Elektronika.lt
 2024 m. rugsėjo 30 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Rugsėjo 30 d. 08:37
Keli mažiau žinomi „iOS“ „Mail“ patogumai
Rugsėjo 29 d. 18:45
Įprastus skambučius keičia naujos technologijos: kai kuriems jas išbandyti trukdo vienas dalykas
Rugsėjo 29 d. 15:12
Geriausios „Galaxy S24“ funkcijos – pigiau: „Samsung“ flagmanų gretas papildė „Galaxy S24 FE“
Rugsėjo 29 d. 12:36
Vaizdo stebėjimas klasėse pamokų metu. Ar tai legalu?
Rugsėjo 29 d. 09:28
„Xiaomi“ pristatė naujus išmaniųjų telefonų flagmanus – dirbtinio intelekto funkcijos, naktinė fotografija ir produktyvumas
Rugsėjo 28 d. 18:28
Daugiau nei pusė apklaustųjų nori, kad dirbtinis intelektas palengvintų kasdienybę
Rugsėjo 28 d. 15:17
Vandeniliu varomas „Renault Master“ brėžia naujas ribas: 700 km nuvažiuojamas atstumas ir vos 5 minučių įkrovimas
Rugsėjo 28 d. 12:50
Politinis humoras: ar „TikTok“ ir memai veikia rinkėjų nuomonę?
Rugsėjo 28 d. 09:23
Prie Marijampolės pradedamos vienos moderniausių saulės elektrinių Baltijos šalyse statybos
Rugsėjo 27 d. 20:39
Kokia reali naujų importo tarifų kiniškiems elektromobiliams nauda Europai?
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Ar įmonėms jau apsimoka investuoti į elektromobilių parką?

Publikuota: 2022-04-21 11:28
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Aut. teisės: ©tv3.lt
Inf. šaltinis: tv3.lt

Naujovės neretai priimamos atsargiai ir gali būti apipintos įvairiais mitais. Ne išimtis ir elektromobiliai – verslo bendrovės jų kol kas perka nedaug, nors skaičiavimai rodo, kad investuoti į juos apsimoka. Elektromobilių pasiūla rinkoje auga, o pigesnė eksploatacija ilgainiui atperka brangesnę kainą.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Naujovės neretai priimamos atsargiai ir gali būti apipintos įvairiais mitais. Ne išimtis ir elektromobiliai – verslo bendrovės jų kol kas perka nedaug, nors skaičiavimai rodo, kad investuoti į juos apsimoka. Elektromobilių pasiūla rinkoje auga, o pigesnė eksploatacija ilgainiui atperka brangesnę kainą.

Ar įmonėms jau apsimoka investuoti į elektromobilių parką?
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

Įvairūs pavyzdžiai rodo, kad įmonės, nustatydamos tam tikrą elektromobilių naudojimo tvarką, gali sėkmingai išnaudoti jų pranašumus darbe kartu su benzinu varomais automobiliais.

Šalies automobilių registrą valdančios „Regitros“ duomenimis, šių metų pradžioje Lietuvoje verslo įmonių vardu buvo registruota daugiau kaip 1,7 tūkst. lengvųjų ir lengvųjų komercinių elektromobilių. Tai sudaro vos 0,7 proc. automobilių parko. Per 2021 metus registruoti 873 nauji įmonių elektromobiliai sudarė taip pat nedidelę dalį – 3,8 proc. Pusę šių elektromobilių įsigijo automobilių nuomos įmonės, tad tikrieji šių automobilių naudotojai yra privatūs asmenys.

Žvelgiant į 2021 m. Europos šalių naujų lengvųjų automobilių registravimo statistiką, elektromobiliai sudaro 10,3 proc. ir daugiau nei 2 kartus viršija Lietuvos rodiklį (4,6 proc.). Tarp šių šalių užimame 17 vietą.

Remiantis statistikos duomenimis, Lietuvoje verslas nuperka du trečdalius visų naujų lengvųjų automobilių, tačiau situacija kone priešinga su elektromobiliais – dominuoja privatūs pirkėjai. Kodėl verslas santūriai vertina elektrines transporto priemones?

Sparčiai augantis elektromobilių pasirinkimas

Iš visų šiuo metu daugiau kaip 1 tūkst. Lietuvoje siūlomų automobilių modelių, elektromobiliai sudaro 7 proc. (77 modeliai). Palyginimui, 2018 m. rinkoje buvo siūlomi tik 28 skirtingi tokie modeliai. Pastaraisiais metais elektrinių automobilių pasiūla smarkiai išaugo ir turėtų didėti toliau, todėl riboto pasirinkimo klausimas tampa vis mažiau aktualus.

Pagal „Swedbank“ turimus veiklos nuomos su paslaugomis duomenis, populiariausi yra mažos ir kompaktinės klasės automobiliai, miesto visureigiai bei vienatūriai ir mikroautobusai. Rinkos tyrimas rodo, kad didžiausias elektromobilių modelių pasirinkimas yra miesto visureigių kategorijoje (34 proc.).

Tiesa, pastebima vis dar nepakankama pasiūla mažos ir kompaktinės, vidutinės bei komercinės paskirties lengvųjų automobilių kategorijose. Tai iš dalies riboja verslo klientų pasirinkimą.

Pagrindinis argumentas – ekonominis kriterijus

Rinkdamiesi elektromobilį privatūs asmenys labiau vadovaujasi savo finansinėmis galimybėmis bei noru prisidėti prie švaresnės aplinkos ir mažiau skaičiuoja, kada tai atsipirks. Įmonei automobilis yra viena iš darbo priemonių, padedančių kurti pridėtinę vertę, bet tuo pačiu tai yra ir papildomos veiklos sąnaudos.

Nors elektromobiliai yra brangesni už analogiškus benzinu ar dyzelinu varomus modelius, pigesnė jų eksploatacija kainos skirtumą gali atpirkti.

Pavyzdžiui, remiantis „Swedbank“ valdomo automobilių veiklos nuomos parko statistika, vidutinė verslo kliento automobilio metinė rida yra apie 30 tūkst. km. Tokiu atveju įsigyti elektromobilį net ir be APVA paramos yra efektyvesnis sprendimas nei analogiškas benzininis modelis. Kita vertus, esant du kartus mažesnei ridai, mažesnės elektromobilio aptarnavimo ir energijos sąnaudos neatsveria kainų skirtumo.

Kiek elektromobilių, tiek įkrovos stotelių

Verslo klientų automobiliai dažniausiai naudojami dviem tikslais. Vieni tarnauja išskirtinai darbo užduotims vykdyti. Kiti automobiliai patikimi konkretiems darbuotojams, kurie, įmonei sumokėjus atitinkamus mokesčius, naudoja juos asmeninėms reikmėms ir ne darbo metu.

Iš ryto automobilis turi būti visiškai įkrautas, todėl neišvengiamai kiekvienam elektromobiliui įmonė turi parūpinti įkrovos stotelę. Ši aplinkybė padidina sąnaudas, o kai kuriais atvejais tam net nėra techninių galimybių. Vidutinės galios įkrovimo stotelės kainuoja 550–2 tūkst. eurų, o greito įkrovimo – nuo 10 tūkst. eurų.

Darbuotojas, kuris naudosis elektromobiliu ne darbo metu, taip pat gali turėti įtakos įmonės sprendimui jį pirkti. Jei darbuotojas gyvena daugiabutyje ir neturi galimybės įsirengti įkrovimo stotelės arba laisvalaikiu įveikia didelius atstumus, elektromobilis bus ne pats geriausias pasirinkimas.

Kiek važiuosime, o kiek krausime

Tarp privačių asmenų renkantis elektromobilį labai populiarus kriterijus yra vienu įkrovimu nuvažiuojamas atstumas. Verslo klientams svarbu, kad vieno įkrovimo pakaktų visos dienos maršrutams. Įmonės negali sau leisti, kad automobilis būtų įkraunamas darbo valandomis ir darbuotojas tuo metu nedirbtų.

„Swedbank“ išanalizavo keliuose automobiliuose įmontuotos stebėjimo ir kontrolės įrangos duomenis ir pastebėjo, kad automobilių ridos smarkiai skiriasi. Pavyzdžiui, vieno verslo kliento benzinu varomo automobilio vidutinė dienos rida buvo 145 km, tačiau metuose buvo 12 dienų, kai dienos rida viršijo 300 km. Tokiu atveju elektromobilis nelabai tiktų, o įmonė turėtų turėti pakaitinių automobilių, nuvažiuojančių didesnius atstumus.

To paties kliento turimo elektromobilio vidutinė dienos rida tesiekė 26 km. Paaiškėjo, kad nors maksimalus automobilio nuvažiuojamas atstumas vienu įkrovimu yra 220 km, buvo priimtas sprendimas šį automobilį eksploatuoti tik miesto ribose. Tai padidino naudojimosi dažnumą, bet smarkiai sumažino ridą. Taip pat paaiškėjo, kad benzininiam automobiliui kuro pripilti pakanka kartą per savaitę, o elektromobilį reikia įkrauti kiekvieną dieną.

Nepaisant šių iššūkių, tendencija keisti turimą parką elektromobiliais tik stiprės. Svarūs argumentai jų naudai yra didėjanti pasiūla, ekonominė nauda, nemokamas parkavimas mieste ir galimybė naudotis autobusų eismo juosta.

Taip pat svarbu paminėti netaikomus taršos mokesčius, atsakingą požiūrį į įmonės paliekamą CO2 pėdsaką bei investiciją į reputaciją, kuriai įtakos turi augantys klientų, partnerių ir tiekėjų lūkesčiai.

Monika Cemnolonskienė, „Swedbank“ lizingo vadovė


tv3.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama