Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 27 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 26 d. 20:28
Augant eismo spūstims, infrastruktūros pokyčių neužteks: būtina keisti keliavimo įpročius
Lapkričio 26 d. 17:52
Kad 3D spausdintuvai mokyklose nedulkėtų – naujų technologijų mokosi ir mokytojai
Lapkričio 26 d. 14:19
Ar dirbtinio intelekto sistemų kūrėjai atsako už šių sistemų sukeltą žalą?
Lapkričio 26 d. 11:35
Dinamiškas ir universalus: antros kartos „Audi Q5 Sportback“
Lapkričio 26 d. 08:35
„Sony“ pristato antros kartos „Alpha 1 II“ pilno kadro fotoaparatą
Lapkričio 25 d. 20:25
Elektrinis sunkvežimis „Renault Trucks E-Tech T“ viena įkrova nuvažiuos 600 km
Lapkričio 25 d. 17:22
„Sony“ pristato pirmąjį „G Master“ standartinį priartinantį objektyvą su pastovia F2 diafragma
Lapkričio 25 d. 14:49
Apsaugokite savo namus: gyventojų klaidos, kurios traukia vagis, ir ekspertų sprendimai
Lapkričio 25 d. 11:20
Iš proto varanti senutė: kaip DI kovoja su telefoniniais sukčiais?
Lapkričio 25 d. 08:34
Kaip ištrinti fono paveikslėlį „iPhone“
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Mitai apie autonominį vairavimą

Publikuota: 2022-06-16 18:45
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Ar savivaldžiai automobiliai taps realybe? Ir kaip turės pasikeisti žmonių požiūris, kad autonominius automobilius priimtų plačioji visuomenė? Šiuos ir kitus klausimus nagrinėja tyrimas, parengtas bendradarbiaujant su 19 šios srities ekspertų. Jis aprėpia tokias temas, kaip teisė, etika ir duomenys, o taip pat paneigia plačiausiai pasklidusius mitus apie autonominį vairavimą.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Ar savivaldžiai automobiliai taps realybe? Ir kaip turės pasikeisti žmonių požiūris, kad autonominius automobilius priimtų plačioji visuomenė? Šiuos ir kitus klausimus nagrinėja „Audi“ ir „SocAlty“tyrimas, parengtas bendradarbiaujant su 19 šios srities ekspertų. Jis aprėpia tokias temas, kaip teisė, etika ir duomenys, o taip pat paneigia plačiausiai pasklidusius mitus apie autonominį vairavimą.

Mitai apie autonominį vairavimą

Mitas nr. 1: savivaldžiai automobiliai bus tokie pat, kaip įprasti, tik be vairuotojų

Elektromobilių įveikiamam atstumui didžiausią įtaką turi aerodinaminės savybės, jos ir toliau atliks svarbiausią vaidmenį kuriant jų dizainą. Taigi, didėjant automobilių ir kitų transporto priemonių autonomijai, jų išvaizda kardinaliai nesikeis. Daugiau dėmesio dizaineriai skirs salonui, pirmenybę teikdami keleivių patogumui, tad kai kuriais atvejais jų sėdynės nebūtinai bus nukreiptos važiavimo kryptimi.

Mitas nr. 2: kai tik bus išvystyta reikiama programinė įranga, autonominiais automobiliais bus galima nuvažiuoti bet kur

Patikima ir visapusiškai saugi programinė įranga reikalinga ne tik automobilyje, bet ir gatvėse bei keliuose. Tai smarkiai pakeis vaizdą miestuose: jų infrastruktūra turės būti išplėsta, įtraukiant išmaniuosius šviesoforus ir eismo jutiklius. Miestai turės tapti labiau skaitmeniniai, kad užtikrintų reikiamą ekosistemą augančiam autonominių automobilių skaičiui. Dėl to miestai taps saugesni ir laisvesni – idealiu atveju, transporto eismas turėtų vykti be trikdžių ir spūsčių.

Mitas nr. 3: dėl savivaldžių automobilių vairuoti bus ne taip smagu

Šis mitas kelia didžiulį – ir visiškai suprantamą – vairuotojų pasipiktinimą: jie nenori būti tik pasyvūs keleiviai. Kai kurie automobilių mėgėjai baiminasi, kad nebegalės važiuoti iš vieno miesto į kitą ir mėgautis vairavimo malonumu. Tačiau tai negresia: joks gamintojas neatims iš savo klientų galimybės patiems vairuoti savo automobilį, jei tik jie to pageidauja. Ateityje automobilių savininkai ir toliau galės rinktis, vairuoti patiems ar perleisti valdymą automobilio sistemoms, ypač patekus į tokias erzinančias situacijas, kaip judanti spūstis autostradoje.

Mitas nr. 4: į savivaldžius automobilius gali įsilaužti programišiai

Netiesa. Savivaldžiai automobiliai bus ne labiau pažeidžiami nei įprasti. Žinoma, gamintojai supranta, kad įsilaužimas į saugumą užtikrinančias sistemas gali turėti rimtesnių pasekmių, todėl nuolat tobulina jų apsaugą nuo įsilaužėlių ir gerina apsaugos mechanizmus tiek pačiame automobilyje, tiek išorinėse sistemose. Automobiliams tampant vis junglesniems, reikės įdėti vis daugiau pastangų tam, kad būtų užtikrintas jų kibernetinis saugumas.

Mitas nr. 5: savivaldžiams automobiliams reikės mažiau parkavimo vietų

Parkavimo vietų savivaldžiams automobiliams reikės ne mažiau, tačiau jie jas naudos efektyviau. Be to, jei augs automobilių dalinimosi paslaugų populiarumas, didmiesčiuose jų kiekiai gali sumažėti. Verta žinoti: Vokietijos aplinkos agentūros duomenimis, šiandien nuosavais automobiliais vidutiniškai keliaujama vos 1 valandą per dieną.

Mitas nr. 6: technologijos jau išvystytos, bet vėluoja teisės aktai

Dar nuo 2017 metų autonominėms vairavimo sistemoms tam tikromis aplinkybėmis leidžiama imtis veiksmų, kuriuos iki tol privalėjo atlikti žmonės (SAE 3 lygis). Pernai birželį parengtos gairės dėl galimybės suteikti teisę autonominėms transporto priemonėms (4 ir aukštesnio lygio) reguliariai dalyvauti eisme, tiesa, tik ribota apimtimi (pvz., nustatytais maršrutais važinėjantys autobusai). Tai pirmas žingsnis visapusiško reguliavimo link, prie kurio šiuo metu intensyviai dirbama. Paprastai sakant, teisės aktus priimančios institucijos neblokuoja vystymosi – tiesiog laikomasi kertinės nuostatos, kad svarbiausia saugumas.

Mitas nr. 7: kraštutiniais atvejais autonominiai automobiliai spręs, kas gyvens, o kas mirs

Kalbant apie autonominį vairavimą, žvelgiant iš šiandienos perspektyvos, situacija tokia: sprendžia ne automobilis, o žmonės, kurie jį suprogramuoja. Transporto priemonė tik atlieka tai, kas aprašyta programinėje įrangoje. Be to, kaip rodo tyrimai, automobiliai kur kas rečiau daro žmogiškąsias klaidas, pavyzdžiui, jie nepavargsta ir jų reakcija nesulėtėja net per pačias ilgiausias keliones.

„Audi“ tyrime dalyvavusių ekspertų teigimu, svarbiausia, kad ši nuostata nesikeistų: savivaldis automobilis turi tik vadovautis užprogramuotomis instrukcijomis, jis negali jų pats interpretuoti ir priimti sprendimų.

Mitas nr. 8: savivaldžių automobilių technologijos bus tokios brangios, kad jas galės įpirkti tik nedidelė dalis žmonių

Autonominių vairavimo technologijų vystymas reikalauja didžiulių investicijų, todėl trumpuoju ir vidutiniu laikotarpiu tai turi įtaką gamybos kaštams. Tačiau ilguoju laikotarpiu, t. y. pasiruošus savivaldžių automobilių masinei gamybai ir amortizavus vystymo kaštus, kainos kris. Maža to, žadamas didesnis saugumas keliuose leis gerokai sumažinti šių automobilių patiriamą žalą. Dėl to, tikėtina, mažės jų remonto ir draudimo kaštai. Dar vienas svarbus faktorius yra prognozuojami mobilumo pokyčiai: didmiesčiuose dalis autonominių transporto priemonių priklausys ne žmonėms, o paslaugų teikėjams, pavyzdžiui, dalinimosi platformoms. Augantis automobilių naudojimo efektyvumas taip pat leis mažinti kaštus.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama