Elektronika.lt
 2024 m. rugsėjo 30 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Rugsėjo 29 d. 18:45
Įprastus skambučius keičia naujos technologijos: kai kuriems jas išbandyti trukdo vienas dalykas
Rugsėjo 29 d. 15:12
Geriausios „Galaxy S24“ funkcijos – pigiau: „Samsung“ flagmanų gretas papildė „Galaxy S24 FE“
Rugsėjo 29 d. 12:36
Vaizdo stebėjimas klasėse pamokų metu. Ar tai legalu?
Rugsėjo 29 d. 09:28
„Xiaomi“ pristatė naujus išmaniųjų telefonų flagmanus – dirbtinio intelekto funkcijos, naktinė fotografija ir produktyvumas
Rugsėjo 28 d. 18:28
Daugiau nei pusė apklaustųjų nori, kad dirbtinis intelektas palengvintų kasdienybę
Rugsėjo 28 d. 15:17
Vandeniliu varomas „Renault Master“ brėžia naujas ribas: 700 km nuvažiuojamas atstumas ir vos 5 minučių įkrovimas
Rugsėjo 28 d. 12:50
Politinis humoras: ar „TikTok“ ir memai veikia rinkėjų nuomonę?
Rugsėjo 28 d. 09:23
Prie Marijampolės pradedamos vienos moderniausių saulės elektrinių Baltijos šalyse statybos
Rugsėjo 27 d. 20:39
Kokia reali naujų importo tarifų kiniškiems elektromobiliams nauda Europai?
Rugsėjo 27 d. 17:38
Reikalavimai auga: finansų įmonėms teks užtikrinti skaitmeninį operacinį atsparumą
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Ši technologija turėjo būti skirta tik prabangiausiems automobiliams – dabar naudojama net identitetui kurti

Publikuota: 2022-05-10 17:28
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Šviesos diodai, vadinamieji LED, šiandien naudojami visur: pradedant pigiausiais žibintuvėliais ar išmaniųjų telefonų blykstėmis, baigiant automobiliais. Tačiau kai pirmą kartą kone prieš 20 metų LED technologija buvo pritaikyta automobilių žibintuose, manyta, kad ja galės mėgautis tik išrinktieji, galintys įpirkti prašmatniausius modelius. Laikas parodė, kad tai – ne visai tiesa. Šviesos diodus automobilių gamintojai ėmė naudoti net savo identitetui kurti.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Šviesos diodai, vadinamieji LED (angl. light emitting diodes), šiandien naudojami visur: pradedant pigiausiais žibintuvėliais ar išmaniųjų telefonų blykstėmis, baigiant automobiliais. Tačiau kai pirmą kartą kone prieš 20 metų LED technologija buvo pritaikyta automobilių žibintuose, manyta, kad ja galės mėgautis tik išrinktieji, galintys įpirkti prašmatniausius modelius. Laikas parodė, kad tai – ne visai tiesa. Šviesos diodus automobilių gamintojai ėmė naudoti net savo identitetui kurti, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Šviesos diodai („Shutterstock“ nuotr.)
Šviesos diodai („Shutterstock“ nuotr.)

Plačiau taikyti LED technologiją leido atpigusi šviesos diodų gamyba, be to, skaičiuojama, kad LED tipo apšvietimo prietaisai gali tarnauti 25 kartus ilgiau nei kiti panašūs automobilių pramonėje naudojami įrenginiai. Šiandien be šio tipo šviesų vargu ar galima įsivaizduoti šiuolaikinį automobilį.

Šviesos diodų yra visur: pradedant prietaisų skydeliais ir jutikliniais ekranais, baigiant įmantriais žibintais, džiuginančiais vairuotojų akis ir leidžiančiais atpažinti pamėgto ženklo automobilį iš toli.

Atrišo rankas dizaineriams

Pavyzdžiui, tokie gamintojai kaip „Peugeot“, LED lemputes automobilių žibintuose panaudoję dar apie 2012-uosius, pabrėžė, kad nedideli apšvietimo elementai atrišo rankas dizaineriams. Šviesos šaltiniams tapus kompaktiškesniais, dizaino specialistams atsirado daugiau erdvės kūrybingiems sprendimams. Jų darbo vaisiai virto ir savotišku „Peugeot“ prekių ženklo parašu.

Dar vienu proveržiu tapo OLED – organinių šviesos diodų – atsiradimas. Pastarieji yra plonesni ir lankstesni. Įprasti šviesos diodai yra tarsi šviečiantys taškeliai, o OLED leidžia apšviesti visą paviršių tolygiai, be to, jie gali būti pačių įvairiausių formų.

Tai idealus pasirinkimas, įgyvendinant automobilių salono dizaino idėjas. Tad OLED, pasak žinovų, buvo nuostabi naujiena automobilių pramonei.

Naudojimo būdų gausėja

Dar daugiau: išanalizavusi automobilių pramonės tendencijas, tarptautinė tyrimų bendrovė „Mordor Intelligence“ nurodė, kad LED technologijų poreikis tik augs. Šviesos diodai naudojami kuriant išmaniąsias, taip pat lazerinėmis technologijomis grįstas apšvietimo sistemas, šviesos projekcijas, trimatį, foninį apšvietimą ir kt.

Kitaip tariant, kone visur, kur reikia, kad automobilis suteiktų saugumą, komfortą, padėtų komunikuoti su vairuotoju ar paprasčiausiai dailiai atrodytų, taikomi šviesos diodai.

Pasak „Mordor Intelligence“, tyrimai bei didžiausių automobilinių technologijų bendrovių investicijos į šią sritį rodo, kad LED technologijos automobilių pramonėje užims vis didesnę rinkos dalį.

Šviesos diodų taikymo galimybes bei išplitimą nagrinėjusi tyrimų bendrovė „TrendForce“ paskelbė, kad 2020-aisiais šviesos diodai buvo naudojami 53,1 proc. lengvųjų automobilių ir 85 proc. elektromobilių. Anot tyrėjų, nėra nė menkiausios abejonės dėl tolesnio LED technologijų užimamos rinkos dalies augimo.

Salone alternatyvų nėra

Nors LED technologija pirmiausia buvo įdiegta automobilių žibintuose, pasirodo, jai kone nėra alternatyvų, kai kalbama apie transporto priemonės saloną. Pirmiausia dėl to, kad ekranų, įrengiamų vairuotojui prieš akis, centrinėje automobilio konsolėje, vis daugėja. Didėja ne tik jų skaičius, bet ir dydis.

Tačiau kai vairuotojas įsėda į automobilį ir juo važiuoja, svarbu ne tik tinkamai apšviesti visus įvairiausių formų ir dydžių ekranus, bet ir tinkamai pritemdyti įvairias automobilio vietas, kad šios neblaškytų ir netrukdytų eismo dalyvių. Tam idealiai tinka LED technologijos.

Pavyzdžiui, „Cadillac“ kai kuriuose savo modeliuose montuoja ekranus, kuriuose yra daugiau nei 3 000 zonų, kurias tenka pritemdyti, priklausomai nuo vairuotojo norų.

Šviesią ateitį rinkos ekspertai žada vadinamųjų „Micro LED“ šviesos diodų technologijai. Ji populiarėja dėl atitikties saugumo reikalavimams, mat automobilių gamintojai privalo pasirūpinti, kad, išsiskleidus saugos pagalvei, žmogui netektų saugotis stiklo šukių krušos. „Micro LED“ technologija leidžia kurti įvairiausius spalvinius vaizdus automobilio salone, atvaizduoti reikiamą informaciją ir išvengti stiklo ekranų.

Tyrėjai tikina, jog ateityje, kai į kelius išriedės išmanūs savavaldžiai automobiliai ir didžioji dalis jų salono bus padengta informaciniais bei pramoginiais ekranais, ši technologija įsigalės dar labiau.

Vien apšvietimo negana

Nors ekspertų prognozės šviesos diodų technologijai itin palankios, toli į ateitį žvalgytis nereikia: automobilių gamintojai jau dabar šias technologijas diegia savo transporto priemonėse ir siūlo vairuotojams gerai atpažįstamus sprendimus.

Pavyzdžiui, Vokietijos automobilių gamintojai, kaip antai „Audi“, „Mercedes-Benz“, BMW, viso pasaulio vairuotojams gerai žinomi dėl to, kad naudoja šimtus šviesos diodų savo gaminių žibintuose. Jie suteikia galimybę matyti absoliučiai viską kelyje ir neakinti kitų eismo dalyvių, apšviesti kliūtis, specialiomis projekcijomis ant kelio nurodyti kryptį, kuria turėtų sukti vairuotojas.

Investuojama ne tik į išorę, bet ir į vidų: galimybė įrengti išmanųjį apšvietimą, prisitaikantį prie vairuotojo poreikių ir nuotaikų, suteikė naujų spalvų salono dizainui. Vien pasitelkus spalvas ir šviesos taškus galima sukurti prabangaus salono įspūdį, priversti vairuotoją jaustis žvaliau ir nukreipti jo dėmesį ten, kur svarbiausia, sukurti erdvės įspūdį ir pan. – tokią išvadą prieš daugiau nei dešimtmetį padarė BMW apšvietimo specialistai, apklausę dešimtis vairuotojų.

Visgi tyrimai rodo, jog vien gausybės šviesos diodų, vaivorykštės spalvų lempų vairuotojams neužtenka – reikia sprendimų komplekso, kad automobilyje sėdintys žmonės būtų visapusiškai patenkinti ergonomika, prietaisų išdėstymu, apšvietimu ir informacijos pateikimu.

Pavyzdžių toli ieškoti nereikia. Prancūzijos gamintojas „Peugeot“ dar 2012-aisiais pristatė vairuotojui patogią „darbo vietą“, pavadintą „i-Cockpit“.

Trimatis prietaisų skydelis (gamintojo nuotr.)
Trimatis prietaisų skydelis (gamintojo nuotr.)

Prancūzai pritaikė galybę ergonomiškų sprendimų: sumontavo nedidelį vairą, prietaisų skydelį ir didelį jutiklinį ekraną įrengė vairuotojo akių lygyje, panaudojo LED technologijas, kad suteiktų unikalių pojūčių ir žmonėms norėtųsi dar kartą juos patirti. Siekta, kad vairuotojo darbo vietos pokyčiai būtų revoliuciniai, tačiau gerąja prasme: kad įsėdus į vidų nesinorėtų išlipti, o ilgos kelionės taptų vienu malonumu.

Kaip aiškina „Peugeot“ ekspertai, atrodytų, net paprasčiausi sprendimai turi reikšmės tam, kaip automobilyje jaučiasi vairuotojas. Pavyzdžiui, atlikus daugybę tyrimų, buvo nuspręsta, kokias spalvines LED apšvietimo schemas pasiūlyti vairuotojams, kad šios atitiktų jų nuotaikas, bet nepastebimai veiktų vairavimą.

Tyrimai, kaip geriausiai išdėstyti vairuotojui reikalingus prietaisus ir informacinius ekranus, nulėmė gamintojo pasirinkimus. „Peugeot“ tyrėjai nurodė, kad įrengus „i-Cockpit“ stiliaus vairavimo vietą su mažesniu vairu ir aukščiau pritvirtinus prietaisų skydelį, laiko, kurį vairuotojai praleidžia stebėdami kelią, trukmė padidėjo nuo 93 proc. iki 95 proc. Dar vienas svarbus pokytis – dėl „Peugeot“ pritaikytų naujovių vairuotojai savo greitį tikrina triskart dažniau nei anksčiau.

Dar modernesnis žingsnis – drauge su naujuoju 208 modeliu pristatytas trimatis prietaisų skydelis: vairuotojas iš karto gali matyti svarbiausią informaciją ir turi galimybę pasirinkti vieną iš 8 skirtingų salono apšvietimo spalvų. Tyrimai rodo, kad ši funkcija leidžia vairuotojui automobilio erdvę prisitaikyti pagal savijautą ir nuotaiką.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama