Elektronika.lt
 2024 m. gruodžio 26 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Gruodžio 25 d. 11:23
Tyrimas atskleidė, kad dėl DI autoriai gali netekti beveik ketvirtadalio pajamų
Gruodžio 24 d. 11:13
Kaip šventiniu laikotarpiu apsipirkti saugiau?
Gruodžio 23 d. 17:33
Mobilieji ir kompiuteriniai žaidimai: būdas kovoti su šventiniu stresu?
Gruodžio 23 d. 11:31
Dirbtinio intelekto sprendimai kibernetiniam saugumui užtikrinti VU Kauno fakultete
Gruodžio 22 d. 11:24
Energetikos sektoriaus laukia pokyčiai – alternatyvų yra, bet ar užteko laiko pasiruošti?
Gruodžio 21 d. 11:33
Kokį elektronikos įrenginį dovanoti, kad jis vėliau neišaugintų elektros sąskaitos?
Gruodžio 20 d. 17:12
KTU mokslininkai sukūrė nanolazerį – sidabro nanokubus panaudojo šviesos generavimui
Gruodžio 20 d. 14:28
Lietuvių kalba ir technologijos: VU mokslininkų projektas LIEPA-3 atvers naujas galimybes
Gruodžio 20 d. 11:49
Stacionarūs kompiuteriai: koks jų vaidmuo nešiojamųjų kompiuterių eroje?
Gruodžio 20 d. 08:14
„DS Automobiles“ pristato naujausią savo elektrinį flagmaną – „DS N°8“ kupė
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Ko labiau reikia elektromobilių vairuotojams: įkrovimo spartos ar talpios baterijos?

Publikuota: 2022-09-14 08:10
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Greičiau įkrauti ar toliau nuvažiuoti viena įkrova? Į šį klausimą elektromobilių mėgėjų bendruomenė neturi vieno atsakymo. Ir artimiausius metus vargu ar pavyks į jį atsakyti, nes vardydami vieno ar kito pasirinkimo privalumus žinovai čia pat pabrėžia ir trūkumus.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Greičiau įkrauti ar toliau nuvažiuoti viena įkrova? Į šį klausimą elektromobilių mėgėjų bendruomenė neturi vieno atsakymo. Atsakyti į jį – tolygu išnarplioti mįslę, kas atsirado anksčiau – višta ar kiaušinis?

Ir artimiausius metus vargu ar pavyks į jį atsakyti, nes vardydami vieno ar kito pasirinkimo privalumus žinovai čia pat pabrėžia ir trūkumus, tad kol kas laimi tie automobilių gamintojai, kurie bando išlaikyti aukso vidurį, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Ko labiau reikia elektromobilių vairuotojams: įkrovimo spartos ar talpios baterijos?
Asociatyvi „Shutterstock“ nuotr.

Sprendimų paieška

Jei akyliau pasižvalgytume po elektromobilių rinką, būtų akivaizdu, kad šiandien automobilių gamintojai, nuo konvejerių ridenantys elektra varomas transporto priemones, eina skirtingais keliais. Pavyzdžiui, tokios bendrovės kaip Prancūzijos „Peugeot“ stengiasi būtų universalios ir įtikti daugumos poreikiams. Jos gamina elektromobilius, galinčius ganėtinai greitai įsikrauti ir užtektinai nuvažiuoti.

Patys brangiausi, „premium“ segmento, elektromobiliai jau dabar geba įsikrauti iki 80 proc. bateriją ypač greitai – per maždaug 20 minučių. Tačiau net ir tiek kai kuriems vairuotojams atrodo per ilgai, norisi dar sparčiau. Regis, atsakymas tokiems greičio mėgėjams bus: baterijų technologijų įmonė „StoreDot“ žada, kad po dešimtmečio įkrauti bateriją 160 km kelionei bus galima vos per 2 minutes.

Kita vertus, dalis „premium“ automobilių gamintojų suka kita linkme – į elektromobilius montuoja talpias baterijas, leidžiančias viena įkrova nusigauti kuo toliau.

Mato ne tik naudą

Tačiau elektromobilių entuziastas ir tinklaraščio autorius Dainius Jakas neslepia: nors ir įkrovimo sparta, ir talpi baterija vienodai svarbūs elektromobilių naudotojams, šalia privalumų atsiranda ir trūkumų.

„Dabar didžiausia baterijos talpa siekia apie 120 kilovatvalandžių (kWh). Tokia baterija jau sveria 700 kilogramų. Tai jeigu norėtume padidinti jos talpą, kad automobilis įveiktų, pavyzdžiui, 1 000 km, tai vien tik akumuliatoriai svers 1,5 tonos“, – skaičiuoja ekspertas.

Pasak D. Jako, galima įsivaizduoti, jog asmeniniam transportui didelis papildomas baterijos svoris nekliudo, tačiau visiems lengviesiems komerciniams automobiliams, kurie naudojami kroviniams vežti, toks svoris kardinaliai pakeistų galimą vežti krovinio dydį.

„Su dabartine baterijų technologija padvigubinti talpą galima, bet susiduriame su tuo, kad tuomet automobilis ypač daug sveria“, – akcentuoja pašnekovas.

Anot D. Jako, yra ir kitų niuansų – pavyzdžiui, dažnai tai, kad tenka kas kažkiek laiko sustoti įsikrauti baterijos, nėra blogai, kai keliaujama su šeima.

„Su vaikais tikrai neįmanoma važiuoti ilgiau nei dvi tris valandas. Šiuo požiūriu man nebereikia to elektromobilio, kuris važiuoja kuo toliau“, – tikina žinovas.

Infrastruktūra dar nepritaikyta

D. Jakas sako, kad didelis privalumas yra ir galimybė elektromobilį įkrauti greitai. Jis prisipažįsta neretai sulaukiantis žinučių, kaip vienas ar kitas gamintojas sukūrė baterijas, kurias galima įkrauti ypač didele galia.

„Pakalbėkime apie Lietuvą, kur dauguma stotelių baterijas gali įkrauti 50 kilovatų (kW) galia, nors automobiliai jau senokai priima didesnę galią. Tarkime, šiandien išleidžiamas modelis, kurio bateriją galima įkrauti 500 kW galia. O kada atsiras tokios galios stotelė?“ – retoriškai klausia jis, primindamas, kad šalyje turime projektų, kurių iniciatoriai norėtų pasistatyti ypač galingas stoteles, tačiau elektros įvadų, galinčių atlaikyti tokią didelę galią, laukia metus.

D. Jako manymu, sprendimų, kaip įkrauti ypač didele galia galinčius įsikrauti elektromobilius, yra, tačiau gerokai sudėtingesnių.

„Jeigu gamintojas išleis elektromobilį, kuris gali įsikrauti ypač didele galia, įkrovimo infrastruktūra pradės vytis geriausiu atveju po penkerių metų – niekas juk nepuls staiga keisti esamų stotelių“, – aiškina pašnekovas.

Tiktų sunkiasvoriams

„Manau, kad šitos technologijos turėtų būti paliktos sunkiajam transportui. Mat leisti sunkiasvoriams važiuoti elektra sudėtinga, bet jie kas 9 valandas stovi, ir gana ilgai“, – pastebi jis.

Pasak specialisto, išnaudoti dabartinius talpesnių baterijų spartesnio įkrovimo privalumus galima tol, kol keliuose kroviniai nėra vežami autonominiais sunkvežimiais, mat jiems nereikės ilgai stovėti, kad pailsėtų vairuotojas.

Visgi pašnekovas sutinka, kad kol kas rinkoje matyti du kraštutinumai ir akivaizdus aukso vidurys. Vienas kraštutinumas – talpi ir sunki baterija. Antrasis – galimybė įsikrauti sparčiai.

Deja, tokie modeliai – ypač brangūs ir neįperkami masėms.

„Dabar visi automobiliai, kurie gali ir toli važiuoti, ir greitai įsikrauti, yra „premium“ segmento. Tam, kad minėtos technologijos pasiektų paprastus vartotojus, reikia įperkamo modelio“, – pastebi D. Jakas.

Gali skatinti ir baudos

Anot žinovo, nėra aišku, kada technologijos, apimančios ir ypač talpią bateriją, ir spartų įkrovimą, pasieks paprastus vartotojus ir rinką. D. Jako teigimu, kur kas labiau tikėtina, jog ilgainiui vidaus degimo variklius turinčių automobilių vairuotojų pečius užgrius baudos už tai, kad jie perka dyzelinį ar benzininį automobilį.

„Gali būti ir taip. Prancūzijos, kuri skiria rimtas baudas perkantiems dyzelinius ir benzininius automobilius, pavyzdys tą tik įrodo. Tada vairuotojai triskart pagalvos, ar tikrai verta susimokėti visokius mokesčius, ar tiesiog sėsti į elektrinį automobilį“, – teigia jis.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama