Elektromobilių vairuotojams šokas – dvigubai pabrango įkrovimas. Elektrai išbrangus elektromobilių savininkai jau svarsto, kad pigiau važiuoti tapo jau net benzinine mašina. Norinčius sutaupyti, ekspertai ragina vengti viešų mokamų įkrovimo vietų. Tuo metu „Ignitis“ atstovų teigimu, kitaip būti negali – brangstant elektrai rinkoje, jie kelia tarifus ir elektromobiliams.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Vilnietis Adrianas patenkintas, kad vairuoja elektromobilį. Nors pripažįsta, kad elektromobiliai yra brangesni už mašinas su vidaus degimo varikliu, vyras guodžiasi, kad elektromobiliu 100 kilometrų nuvažiuoja pigiau nei pavyzdžiui, benzininiu. Negana to, elektromobilį jis nemokamai įkrauna prie darbovietės, tad mokėti už elektrą jam paprastai iš viso netenka.
Visgi vairuotojui nerimą kelia tai, jog mašiną krautis viešose vietose tampa vis brangiau. Pavyzdžiui, valstybinės bendrovės „Ignitis“ įkrovimo stotelėse elektros kaina per metus pakilo beveik dvigubai.
„Ji yra per aukšta, skirtumas nemažas, jei 15 centų namuose naktį sumokam už 1 kw, Igničio stotelėje 55–59 centus 1 kW. Pastovėjau pusvalandį, sumokėjau 10 eurų. Pakrovė tik 100-ui km, didelė suma gaunasi“, – sako Adrianas.
Elektromobilių vairuotojai skundžiasi, kad viešose mokamose stotelėse įkrauti mašinas kainuoja vis brangiau. „Ignitis“ atstovas mėgina guosti, esą tai laikina.
„Mes viliamės, kad biržoje elektros kainos normalizuosis per laiką, nebus rekordinės, atitinkamai reaguos ir įkrovimo tarifai. Tikimės, kad jie sumažės. Manau, vairuotojai neturi baimintis, tai trumpalaikis pikas“, – teigia „Ignitis“ atstovas Artūras Ketlerius.
Visgi „Ignitis“ įkrovimo vietose pernai elektros kilovatvalandė kainavo 35 centus, o dabar – beveik 60 centų. Matydami tokias kainas vairuotojai piktinasi, kad net benzinu važiuoti tapo pigiau nei elektra.
„Kainos per didelės, tikiuosi atsiras daugiau konkurencijos, daugiau įmonių krovimo, infrastruktūros trūksta, reikia daugiau kad neužsikištų stotelės“, – tikina Adrianas.
„Jei kalbėti apie įkrovimo stoteles, jau ir anksčiau nebuvo labai gerai, bet dabar tai iš viso. Bet kokiais kitais degalais apsimoka labiau“, – sako automobilių ekspertas Vitoldas Milius.
Visgi ekspertų teigimu, paieškoję vairuotojai visoje šalyje rastų gal ir lėtesnių, tačiau tikrai pigesnių ar net visai nemokamų įkrovimo stotelių.
„Kaina nusistovėjus būtų 25–70 centų priklausomai nuo įkrovimo tipo. Taip yra visoj Europoj keliaujant“, – kalba „Elinta“ vadovas Laurynas Jokužis.
Vairuotojai skaičiuoja, kad „Ignitis“ pakėlus tarifus, šiose stotelėse įkrautu elektromobiliu važiuoti tapo prabanga. Tad pataria arba ieškotis pigesnių konkurentų, arba krautis namie naktiniu tarifu.
„Jei krausimės namie, 100 km elektra kainuoja 2,5–3,5 eurų… Tai beveik 3 kartus pigiau nei dyzelinis variklis. Net jei lyginsi su dujomis, vis tiek bus 1,5 karto pigiau“, – sako elektromobilių pardavėjas Laurynas Boguševičius.
„Elektra sausį kainavo 14 centų plius 9 centai – 23 ct už kW, paprastas elektromobilis žiemą vartoja apie 25 kW, gaunasi apie 6 eurai 100 km. Su ekonomišku dyzeliu turbūt gaunasi panašiai. Dujom gaunasi dar pigiau, taip“, – teigia L. Jokužis.
„Nemanau, kad elektromobilį krauti stotelėse apsimoka. Elektromobiliu apsimoka važiuoti, kai jį krauni namuose ar darbe. Namuose nakties tarifu, 11–12 centų turi, tada gaunasi neblogai, jei žiūrėti sąnaudas ir kainą degalais“, – aiškina V. Milius.
„Ignitis“ atstovas teisinasi, kad elektrą automobiliams pabrangino vis tiek mažiau nei ji brango rinkoje.
„Kas yra svarbu, 4–5 kartus išaugusi žaliavos kaina, bet įkrovimo tarifai tiek neišaugo. Kalbame apie 60 proc, 50 proc. augimą, tas neatsispindi visas faktas įkrovimo kainose“, – tikina A. Ketlerius.
„Ignitis“ šiuo metu Lietuvoje turi 80 elektromobilių įkrovimo stotelių, tai penktadalis visų šalyje įrengtų stotelių. Tačiau vairuotojai piktinasi, kad ir jos dažnai būna užimtos nuomojamų automobilių. „Ignitis“ žada daugiau stotelių įrengti ateityje.