Elektronika.lt
 2025 m. balandžio 21 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Balandžio 20 d. 16:22
Birštonas pristato mobiliąją programėlę gyventojams: dešimtys nuolaidų ir kurorto informacija telefone
Balandžio 20 d. 10:12
KTU aviacijos inžinerijos ekspertai: kokios yra tikrosios lėktuvų katastrofų priežastys?
Balandžio 19 d. 16:13
Ką daryti, kad telefonas nesijungtų prie kitos šalies tinklo
Balandžio 19 d. 10:50
Paaiškino, kokių pokyčių elektros kainoms gyventojams atneša didėjanti gamyba iš atsinaujinančių energijos išteklių
Balandžio 18 d. 20:20
Kompiuteriniai žaidimai jau tapo kasdienybės dalimi: ar tai naujos kartos pramoga, o gal blogis?
Balandžio 18 d. 17:27
KTU ekspertai: domenų varduose – švepluojama, lietuviška programinė įranga – nepageidaujama
Balandžio 18 d. 14:32
„Yukon Group“ žengia į gamtos stebėjimo rinką
Balandžio 18 d. 11:27
Saulės elektrinių galia dažnai viršija namų ūkių poreikius
Balandžio 18 d. 08:32
Verslo klasė elegancijos viršūnėje: Naujasis „A6 Sedan“
Balandžio 17 d. 20:32
Ruošiatės pietauti prie savo darbinio kompiuterio? Štai priežastys, kodėl to geriau nedaryti
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Daugiau – nebūtinai saugiau: kada automobilio technologijos gali pakišti koją kelyje?

Publikuota: 2022-05-18 08:23
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Virš 90 tūkst. – tiek įskaitinių eismo įvykių Lietuvoje įvyko per pastaruosius 20 metų. Nors avarijų kasmet palaipsniui vis mažėja, ekspertai pripažįsta, jog progresas nėra toks spartus, kaip to norėtųsi. Įžvelgiama ir tam tikras paradoksas: jei dažnu atveju vis labiau tobulėjančios automobilių technologijos užtikrina didesnį žmonių saugumą, tai retsykiais jos gali tapti ir avarijų priežastimi.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Virš 90 tūkst. – tiek įskaitinių eismo įvykių Lietuvoje įvyko per pastaruosius 20 metų. Nors avarijų kasmet palaipsniui vis mažėja, ekspertai pripažįsta, jog progresas nėra toks spartus, kaip to norėtųsi. Analizuodamas avaringumo statistiką šalyje, draudimo bendrovės ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas įžvelgia ir tam tikrą paradoksą: jei dažnu atveju vis labiau tobulėjančios automobilių technologijos užtikrina didesnį žmonių saugumą, tai retsykiais jos gali tapti ir avarijų priežastimi.

Nuotrauka – asociatyvi (freepik.com)
Nuotrauka – asociatyvi (freepik.com)

Remiantis Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, 2020 m. fiksuota kiek daugiau nei 3400 avarijų, kuriose žuvo ar nukentėjo žmonės. Palyginimui, 2019-aisiais eismo įvykių įvyko daugiau nei 3900, 2018 m. – daugiau kaip 3500 atvejų. Dažniausiai nurodoma nelaimių priežastis – nepasirinktas saugus greitis.

„Pastaraisiais metais pastebima ir dar viena tendencija, jog avarijose žuvusiųjų skaičiui po truputį mažėjant, sužeistųjų skaičius visgi nežymiai auga. Tokie skaičiai išties verčia susimąstyti, kokios priežastys tai lemia. Juk gamintojai nuolat tobulina automobilius, juose diegia pažangiausias technologijas, kurios būtent ir turėtų padėti apsaugoti žmonių sveikatą bei gyvybes nelaimės kelyje atveju“, – svarsto R. Bieliauskas.

Šiuolaikiniame automobilyje inovacijų išties apstu, tačiau draudimo ekspertas atkreipia dėmesį, jog ne visos jos skirtos saugumui didinti. O, pavyzdžiui, gamintojams siekiant su išmaniųjų sprendimų pagalba užtikrinti didesnį komfortą, anot R. Bieliausko, kartais jie gali duoti ir neigiamą efektą.

„Ištobulintos saugos oro pagalvės, avarinio stabdymo, aklosios zonos matymo, eismo juostų palaikymo ir kitos panašios funkcijos padeda sumažinti eismo įvykių riziką ar jų pasekmes. Ne veltui dalis šių sprendimų jau yra diegiami kaip standartiniai į naujus automobilius. Tačiau naujuose modeliuose gausu ir papildomų funkcijų tiesiog vairavimui palengvinti, suteikti daugiau patogumo, kurios gali atitraukti vairuotojų dėmesį ir lemti avarijas“, – tikina ERGO atstovas.

Kaip pavyzdį R. Bieliauskas pateikia pažangias autopiloto sistemas, kurios jau geba skenuoti aplinką, automatiškai laikytis atstumo iki kitų transporto priemonių ar kliūčių, fiksuoti kelio ženklus ir atitinkamai pagal juos parinkti automobilio greitį.

„Toks automobilis neretai jau netgi gali ir pats vairuoti bei taip vairuotojus paskatinti patraukti rankas nuo vairo, nors gamintojai tą draudžia. Ir sutikime, kad tai skamba išties viliojančiai ilgų bei varginančių kelionių metu. Bet kartu tai rimta problema, nes dėl panašių skaitmenizuotų pagalbininkų galima lengviau prarasti koncentraciją, esant reikalui nespėti sureaguoti į netikėtumus kelyje ir galiausiai – patekti į eismo įvykį“, – įsitikinęs R. Bieliauskas.

Todėl draudiko atstovas ragina vairuotojus iš pradžių įdėmiai, tačiau saugiai išanalizuoti siūlomas transporto priemonės funkcijas bei suprasti, kaip jos veikia ir kokias galimybes siūlo. Esant poreikiui, tam gali pagelbėti tiek patys automobilių pardavėjai, tiek vairavimo instruktoriai. O vėliau, perpratus technologijų subtilybes, R. Bieliausko teigimu, jau galima leisti joms padėti saugiau ir patogiau vairuoti.

„Kad ir koks automobilis būtų pažangus, visų pirma, svarbu nepamiršti, jog jį vairuoja ne technologijos, o žmogus. Todėl inovacijos turėtų ne visiškai perimti vairavimo kontrolę, o tik būti pagalbininkės, kad kelionės būtų dar saugesnės ir komfortiškesnės. Pagrindinė atsakomybė už sprendimus prie vairo ir toliau tenka vairuotojui. Tai nekinta daugiau, kaip šimtą metų – nuo pirmojo automobilio sukūrimo“, – sako pašnekovas.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama