Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 23 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 23 d. 11:37
Išmani vaikystė: ekspertė apžvelgia, kokius įgūdžius ugdo programavimas, robotika ir dirbtinio intelekto naudojimas
Lapkričio 22 d. 17:37
Svečiai gali „pavaišinti“ virusais: kodėl namuose būtinas „Šlepečių Wi-Fi“?
Lapkričio 22 d. 14:36
Didelei daliai vyresnių žmonių skaitmeninės paslaugos – sunkiai prieinamos
Lapkričio 22 d. 11:21
Medžiodami nuolaidas išlikite budrūs: ekspertas pataria, kaip netapti sukčių auka perkant internetu
Lapkričio 22 d. 08:16
Failų bendrinimo technologijos: kaip jos prisitaiko prie augančių šiuolaikinio žmogaus poreikių?
Lapkričio 21 d. 20:39
Asfaltas klojamas, o ryšys stringa: kodėl infrastruktūros spragos stabdo skaitmeninę pažangą Lietuvoje?
Lapkričio 21 d. 18:37
Norite kalbėti vokiškai, itališkai ar kiniškai? „Microsoft Teams“ atnaujinimas pavers jus poliglotu
Lapkričio 21 d. 16:45
5 tendencijos 2025-iesiems: žmonės ieško pusiausvyros tarp technologijų ir realybės, vis labiau vertina autentiškumą
Lapkričio 21 d. 14:24
NKSC įspėja apie dažniausias Juodojo penktadienio apgavystes
Lapkričio 21 d. 12:29
Palygino IT ir automobilių gigantus: į akis krenta sudėtinga problema
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Automobilių gamintojai skatina pažangias technologijas, tačiau vienoje srityje jau ima dairytis atgal

Publikuota: 2022-08-01 14:27
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Automobilių ergonomikos srityje pastaraisiais metais įsivyravo dvi labai skirtingos nuomonės. Dauguma gamintojų linkę įrangos valdymą perkelti į jutiklinius ekranus ir tokiu pat principu veikiančius mažesnius paviršius, o kiti grąžina į saloną fizinius mygtukus. Nors iškilūs mygtukai atrodo kiek senamadiškai, juos patogiau naudoti, o tai, pasak specialistų, didina eismo saugumą.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Automobilių ergonomikos srityje pastaraisiais metais įsivyravo dvi labai skirtingos nuomonės. Dauguma gamintojų linkę įrangos valdymą perkelti į jutiklinius ekranus ir tokiu pat principu veikiančius mažesnius paviršius, o kiti grąžina į saloną fizinius mygtukus. Nors iškilūs mygtukai atrodo kiek senamadiškai, juos patogiau naudoti, o tai, pasak specialistų, didina eismo saugumą.

Senesnio automobilio prietaisų konsolė („Shutterstock“ nuotr.)
Senesnio automobilio prietaisų konsolė („Shutterstock“ nuotr.)

Pirmasis serijinės gamybos automobilio jutiklinis ekranas debiutavo dar 1986 metais pristatytame „Buick Riviera“ modelyje. Nepraėjus nė ketveriems metams, ekrano buvo atsisakyta, tačiau ne todėl, kad senoji katodinio spindulių vamzdžio technologija (CRT) tam nelabai tiko. Sprendimą lėmė nepalankūs klientų atsiliepimai – vairuotojai skundėsi, kad toks ekranas juos blaško, o įrangos valdymas reikalauja papildomų pastangų.

Technologijos tobulėjo, bet pavojus išliko

Nuo to laiko jutikliniai ekranai sparčiai išplito visuose segmentuose ir per juos valdoma vis daugiau įrangos, tačiau pastaraisiais metais pastebima ir priešinga tendencija. Gamintojai grąžina svarbiausioms funkcijoms valdyti skirtus fizinius mygtukus.

Ryžtingų veiksmų šioje srityje ėmėsi įmonė „Mazda“. Atlikusi tyrimus ji nustatė, kad ieškodamas reikiamos eilutės jutikliniame ekrane vairuotojas pernelyg daug laiko praleidžia nežiūrėdamas į kelią.

Eismo saugumas – viena svarbiausių priežasčių, dėl kurių naujos kartos „Mazda3“ hečbeko centrinis ekranas nėra jutiklinis. Svarbiausiai įrangai, įskaitant garso sistemą, klimato kontrolę, sėdynių ir langų šildymą, šiame ir kituose Japonijos gamintojos modeliuose numatyti atskiri mygtukai.

Susirūpinimas eismo saugumu šiuo atveju yra visiškai pagrįstas. Tai patvirtino ir 2020-aisiais Vokietijoje užfiksuotas eismo įvykis, kuomet bandydamas jutikliniame ekrane pakeisti valytuvų parinktis „Tesla Model 3“ vairuotojas nesuvaldė automobilio ir pateko į avariją.

„Model 3“ ir „Model Y“ elektromobiliuose valytuvai aktyvuojami spustelėjus mygtuką ant šalia vairo esančios svirtelės ir išsikviečiant pagrindiniame ekrane atskirą meniu. Po eismo įvykio Vokietijoje toks valytuvų valdymo būdas buvo uždraustas.

Apčiuopiamus mygtukus pirštai randa patys

„Verslo žinių“ logistikos ir transporto korespondento Lino Butkaus vertinimu, automobilių įrangos valdymo perkėlimą į jutiklinius ekranus lėmė keletas priežasčių. Viena iš jų – naujas galimybes suteikiantis tokios technologijos universalumas. Taip pat ne mažiau svarbi gamintojams buvo ir galimybė sutaupyti.

„Kiekvienas fizinis mygtukas kainuoja, prie jo reikia atvesti laidus, numatyti visą veikimą – tai ganėtinai sudėtingas įrengimas. Tuo metu per vieną jutiklinį ekraną gali būti valdomos įvairios automobilio funkcijos. Skaitmeninių mygtukų tokiame ekrane gali užprogramuoti kiek nori ir kokių tik reikia. Pasinaudodami dar ir tuo, kad tai tapo madinga, gamintojai galėjo nemenkai sutaupyti“, – apie ekonominį aspektą kalba žurnalistas.

Perkelti visą įrangos valdymą į jutiklinius ekranus, anot L. Butkaus, nėra geras sprendimas. Jo manymu, valdant automobilį rasti jutiklinį mygtuką visuomet gerokai sudėtingiau nei įprastą fizinį. Apčiuopiami mygtukai leido vairuotojams lengvai įprasti prie turimo automobilio valdymo.

„Kurį laiką pavairavęs tą patį automobilį galėdavai žinoti, kur kas yra. Tuomet net ir visiškoje tamsoje tiesiog perbrauki ranka, pirštai užkliūva už kyšančio mygtuko ir belieka tik paspausti. Taip pat visuomet žinai, kad tikrai paspaudei mygtuką, ar pasukai rankenėlę“, – apie didžiausius privalumus kalba pašnekovas.

Suteikia keletą skirtingų funkcijų

Išmanusis įrangos valdymas visa tai pakeitė. L. Butkaus teigimu, ieškant mygtuko jutikliniame ekrane tenka nukreipti akis nuo kelio, rasti, kur jis yra, tačiau ir tuo viskas nesibaigia. Dar svarbu ganėtinai tiksliai besti pirštu būtent į tą vietą, nes priešingu atveju nieko neįvyks arba įsijungs visai ne ta funkcija, kurios reikia.

Ant vairo montuojamų naujos kartos jutiklinių mygtukų galimybės, žurnalisto vertinimu, yra didesnės nei fizinių, tačiau norint patogiai juos naudoti reikalingi specifiniai įgūdžiai. L. Butkus šmaikštauja, kad išmokti naudotis tokia technologija gali užtrukti, nes tai – atskiras mokslas.

„Kažkokią funkciją gali įjungti tiesiog netyčia perbraukęs pirštu. Ir atvirkščiai – kai nori kažką įjungti, tą padaryti nebūtinai pavyks: gali būti, kad jutiklinį mygtuką paspaudei pernelyg stipriai, per silpnai ar ne toje vietoje, kurioje reikėjo. Privalai uždėti pirštą tiksliai ten, kur numatyta, ir uždengti visą zoną. Tada galbūt suveiks. Su apčiuopiamu mygtuku viskas būtų aišku ir paprasta“, – komentuoja pašnekovas.

Montuojant fizinius mygtukus kyla rizika pernelyg apkrauti prietaisų skydelį ir centrinę konsolę, tačiau juos paliekantys gamintojai dabar šią problemą sprendžia suteikdami vienam valdikliui keletą intuityviai juntamų funkcijų.

Greitai pasukus „Mazda“ garso sistemos valdymo ratuką į vieną ar kitą pusę, galima peršokti pirmyn ar atgal keletą dainų. Ilgiau palaikius pasuktą tą patį ratuką, persukama tuo metu grojanti daina. Spustelėjus ratuką į vidų, nutildomas multimedijos garsas, o palaikius ilgėliau – išjungiamas ir ekranas.

Geri sprendimai nesensta

Apčiuopiamų mygtukų savo automobiliuose neatsisako ir „Toyota“. Fiziniais mygtukais valdoma ir svarbiausia naujos kartos bZ4X elektromobilio įranga.

„Peugeot“ bendrovė nuo 2016 metų pristatytuose modeliuose klimato kontrolės valdymo sistemą buvo perkėlusi į jutiklinį ekraną, tačiau naujos kartos 308 hečbeko centrinėje konsolėje vėl įrengti mygtukai. Mažesniuose miesto modeliuose panašius sprendimus taiko ir „Audi“.

L. Butkus priduria, kad nors grįžimas prie fizinių mygtukų nėra vyraujanti tendencija, į tai dėmesį jau atkreipė ir kiti gamintojai. Žurnalisto nuomone, norint patogiai valdyti, reikalingi bent jau klimato kontrolės, garso sistemos, sėdynių ir langų šildymo mygtukai.

„Nemanau, jog tai senamadiškas dalykas. Patogaus valdymo kriterijai yra labai aiškūs – reikia įvertinti, ar lengva rasti mygtukus, juos paspausti ir suprasti, ar viskas tikrai suveikė“, – reziumuoja pašnekovas.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama