybę automobilio platformoje komplektuoti skirtingo dydžio baterijas neperprojektuojant traukos zonos. Kitaip tariant, keičiasi tik pačios baterijos dydis

„Toks sprendimas suteikia daugiau erdvės projektuojant kėbulą ir saloną. Be to, turėdami tą pačią platformą ir elektros variklius, iškeltus į ratus, galime turėti skirtingos klasės, skirtingos kategorijos kėbulą, netgi skirtingų funkcijų kėbulą, nesvarbu, ar kalbame apie paprastą sedaną, ar komercinės paskirties automobilį, ar didesnių gabaritų vežti keleiviams skirtą transporto priemonę“, – aiškino „Vilnius Tech“ mokslininkas.

Privalumų sąraše, ir didesnis elektros pavaros efektyvumas. Pasak V. Žuraulio, kalbant apie klasikinę komponuotę, klasikinę transimisiją, yra daug mazgų, elementų, per kuriuos nuo pirminio šaltinio keliauja sukimo momentas. Visur arsiranda didesni arba mažesni energijos nuostoliai ir galiausiai reikiamą tašką pasiekia nebe 100 proc. energijos, kurią sugeneravo variklis, bet 90 proc. ar dar mažiau“, – aiškino žinovas.

Tad variklių perkėlimas į ratus leidžia eliminuoti tarpines grandis ir energijos prarandama ženkliai mažiau. Be to, pasakojo V. Žuraulis, toks sprendimas leidžia tiksliau veikti traukos ir stabilumo sistemoms.

„Traukos agregatas yra tuo pačiu ir stabdymo agregatas, todėl variklis persijungti į stabdymo režimą gali kur kas greičiau nei visa klasikinė stabdžių sistema. Taip pat leidžia kur kas tiksliau kontroliuoti automobilio valdymą, jeigu sistema mato, kad kažkuriam automobilio ketvirčiui reikia didesnės traukos, kad būtų išlaikytas stabilumas“, – pasakojo mokslininkas.

Toks sprendimas leidžia ir pagerinti automobilio pravažumą, mat kur kas tiksliau paskirstoma galia.

Galiausiai, akcentavo žinovas, mažėja ir bendras platformos svoris, pats svorio centras nusileidžia dar žemiau, o šitai leidžia automobiliui judėti stabiliau. Tiesa, tik iš dalies, perspėja V. Žuraulis.

Kelia gausybę klausimų

Visgi būtent tai, kad bendras platformos svoris mažėja, o į ratus iškeliavę elektros varikliai automobilio svorį paskirsto kitaip nei klasikiniuose automobiliuose, pasikeičia ir šis bei tas automobilio valdyme. Viena vertus, sumažėjęs svoris ir žemesnis svorio centras leidžia užtikrinti geresnį stabilumą posūkiuose, antra vertus, kai visi daugiau svorio turintys mazgai nutolę nuo svorio centro, esant kritiniams momentams kelyje automobilis gali būti nebe toks paklusnus.

„Taip pat, važiuojant kelio nelygumai sukelia didesnius svyravimus, kurie didina ratų apkrovų pokyčius. O tai, žinoma, mažina automobilio sukibimą su kelio danga. Kritinėse situacijose tai išsivysto į prastą automobilio valdymą, ir, aišku, kažkokį nelaimingą incidentą“, – pasakojo V. Žuraulis.

Jis pastebėjo ir tai, kad rate atsiradus papildomiems 30-40 kilogramų svorio, išauga apkrova automobilio pakabos elementams ir kol kas nėra aišku, kaip pakaba su padidėjusius svoriu susidoros.

„Aišku, pakabos standumo slopinimo elementai šiai dienai turi gana plačias reguliavimo galimybes, prisitaiko prie važiavimo režimo. Tačiau žvelgiant konstrukciškai, gali tekti koreguoti įvairias svirtis ir panašiai“, – aiškino „Vilnius Tech“ atstovas.

Pirmiausia – miestuose

Kylantys klausimai, kaip užtikrinti saugumą ir komfortą tuo pačiu, verčia mokslininką manyti, jog galimai pirmiausia variklio rate idėja bus pritaikyta miestų transporte, kadangi jis juda mažesniais greičiais ir čia galimybės nelaimingiems įvykiams gerokai mažesnės.

„Net žinant, kad galimai reikės pakabos svirtis koreguoti, gali būti, kad pradžioje teks atsigręžti į kiek primityvesnes važiuokles, paprastesnes pakabos konstrukcijas. Ilgainiui viskas artės prie visaverčio automobilio judėjimo ir miesto, ir užmiesčio režimu, tik pradžioj, galbūt, mažesniais greičiais“, – svarstė ekspertas.

Tiria universitete

Drauge su užsienio partneriais „Vilnius Tech“ universitetas nagrinėja, kokią įtaką automobilio komfortui ir stabilumui turės išaugusi masė rate. Pavyzdžiui, pasakojo profesorius, dalis galimų problemų susiję su įvairių juntamų vibracijų skleidžiamais dažniais.

„Pavyzdžiui, ratas gali pradėti rezonuoti, gali atsirasti stabilumo problemų, komfortas taip pat nukentės. Kitaip tariant, atsiras problemų tiek su rato kontaktu, arba rato sąveika, su keliu, tiek su tuo, kas darosi aukščiau – su poveikiu mūsų komfortui, mūsų pojūčiams važiuojant“, – sakė V. Žuraulis.

„Vilnius Tech“ mokslininkų komandos dirba drauge su užsienio partneriais. Kaip pasakojo V. Žuraulis, universiteto partneriai darbuojasi su pusiau aktyviomis važiuoklėmis, o lietuvių užduotis – stengtis patobulinti pasyviąją važiuoklę.

„Iš principo pasiekti absoliutaus tobulumo ir komforto, ir valdomumo prasme, neįmanoma – reikia ieškoti kompromisų. Juos lengviausia pasiekti su moderniomis važiuoklės sistemomis, bet šiek tiek galimybių yra ir su paprastomis pakabomis“, – sakė V. Žuraulis.

Pasak jo, įdomu tai, kad jeigu staiga pasunkėję ratai atliekant bandymus kai kuriais atvejais lemia nedidelius skirtumus, tai atsiradę tam tikro dažnių diapazono virpesiai iš kelio sukelia gerokai daugiau problemų, kurias mokslininkai siekia išspręsti.

Be to, dirbama su aktyvia ratų geometrija. Mokslininkai atlikdami tyrimus siekia išsiaiškinti, ar įmanoma realiu laiku keičiant rato geometriją, pakreipiant padangos poziciją, laimėti daugiau stabilumo kritinėse situacijose, o taip pat – kompensuoti kitus atsiradusius trūkumus.

„Kol kas dirbome tokiame simuliaciniame režime ir tiriame modelį su integruotu papildoma masės elementu. Tiriame„ kaip jis elgsis standartizuotuose testuose, sakykime, dvigubo juostos keitimo ar „briedžio testo“ manevro metu. Atlikdami simuliacijas matome, kad šiek tiek naudos yra, kai turime padidintą ratų išvirtimą būtent į posūkio pusę. Turime mažesnį rato slydimą, turime mažesnį automobilio sukimosi intensyvumą, o tai gali lemti daugiau stabilumo tam tikrų situacijų metu“, – aiškino žinovas.

Pasak V. Žuraulio, kol kas darbo labai daug, reikės persikelti ir iš simuliacinių testų į realią erdvę, bet, tikėjosi mokslininkas, tai, kas atliekama, duos apčiuopiamų rezultatų.

Automobilių technologijoms, inovacijoms ir pramonei skirta konferencija „Plug-in 2022“ organizuojama „Lietuvos žurnalistų autoklubo“, 26-erius metus rengiančio konkursą „Lietuvos metų automobilis“.


15min.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama