Elektronika.lt
 2024 m. gruodžio 24 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Gruodžio 24 d. 11:13
Kaip šventiniu laikotarpiu apsipirkti saugiau?
Gruodžio 23 d. 17:33
Mobilieji ir kompiuteriniai žaidimai: būdas kovoti su šventiniu stresu?
Gruodžio 23 d. 11:31
Dirbtinio intelekto sprendimai kibernetiniam saugumui užtikrinti VU Kauno fakultete
Gruodžio 22 d. 11:24
Energetikos sektoriaus laukia pokyčiai – alternatyvų yra, bet ar užteko laiko pasiruošti?
Gruodžio 21 d. 11:33
Kokį elektronikos įrenginį dovanoti, kad jis vėliau neišaugintų elektros sąskaitos?
Gruodžio 20 d. 17:12
KTU mokslininkai sukūrė nanolazerį – sidabro nanokubus panaudojo šviesos generavimui
Gruodžio 20 d. 14:28
Lietuvių kalba ir technologijos: VU mokslininkų projektas LIEPA-3 atvers naujas galimybes
Gruodžio 20 d. 11:49
Stacionarūs kompiuteriai: koks jų vaidmuo nešiojamųjų kompiuterių eroje?
Gruodžio 20 d. 08:14
„DS Automobiles“ pristato naujausią savo elektrinį flagmaną – „DS N°8“ kupė
Gruodžio 19 d. 20:18
Naudingi patarimai, kurie padės maksimaliai padidinti jūsų elektrinio automobilio priemonės įveikiamą atstumą
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Ko elektromobilių vairuotojams reikia labiau nei ypač spartaus įkrovimo?

Publikuota: 2022-10-05 12:17
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

„Įsikrauna per pusvalandį“, „100 km atstumui reikalingą energiją gausite per 5 minutes“, „galima įkrauti ypač didele galia“ – tokie pažadai ganėtinai dažni, kai kalbama apie naujausius elektromobilius. Vis dėlto, pasak ekspertų, ne visuomet galimybė įsikrauti elektromobilio bateriją ypač sparčiai turėtų tapti lemiamu veiksniu sprendžiant, kurį modelį pirkti.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

„Įsikrauna per pusvalandį“, „100 km atstumui reikalingą energiją gausite per 5 minutes“, „galima įkrauti ypač didele galia“ – tokie pažadai ganėtinai dažni, kai kalbama apie naujausius elektromobilius. Vis dėlto, pasak ekspertų, ne visuomet galimybė įsikrauti elektromobilio bateriją ypač sparčiai turėtų tapti lemiamu veiksniu sprendžiant, kurį modelį pirkti, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Ko elektromobilių vairuotojams reikia labiau nei ypač spartaus įkrovimo?
Gamintojo nuotr.

„Premium“ segmento elektromobiliai, kaip antai „Porsche Taycan“ ar jo giminaitis „Audi e-Tron GT“, gali įsikrauti baterijas ypač greitai – priimti net 350 kW įkrovimo galią. Svetainės „Insideevs.com“ atliktas tyrimas rodo, kad šių prabangių modelių įkrovimo sparta, kai baterija pildoma nuo 20 proc. iki 80 proc., siekia 12–14 km per minutę.

Bet tokias technologijas turintys elektromobiliai yra labiau išimtis nei taisyklė: gerokai daugiau masiniam vartojimui sukurtų populiariausių elektromobilių leidžia baterijas papildyti 100 kW galia. Tai reiškia, kad iki 80 proc. tokio elektromobilio baterija sparčiojo įkrovimo stotelėje pasipildo per maždaug pusvalandį.

Šio greičio, žinovų tvirtinimu, lygiai taip pat užtenka, mat kaskart elektromobilio baterijos įkrovimo greitis priklauso nuo vairuotojo poreikių.

Greičio poreikis ir naudojimo ypatumai

„Optimalus būdas įkrauti elektromobilį ir be reikalo negaišti, – būti ten, kur turi būti, kol automobilis kaupia energiją. Kitaip tariant, bateriją įkrauni tada, kai nevažiuoji: esi arba namuose, arba biure“, – sako žurnalistas, patyręs keliautojas Vitoldas Milius, kuriam priklauso ne vienas važiavimo elektromobiliu rekordas.

Visais kitais atvejais, anot jo, jeigu bateriją tenka papildyti važiuojant, kaip sparčiai tą daryti, priklauso nuo paties vartotojo. Pavyzdžiui, jei elektromobilius įmonės naudoja savo kasdienei veiklai, darbui, nuolat įveikia didelius atstumus, svarbu, kad transporto priemonė būtų įkrauta greitai, mat šiuo atveju sugaištamas laikas įkrovimo stotelėje tiesiogiai susijęs su įmonės uždirbamais pinigais.

„O jeigu elektromobilis naudojamas kasdienėms reikmėms, tikrai nereikalingas nei itin didelis nuvažiuojamas atstumas, nei labai talpi baterija, nei ypač greitas įkrovimas“, – kalba žinovas, mat skaičiuojama, jog vidutiniškai per dieną automobiliu nuriedama tik iki 50 km.

Be to, mažesnės spartos krovimas nereiškia lėto. Pavyzdžiui, „Citroën ë-C4“ 50 kWh talpos bateriją namų sąlygomis naudojant 11 kW integruotą automobilio kroviklį ir sieninį „Wall Box“ priedėlį galima visiškai įkrauti per 5 valandas. Ir tiek pakaks vienu ypu nuvažiuoti iki 350 kilometrų.

Pataria nedaryti tos pačios klaidos

Kalbėdamas apie spartaus įkrovimo poreikį, V. Milius pastebi, jog Lietuvoje daugelis elektromobilių vairuotojų turi tą pačią ydą: stotelėje bando įsikrauti kuo daugiau, kad nukaktų kuo toliau.

Toks noras, pasak eksperto, absoliučiai nelogiškas, mat kur kas protingiau būtų papildyti baterijas tiek, kiek reikia, kad būtų pasiektas kelionės tikslas, ir tuomet jau ten įkrauti automobilio akumuliatorius iki galo.

„Bent man atrodo, kad tikrai nereikia įkrauti visos baterijos. Gal žmogui liko nuvažiuoti tik 50 km – tai tiek ir reikia įsikrauti ir keliauti toliau“, – kalba jis.

Reikia ne tik stotelių

Tiesa, ar žmogui prailgs laikas įkrovimo stotelėje, ar ne, eksperto manymu, priklauso ne tik nuo to, kaip greitai ši gebės įkrauti bateriją ar kaip greitai įsikraus elektromobilio baterija. Ypač svarbi aplink įkrovimo vietą esanti infrastruktūra.

„Svarbu, kad įkrovimo stotelių atsirastų tose vietose, kur žmogui malonu ir įdomu ką nors veikti. Vidury pievos, kokiame nors šabakštyne, stovėti kad ir tas 40 minučių nėra malonu“, – tikina žinovas ir pabrėžia, kad jeigu infrastruktūra tinkama, žmogus, pastatęs krauti elektromobilį, nueis nusipirkti gėrimo, užkąsti, pasivaikščios, pasiaus su vaikais žaidimų aikštelėje ir nė nepajus, kai baterija įsikraus tiek, kad užtektų likusiai kelionės daliai.

Infrastruktūros patogumas ypač reikšmingas tais atvejais, kai įrengta įkrovimo stotelė – lėta ar vidutinės spartos.

Baltijos ir Skandinavijos šalis elektromobiliu apvažiavęs V. Milius sako, kad užsienyje šis klausimas išspręstas itin išmintingai. Už miestų įkrovimo stotelės įrengiamos tose vietose, kur jau yra infrastruktūra, pavyzdžiui, įprastose degalinėse, todėl žmogui netenka trypčioti vietoje.

„Kitas dalykas – tų stotelių yra daug, tad beveik niekada nereikia laukti dėl to, kad viskas užimta. Pas mus dažniausiai yra viena stotelė ir tenka laukti eilėse, kęsti klausimus, ar ilgai krausi, nervintis. Kai stotelių daug ir viso šito nėra, labai atpalaiduoja“, – akcentuoja pašnekovas.

Greitas įkrovimas – dar ne viskas

Automobilių rinkos žurnalistė Dina Sergijenko-Ramaškevičienė sutinka, kad dažnai tai, ar užtektinai greitai gali įsikrauti elektromobilio bateriją, suvokiama subjektyviai: pagal tai, kas yra aplink įkrovimo stotelę.

„Tikrai yra tekę įsikrauti bateriją plyname lauke, vidury nieko, greta apleistos kavinės, kur teritorija kone virtusi šiukšlynu. Nors naudojau sparčiojo įkrovimo jungtį ir reikėjo visai nedaug kilometrų, laikas nežmoniškai prailgo – vis žvilgčiojau į įkrovimo rodiklius, ar dar ilgai teks stirksoti“, – pasakoja ji.

Žurnalistė įžvelgia ir dar vieną problemą, susijusią su ypač greitai įsikrauti galinčiais elektromobiliais ir galingomis įkrovimo stotelėmis. Nors elektromobilių, gebančių „pasiimti“ didelę galią, daugėja, daugiau perspektyvos kol kas turi tie modeliai, kurių baterijos įkraunamos 100 kW galia, nes jiems tinkamų įkrovimo vietų, kur spartą galima išnaudoti nuo A iki Z, kur kas daugiau.

„Tai logiška. Įrengti ypač galingą įkrovimo stotelę, tenkinančią tokių modelių kaip „Porsche“, „Audi“ ar „Tesla“ poreikius, yra gerokai brangiau, kai kada net kelis kartus, nei pastatyti stotelę, pavyzdžiui, „Citroën“ ir kitų gamintojų modeliams, galintiems priimti 100 kW galios įkrovą.

Štai kodėl tų pačių greičiausių ir galingiausių stotelių tokioje mažoje šalyje kaip Lietuva mes galime turėti vos kelias – jų pakaks. O vidutinės spartos tinklo ar lėtojo įkrovimo stotelių reikėtų kur kas daugiau“, – įsitikinusi automobilių rinkos žinovė.

Reikia tinklo ir nebūtinai nemokamo

Jai pritaria ir V. Milius. Žurnalistas pabrėžia, kad, augant elektromobilių skaičiui, įkrovimo stotelių tinklas privalo plėstis. Ir nekalbama vien apie ypač spartaus įkrovimo stoteles, kurių privalumus kol kas išnaudoti gali tik menka dalis rinkoje esančių elektromobilių.

„Jei kažkas sako, jog tinklo nereikia, nes viską privalu įkrauti namuose ir darbe, yra neteisus. Tinklo labai reikia, nes dabar pusė stotelių neveikia, dar pusėje tenka laukti eilėse, o žmonės, išvažiavę elektromobiliais į kelią, priversti susitaikyti, nes neturi kaip įveikti reikiamo atstumo“, – kalba jis.

Pasak žurnalisto, savaime suprantama, kad labiausiai apsimoka įkrauti baterijas namuose, kai elektromobilis stovi, tačiau „nutikus gyvenimui“, būtina turėti galimybę įsikrauti baterijas ir kelyje.

„Ir ten gali būti brangu, bet geriau lai būna galimybė įsikrauti brangiai: pritrūkus elektros kelyje, vienintelis variantas – kviestis automobilvežį. Juk būna situacijų, kai susiplanuoji kažkur įsikrauti, atvažiuoji, o ten stotelė neveikia, spaudi kitur – neveikia ir ten. Tuomet ir atrodo, kad geriau jau brangi stotelė nei jokios“, – kalba jis.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama