Elektronika.lt
 2024 m. rugsėjo 30 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Rugsėjo 29 d. 18:45
Įprastus skambučius keičia naujos technologijos: kai kuriems jas išbandyti trukdo vienas dalykas
Rugsėjo 29 d. 15:12
Geriausios „Galaxy S24“ funkcijos – pigiau: „Samsung“ flagmanų gretas papildė „Galaxy S24 FE“
Rugsėjo 29 d. 12:36
Vaizdo stebėjimas klasėse pamokų metu. Ar tai legalu?
Rugsėjo 29 d. 09:28
„Xiaomi“ pristatė naujus išmaniųjų telefonų flagmanus – dirbtinio intelekto funkcijos, naktinė fotografija ir produktyvumas
Rugsėjo 28 d. 18:28
Daugiau nei pusė apklaustųjų nori, kad dirbtinis intelektas palengvintų kasdienybę
Rugsėjo 28 d. 15:17
Vandeniliu varomas „Renault Master“ brėžia naujas ribas: 700 km nuvažiuojamas atstumas ir vos 5 minučių įkrovimas
Rugsėjo 28 d. 12:50
Politinis humoras: ar „TikTok“ ir memai veikia rinkėjų nuomonę?
Rugsėjo 28 d. 09:23
Prie Marijampolės pradedamos vienos moderniausių saulės elektrinių Baltijos šalyse statybos
Rugsėjo 27 d. 20:39
Kokia reali naujų importo tarifų kiniškiems elektromobiliams nauda Europai?
Rugsėjo 27 d. 17:38
Reikalavimai auga: finansų įmonėms teks užtikrinti skaitmeninį operacinį atsparumą
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Telefoną įkraunate tik baterijai pasiekus 0 proc.? Mokslininkas paaiškino, kodėl geriau to nedaryti

Publikuota: 2022-03-27 11:48
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: LRT.lt

Pasaulyje plačiausiai naudojamas ličio jonų baterijas galime rasti bene kiekviename elektroniniame įtaise: nuo telefonų iki automobilių. Šiuolaikinės baterijos gaminamos taip, kad įrenginiu būtų galima naudotis kuo ilgiau, tačiau ne kiekvienas vartotojas žino kaip šį naudojimosi laiką prailginti.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Pasaulyje plačiausiai naudojamas ličio jonų baterijas galime rasti bene kiekviename elektroniniame įtaise: nuo telefonų iki automobilių. Šiuolaikinės baterijos gaminamos taip, kad įrenginiu būtų galima naudotis kuo ilgiau, tačiau ne kiekvienas vartotojas žino kaip šį naudojimosi laiką prailginti. Pasak į KTU atvykusio Guangdžo mokslo ir technologijų instituto (GIST) profesoriaus Hyeong Jin Kim, elektroninius įtaisus svarbu įkrauti energijos lygiui dar nenukritus žemiau 50 procentų, rašoma KTU siųstame pranešime žiniasklaidai.

Telefoną įkraunate tik baterijai pasiekus 0 proc.? Mokslininkas paaiškino, kodėl geriau to nedaryti
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

Pietų Korėjoje gyvenantis profesorius H. J. Kim, kuris specializuojasi ličio jonų baterijų srities tyrimuose, teigia, jog ličio elementai yra apipinti įvairiais mitais. Vienas iš jų – bateriją reikia pilnai iškrauti prieš ją vėl pakraunant.

„Visos ličio jonų baterijos, kartais dar vadinamos antrosiomis baterijomis, taip kaip ir švino-rūgšties akumuliatoriai, nėra vienkartinės ir jas galima pakrauti. Pirmosios pakraunamos baterijos buvo sudarytos iš nikelio ir metalo hidrido ar nikelio ir kadmio ir jas buvo būtina pirmiau iškrauti iki 0 proc. ir tik tada pakrauti – dėl vadinamojo „atminties efekto“. Tačiau ličio jonų baterijos to nereikalauja“, – teigia mokslininkas.

Baterijos krovimo ypatumai

Įvairių išmaniųjų prietaisų gamintojai telefonus, kompiuterius ar kitus įrenginius siūlo laikyti pakrautus bent puse baterijos talpos, mat nuolatinis žemesnis energijos lygis skatina baterijos nusidėvėjimą. Profesorius H. J. Kim šiam teiginiui pritaria ir nurodo, jog siekiant išsaugoti ličio jonų baterijos ilgaamžiškumą, svarbu stebėti energijos lygį dienos eigoje ir neleisti jam nukristi žemiau 20 proc. ribos.

„Energijos lygio kritimas žemiau 20 proc. daro žalą ličio jonų baterijai, ir nors ši žala nėra žymi, ji neigiamai veikia baterijos talpą. Tuomet greičiau pasiekiamas nustatytas baterijos pakrovimų kartų skaičius ir ją tenka keisti“, – sako profesorius.

Mokslininkas, daugiau nei dvidešimt metų dirbęs pasaulyje pirmaujančioje automobilių pramonei skirtų ličio jonų akumuliatorių gamykloje „LG Chem Michigan“ Jungtinėse Amerikos Valstijose, šiai problemai spęsti rekomenduoja elektroninių prietaisų energijos lygį palaikyti 50-100 proc. ribose.

„Įsivaizduokime, jog turime telefoną, kurio baterija gali būti pakraunama iki 100 kartų – kiekvienas iškrovimas nuo 100 proc. iki 0 proc. mažina baterijos talpą 1 proc. Jei kiekvieną kartą prieš pakraudami telefoną jį iškrausime iki 0 proc., po 99 krovimų baterijos talpa bus lygi 1 proc. Tačiau, jei telefoną pakrausime baterijos lygiui nepasiekus 50 proc., baterijos krovimų skaičiaus limitas padidės du kartus – iki 200 kartų“, – paaiškina H. J. Kim.

Įprastų telefonų baterijų talpa po 500 krovimų dažnai sumažėja iki 80 proc., o žymiai didesnės talpos akumuliatoriai naudojami elektromobilių, elektrinių autobusų ir kitų priemonių gamyboje.

„Tikriausiai visi žinome Elono Musko prekinį ženklą „Tesla“, kuris gamina elektromobilius. Jo kompanijos sukurtų elektromobilių baterijų talpa siekia ne mažiau 90 proc. net ir po 1000 krovimų. Nors elektromobiliams skirtos baterijos smarkiai skiriasi nuo telefonams skirtų baterijų ne tik dydžiu, bet ir kitais komponentas, abiem būdingi tie patys elektrocheminiai procesai – jose naudojami ličio jonai“, – primena mokslininkas.

Ličio jonų technologija nėra visiškai ekologiška

Kalbėdamas apie ličio jonų baterijų ekologiškumą, profesorius pabrėžia, jog lyginant su praeityje gamintomis baterijomis, ličio jonų baterijos yra žymiai ekologiškesnės, tačiau nėra šimtu procentų draugiškos aplinkai.

„Nikelio ir metalo hidrido (NiMH) bei nikelio ir kadmio baterijos (NiCad), naudotos anksčiau, buvo ypač nuodingos, o dabar tam tikrų jų elementų naudojimą gamyboje griežtai reguliuoja Europos Sąjunga. Ličio jonų baterijos gaminimo ciklas susideda iš įvairių metalų iškasimo, gryninimo, oksidacijos, ir, nors šios medžiagos nėra kenksmingos, baterijų gamybos procesas nėra visiškai draugiškas gamtai. Tam tikrų metalų, naudojamų gamyboje, ištekliai yra riboti, o kitų elementų perdirbimas – ne visada įmanomas“, – pastebi į Kauno technologijos universitetą atvykęs akademikas.

Siekiant sumažinti neigiamą ličio jonų baterijų gamybos poveikį aplinkai, pasaulinės draugijos konkrečių skatina medžiagų perdirbimą. Vien ES parlamentas tikisi, kad bus perdirbti 65 proc. visų ličio jonų baterijų iki 2025 metų, o 35 proc. ličio ir 90 proc. nikelio, vario ir kobalto pakartotinai panaudoti elementų gamyboje.

„Šiuo metu pasaulyje yra, sakykime, keletas milijardų telefonų, o kiekviename iš jų – ličio jonų baterijos. Ypač brangios medžiagos, tokios kaip nikelis, kobaltas, litis, naudojamos telefonų baterijų gamyboje, teoriškai gali būti perdirbtos, tačiau praktiškai šis procesas kainuoja labai daug ir ne visada yra vertas tos kainos. Todėl svarbu ieškoti būdų ne tik kaip tobulinti baterijų funkcionalumą, bet ir mažinti jų ekologinį pėdsaką“, – teigia H. J. Kim.

Dėl ribotų naudojamų metalų išteklių, mokslininkai ieško alternatyvų ličio jonų baterijoms. Kol kas atrastų alternatyvų efektyvumas yra mažesnis, tačiau ateityje tikimasi sumažinti šį skirtumą.

„Natrio jonų akumuliatoriai turi potencialo pakeisti ličio jonų baterijas, tačiau kol kas ši inovacija neatitinka iškeltų reikalavimų – natrio jonų baterijų talpa yra mažesnė, jie nėra tokie ilgaamžiai“, – dalijasi profesorius.


LRT



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama