Elektronika.lt
 2024 m. gruodžio 26 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Gruodžio 25 d. 11:23
Tyrimas atskleidė, kad dėl DI autoriai gali netekti beveik ketvirtadalio pajamų
Gruodžio 24 d. 11:13
Kaip šventiniu laikotarpiu apsipirkti saugiau?
Gruodžio 23 d. 17:33
Mobilieji ir kompiuteriniai žaidimai: būdas kovoti su šventiniu stresu?
Gruodžio 23 d. 11:31
Dirbtinio intelekto sprendimai kibernetiniam saugumui užtikrinti VU Kauno fakultete
Gruodžio 22 d. 11:24
Energetikos sektoriaus laukia pokyčiai – alternatyvų yra, bet ar užteko laiko pasiruošti?
Gruodžio 21 d. 11:33
Kokį elektronikos įrenginį dovanoti, kad jis vėliau neišaugintų elektros sąskaitos?
Gruodžio 20 d. 17:12
KTU mokslininkai sukūrė nanolazerį – sidabro nanokubus panaudojo šviesos generavimui
Gruodžio 20 d. 14:28
Lietuvių kalba ir technologijos: VU mokslininkų projektas LIEPA-3 atvers naujas galimybes
Gruodžio 20 d. 11:49
Stacionarūs kompiuteriai: koks jų vaidmuo nešiojamųjų kompiuterių eroje?
Gruodžio 20 d. 08:14
„DS Automobiles“ pristato naujausią savo elektrinį flagmaną – „DS N°8“ kupė
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Daugiau kilometrų viena elektromobilio įkrova – misija įmanoma: mieste įveikia ir 700 km

Publikuota: 2022-09-28 14:22
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Viena įkrova elektromobiliu nuvažiuojamas atstumas gali gerokai skirtis ne tik dėl pasirinkto modelio, bet ir dėl to, kur ir kaip juo važiuojama. Prieš renkantis norimą elektra varomą transporto priemonę, į tai siūlo atkreipti dėmesį ne vien specialistai, bet ir patys gamintojai.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Viena įkrova elektromobiliu nuvažiuojamas atstumas gali gerokai skirtis ne tik dėl pasirinkto modelio, bet ir dėl to, kur ir kaip juo važiuojama. Prieš renkantis norimą elektra varomą transporto priemonę, į tai siūlo atkreipti dėmesį ne vien specialistai, bet ir patys gamintojai, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Įkrovimo stotelė. „Shutterstock“ nuotr.
Įkrovimo stotelė. „Shutterstock“ nuotr.

Nemaža jų dalis vis dažniau ima atskirai deklaruoti rodiklius, kurie įprasti ir vidaus degimo varikliais varomas mašinas eksploatuojantiems vairuotojams. Dažno elektromobilio specifikacijoje nurodoma ne tik, kiek jis gali įveikti viena įkrova mišriomis sąlygomis, tačiau ir tai, kiek jis potencialiai nuriedės vien miesto gatvėmis.

Tik skirtingai nuo daugumos benzininių ar dyzelinių transporto priemonių, miestuose elektromobilių nuvažiuojamas atstumas pastebimai išauga. O automobiliai, turintys efektyviai reguliuojamas stabdymo energijos regeneracijos sistemas, kaip antai naujausi „Hyundai“, BMW ar „Kia“ modeliai, urbanizuotose vietovėse tarp įkrovimų įveikiamą atstumą gali padidinti iki įspūdingų skaičių.

Mieste – per 700 km

Kad elektromobiliai yra našesni miestuose, iliustruoja ne vien gamintojų deklaracijos, bet ir transporto entuziastų jiems metami iššūkiai. Maksimalias elektra varomų modelių galimybes nuolat tikrinantis daugkartinis Lietuvos rekordininkas Vitoldas Milius sako, jog pagrindinės priežastys, leidžiančios elektromobiliais sukarti gerokai daugiau kilometrų mieste, yra mažesnis greitis ir galėjimas regeneruoti dalį išnaudojamos energijos dažniau stabdant.

Kad tinkamai sukomplektuotas elektromobilis mieste viena įkrova gali nuvažiuoti panašų atstumą kaip ir modelis su dyzeline jėgaine ir pilnu baku, V. Milius įrodė dar 2019 metais. Tąsyk žurnalo „Auto Bild Lietuva“ leidėjas kompaktišku SUV modeliu „Hyundai Kona EV“ su 64 kWh talpos baterija Vilniaus gatvėmis įveikė 710 kilometrų.

Taip jis pagerino kolegos Jano Tietjeno iš vokiškojo „Auto Bild“ žurnalo pasiekimą – šiam buvo pavykę mieste tuo pačiu modeliu nuriedėti 613 kilometrų. Gamintojo pagal WLTP metodiką šiam elektromobiliui numatytas nuvažiuoti atstumas viena įkrova įvairiomis sąlygomis – iki 482 kilometrų.

Rekordo siekęs žurnalistas prieš dvejus metus neslėpė stengęsis judėti imituodamas tradicinę aktyvią darbo dieną: įvairiausiais reikalais nardė po miesto centrą, važinėjo aplinkkeliu ir kitomis judresnėmis gatvėmis, o klajones užbaigė jau naktį, keliams ir baterijai ištuštėjus.

V. Milius pabrėžė, jog didžiąja dalimi tokio rezultato siekti padėjo išmanusis energijos kaupimas už vairo įtaisytomis mentelėmis, kurios reguliuoja stabdymo energijos regeneracijos intensyvumą. Jomis galima nustatyti tiek švelnų, tiek smarkų automobilio stabdymą varikliu ir taip papildomai įkrauti bateriją.

„Vidaus degimo varikliais varomų automobilių vairuotojai neturi išmaniojo regeneravimo galimybės, leidžiančios dalį energijos „susigrąžinti“ į bateriją. Rekordą pasiekti pavyko ir dėl tinkamo elektromobilio, nes mieste jis viską daro labai gerai, jeigu vairuotojas moka juo naudotis“, – prisimena žurnalistas.

Dar įspūdingesni rodikliai bus pasiekti nuo šių metų vidurio atnaujintais „Hyundai Ioniq 5“ elektromobiliais. Jiems iki 710 kilometrų mieste tapo ne trokštamu rekordu, o bet kuriam vairuotojui, gamintojo numatymu, pasiekiamu rodikliu.

Tai lemia naujas didesnis 77,4 kWh talpos akumuliatorius. Ši baterija turi ir kitą svarbų privalumą – išmaniąją pašildymo funkciją, kuri veikia kartu su navigacijos sistema. Dėl to pakeliui į įkrovimo vietą automobilis automatiškai koreguoja baterijos temperatūrą ir užtikrina didžiausią įmanomą jos įkrovimo greitį.

Kartu padidinti ir elektromobilio galios rodikliai: vieną elektros variklį ant galinės ašies turintis modelis dabar išvysto 229 AG, o visais keturiais ratais varoma versija su dviem motorais pasiekia 335 AG pajėgumą.

Ką suprasti vairuotojui

V. Milius pabrėžia, kad, norint didinti kilometražą, be minėtų elektromobilių galimybių mieste svarbus ir vairuotojo indėlis. Specialisto teigimu, užmiestyje vairuotojui pakanka vairuoti ir čia daugiau lemia automobilio aerodinaminės savybės bei greitis.

„Vėlgi prašosi palyginimas su vidaus degimo varikliais varomais modeliais, tik šį kartą pranašumas yra pastarųjų pusėje. Dyzelinio motoro sąnaudos važiuojant 100 ar 120 km/val. greičiu gali skirtis visai nedaug, o elektromobiliui tai gali būti labai dideli energijos sunaudojimo skirtumai, kurie kartu su kitais veiksniais gali net perpus sumažinti planuojamą nuvažiuoti atstumą“, – pažymi pašnekovas.

O mieste, mažėjant greičiui, menksta ir aerodinamikos svarba. Mažesnis greitis palankesnis bet kuriam elektromobiliui. Tiesa, vairuotojo vaidmuo čia išauga. Vairuotojas, pasirinkęs elektromobilį su išmaniąja regeneracijos sistema ir išsiugdęs jos valdymo įgūdžius, gali gerokai padidinti viena įkrova nuvažiuojamų kilometrų skaičių.

„Žinoma, reikia suprasti ekologinio vairavimo principus – pavyzdžiui, visuomet numatyti, kas bus eismo sraute toliau. Vairuotojas privalo nuolat būti tame veiksme. Nes jeigu jis bus sutelkęs dėmesį į telefoną, o ne į vairavimą, nepamatys, kas vyksta ir ką reikia toliau daryti.

Prie elektromobilio pripratęs vairuotojas gali visai nebenaudoti stabdžio – naudojant reguliuojamąją stabdymo energijos regeneraciją galima įgusti netgi tokiu būdu tiksliai sustoti prie sankryžos, pamačius, kad priešaky dega raudona šviesoforo spalva“, – paaiškina V. Milius.

Anot jo, norintiems elektromobiliu įveikti daugiau kilometrų užmiestyje patartina ne tik silpniau spausti greičio paminą, bet ir stengtis pagal galimybes ar komforto poreikį apriboti nereikalingų ar mažareikšmių prietaisų, siurbiančių baterijos energiją, naudojimą.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama