Automobilių kompanijos ekspertizė dirbtinio intelekto srityje gali pasitarnauti kuriant veikiantį prototipą, bet patikimai veikiančio produkto pateikimas laiku bus tikras iššūkis.
„Optimus“ robotas © „Tesla“
2021 metų rugpjūtį Elonas Muskas paskelbė, kad Tesla sukurs humanoidą robotą, turėsiantį „eliminuoti pavojingas, pasikartojančias, nuobodžias užduotis“ ir suprasti balso komandas, ir žadėjo prototipą parodyti jau 2022-aisiais. Ar kompanijai pavyks įgyvendinti Musko pažadą?
„Tesla“ išties daug pasiekė nuo 2003 metų, kai Muskas įkūrė elektromobilių firmą: pasiekė 1 trln. dolerių vertę, pardavė daugiau nei pusę milijono automobilių ir įrengė globalų 2000 krovimo stotelių tinklą juos įkrauti. Bet būta ir nesėkmių bei vėlavimų.
Muskas žadėjo iki 2020 metų į gatves išleisti milijonus save vairuojančių taksi. Jau seniai tvirtino netrukus atsirasiant visiškai autonomiškus automobilius; suplanavo Tesla sunkvežimių gamybą 2020 m. ir netrukus po to, 2021 m. – „Cybertruck“. Visi šie planai atsilieka nuo grafiko ar jau tuoj atsiliks. Pats Muskas pripažino, kad jam trūksta punktualumo, bet teigia, kad didžioji dalis jo prognozių visgi pasitvirtina.
Remiantis rugpjūtį įvykusiu pristatymu, robotas, kompanijoje vadinamas „Optimus“, bus 173 centimetrų ūgio ir svers 57 kilogramus, bei galės nešti iki 20 kilogramų svorį.
Muskas sakė, kad daug „Tesla“ savivairių automobilių technologijų tinka ir humanoidams robotams, kas turėtų paspartinti jų kūrimą. „Tesla“ yra ko gero didžiausia pasaulyje robotų kompanija, nes mūsų automobiliai yra ratuoti pusiau sąmoningi robotai, – sakė jis. – Visai logiška suteikti jam humanoido formą“.
Tetsuya Ogata iš Waseda universiteto Tokijuje, Japonijoje, tiki, kad roboto konstravimas tikriausiai sparčiai progresuoja, nes antraip kompanija tokių drąsių teiginių neplatintų. Tačiau jis mano, kad jai teks susidurti ne tik su DI problemomis, kurių sprendimo patirtį „Tesla“ tikrai turi nemenką, bet ir su techninės įrangos problemomis, o šioje srityje kompanijos patirtis menka, nes humanoidai robotai yra nepalyginamai sudėtingesni už automobilius.
„Labai sunku kurti roboto rankas, kuriomis galima atlikti tokias pat užduotis, kaip ir žmogui, – pabrėžė jis. – Ne ką menkesnė ir taktilinio atgalinio ryšio jutimo problema“.
Zhongyu Li iš Kalifornijos universiteto Berkelyje sako besižavintis vizija, bet manantis, kad jos įgyvendinimo grafikas „labai ambicingas“. Jis tikisi, kad „Tesla“ kokį nors prototipą pademonstruos, bet pateikiant jį rinkai gali kilti problemų.
„Išmokyti prototipą žingsniuoti neilgose demonstracijose jų protingiems inžinieriams nebus itin sunku, bet humanoido roboto, galinčio užtikrintai veikti kasdienėje aplinkoje – visai kitas reikalas. Tam reikia patikimos techninės įrangos, kontrolės algoritmo, kuris apsaugotų robotą nuo griuvimo, leistų atsistoti pargriuvus, aptiktų kliūtis ir jų išvengtų, o tai gali trukti ne vienerius metus“, – svarsto jis.
Kiti tiki, kad tokia technologija įmanoma, tik jai reikėtų ne tokios lieknos formos, kaip žada Muskas. Florian Richter iš Kalifornijos universiteto San Diege, nurodo Boston Dynamics robotą Atlas, kuris gali bėgti, šokinėti ir atlikti įvairiausias užduotis, bet jo kūnas stambus ir tamposi su savimi didelę baterijų kuprinę.
„Jiems dar teks daug nuveikti. Mechaninis prototipas per metus, manau, visai pasiekiamas tikslas, bet turės gal pusę siekiamos galios ir teks imtis kažkokio svorio kompromisų, – mano Richteris. – Išmokyti vaikščioti jį lygiais paviršiais turėtų pavykti gan greitai, bet kitų žmogaus lygio užduočių, tarkime, daiktų sugriebimo, įgyvendinimas, gali trukti kelis metus ir pareikalaus daug inovacijų“.
Nei „Tesla“ , nei Elonas Muskas į pasiūlymus duoti interviu neatsakė.
Matthew Sparkes / https://www.newscientist.com